Spółka może skorzystać z wyłączenia obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 Ustawy o CIT dla transakcji dokonanych do 1 stycznia 2026 r., pod warunkiem nieuzyskania dochodów kwalifikowanych. Po tej dacie, posiadanie decyzji o wsparciu skutkuje obligatoryjnością zwolnienia, co wyłącza możliwość skorzystania z powyższego wyłączenia.
Urealnienie Rentowności związane z niewykorzystanymi mocami produkcyjnymi na terenie SSE, do wygaśnięcia Zezwolenia, stanowi element dochodu zwolnionego z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, przy odpowiednim przypisaniu dochodów do działalności zwolnionej i opodatkowanej.
Korekty cen transferowych dokonywane wewnątrzgrupowo, zgodnie z art. 11e CIT, mogą wpływać na przychody i koszty działalności w SSE, gdyż są integralnie związane z wcześniej ustalonymi warunkami transakcji kontrolowanych.
Korekty cen transferowych dotyczące transakcji wewnątrzgrupowych spełniają warunki art. 11e ustawy o CIT, kiedy po zakończeniu okresu wykryto odchylenia od poziomu rynkowego. Zmiany są rozpoznawane w roku pierwotnego ujęcia transakcji i mogą wpływać na dochody zwolnione z CIT w ramach SSE oraz na podstawie decyzji o wsparciu inwestycji.
Podatnik, który zrealizował inwestycję typu greenfield na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej, jest uprawniony do skorzystania ze zwolnienia podatkowego od wydatków inwestycyjnych począwszy od miesiąca ich poniesienia, z obowiązkiem dokonania korekt deklaracji podatkowych CIT-8 w granicach przedawnienia zobowiązania podatkowego aż do wyczerpania pomocy publicznej.
Prowadzenie przez przedsiębiorcę jednej, wspólnej ewidencji dla celów podatku dochodowego z działalności w SSE, z uwzględnieniem rozliczania pomocy publicznej zgodnie z kolejnością wydań zezwoleń i decyzji o wsparciu, stanowi rozwiązanie prawidłowe w świetle obowiązujących przepisów o specjalnych strefach ekonomicznych i wspieraniu nowych inwestycji.
Środki z FGŚP przyznane jako dofinansowanie wynagrodzeń stanowią przychód podatkowy, jednakże środki te w przypadku działalności strefowej kwalifikowane są jako przychody z działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej i są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP.
Ustalenia, czy Wnioskodawca ma prawo zaliczyć do przychodów objętych zwolnieniem przedmiotowym, o którym mowa w przepisie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, całość odsetek otrzymywanych z tytułu oprocentowania środków na rachunku wirtualnym, całość odsetek otrzymywanych z tytułu odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bieżących oraz odsetki otrzymywane z tytułu oprocentowania środków na lokatach
Pomoc którą spółka otrzymała w ramach programów "Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 oraz 2023 r." oraz pomoc którą Spółka może otrzymać w przyszłości na analogicznych zasadach, zgodnie z programem rządowym pod nazwą „Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2024 r.”, nie będzie stanowić
W zakresie ustalenia, czy: - w 2022 r. oraz ewentualnie w latach następnych w przypadku, gdy Wnioskodawca nie osiągnął i możliwe, że w następnych latach również nie osiągnie dochodu z działalności strefowej, a więc nie skorzysta z art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, to czy może on skorzystać ze zwolnienia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11n pkt 1 updop, - w przypadku
1. Czy planowana korekta dotycząca założonej dochodowości (rentowności) Spółki stanowi korektę cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o podatku CIT? 2. Czy przychody bądź koszty rozpoznane na skutek korekty cen transferowych zgodnie z art. 11e ustawy o CIT stanowią odpowiednio przychody bądź koszty strefowe podlegające zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT?
Ustalenie, czy praca zdalna wykonana przez pracowników podczas pandemii COVID-19 oraz praca zdalna wykonana przez pracowników po pandemii COVID-19 powoduje niemożnośc korzystania z zwolnienia przedmiotowego z SSE
1. Czy dochód z tytułu korekty cen transferowych, wskazanej w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, w zakresie w jakim dotyczy korekty dochodu z działalności produkcyjnej osiągniętej z realizacji nowej inwestycji prowadzonej na terenie objętym decyzją o wsparciu, podlega zwolnieniu z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT? 2. Czy w przypadku, gdy korekta cen transferowych dotyczy
Czy w opisanym stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym dochód powstały po stronie Spółki na skutek rozpoznania przychodu z tytułu korekty cen Usług Produkcji (Korekty Rozliczeń) może korzystać ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, w części dotyczącej dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie
Czy w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym Korekta dokonywana na podstawie noty księgowej bądź innego dokumentu (niebędącego fakturą VAT), zmniejszająca bądź zwiększająca przychody lub koszty, powinna zostać rozpoznana w wyniku z działalności zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, tj. wpływać na wartość dochodu zwolnionego z opodatkowania zgodnie
Czy dokonana przez Spółkę na podstawie noty księgowej, korekta in plus/in minus przychodu, w zakresie, w którym dotyczy korekty działalności produkcyjnej prowadzonej w ramach SSE, będzie stanowić dla Spółki zwiększenie lub zmniejszenie przychodu z działalności strefowej, zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych
Czy w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym Korekta rentowności dokonywana na podstawie noty księgowej, zmniejszająca bądź zwiększająca przychody lub koszty, w części w jakiej zgodnie z Kalkulacją odnosi się działalności strefowej, powinna zostać rozpoznana w wyniku z działalności zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 i odpowiednio art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy
Ustalenie czy zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 34 CIT, będzie podlegał cały dochód z realizacji działalności wskazanej w Zezwoleniu, w przypadku realizacji przez pracowników pracy w systemie zdalnym lub w systemie hybrydowym w okresie trwania stanu epidemii i zagrożenia epidemicznego oraz po ustaniu stanu zagrożenia epidemicznego.
Zastosowanie przepisu art. 17 ust. 6a i 6b w zw. z art. 11c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
W zakresie ustalenia, czy wydatek Wnioskodawcy, poniesiony po dniu uzyskania Zezwolenia, w postaci zakupu Nieruchomości może zostać zaliczony do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą w rozumieniu § 6 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia SSE, stanowiących podstawę do kalkulacji limitu zwolnienia podatkowego wskazanego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, pomimo nieuwzględnienia
w zakresie ustalenia, czy przy założeniu, że w ciągu roku Spółka ustala warunki sprzedaży Wyrobów gotowych na zasadach, które zaakceptowałyby podmioty niepowiązane, w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym Korekta rentowności na podstawie noty księgowej, zmniejszająca bądź zwiększająca przychody stanowi korektę dochodu z działalności zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust
Określenie miejsca świadczenia a tym samym opodatkowania usług cementowania i usług serwisu płuczkowego świadczonych na złożu ropy naftowej znajdującym się w wyłącznej strefie ekonomicznej oraz prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od zakupionych towarów i usług wykorzystywanych do świadczenia ww. usług cementowania i usług serwisu płuczkowego.
Czy przychód podatkowy z tytułu otrzymania przez Spółkę Opłaty powinien stanowić element kalkulacyjny dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, korzystającego ze zwolnienia z opodatkowania CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT (w przyszłości, w przypadku uzyskania przez Wnioskodawcę Decyzji, także na podstawie
czy płatność otrzymana od Pryncypała z tytułu korekty rentowności na sprzedaży wyrobów gotowych do Pryncypała stanowi przychód podlegający zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT