Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy. Czasem pracy jest zatem nie tylko czas, w którym pracownik faktycznie świadczy pracę na rzecz pracodawcy, ale również czas, w którym pracodawca może wydawać pracownikowi polecenia i dyspozycje związane z rodzajem pracy określonym w zawartej umowie o pracę
Zachorował zatrudniony przez nas pracownik, który otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne. Jak ustalić podstawę wymiaru zasiłku chorobowego, jeżeli w niektórych miesiącach pracownik otrzymał wynagrodzenie przestojowe?
W mojej firmie miał miejsce niegroźny pożar. Został szybko ugaszony, ale później przez pewien czas nie mogliśmy uruchomić maszyn, gdyż trzeba było sprawdzić aparaturę. Przestój z tego powodu trwał cały dzień. Okazało się, że pożar został wywołany przez jednego z pracowników (nieumyślnie). Czy w związku z tym czas poświęcony na gaszenie pożaru oraz na rozruch sprzętu powinien zostać tej osobie odliczony