Brak obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych od napojów, w których udział masowy soku owocowego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów pochodzenia naturalnego wynosi powyżej 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju.
Brak obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych z tytułu wprowadzenia na rynek krajowy napoju, zawierającego dodatek substancji słodzącej, w którym udział masowy soku owocowego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, a zawartość cukrów będących monosacharydami i disacharydami wynosi poniżej 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju
Brak obowiązku naliczenia i zapłaty opłaty od środków spożywczych, o której mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, z tytułu sprzedaży napojów za pośrednictwem sklepu internetowego (poprzez zawieranie umów na odległość) oraz na podstawie umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
Brak obowiązku uiszczania opłaty od nieodpłatnie przekazanych napojów, obowiązek zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z zamawiającym umowy, brak obowiązku zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z hurtownikiem umowy, brak obowiązku ujęcia w informacji CUK-1 sprzedaży napojów do hurtowników i zamawiających, uwzględnienie przy ustalaniu zawartości cukrów
Kalkulacja opłaty od środków spożywczych z tytułu wprowadzenia na rynek krajowy napojów zawierających w swoim składzie zarówno cukry naturalnie występujące w składnikach wykorzystywanych do produkcji napojów oraz dodane na etapie procesu produkcji cukry będące monosacharydami i disacharydami oraz prawo do złożenia korekty informacji, o której mowa w art. 12g ust. 1 pkt 1 ustawy, i wystąpienia z wnioskiem
Niepodleganie opłacie od środków spożywczych Produktów będących sokami niezawierającymi dodatków substancji, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym poza substancjami występującymi naturalnie w tych Produktach, - obliczanie opłaty od środków spożywczych za wprowadzenie na rynek krajowy Produktów zawierających cukry pochodzące z użytych do wytworzenia tych Produktów koncentratów
Ustalenie czy prowadzona sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego: - napojów A i B na rzecz konsumentów, stanowi wprowadzenie napojów na rynek krajowy, a tym samym czy podlega opłacie od środków spożywczych, - napojów A i B na rzecz przedsiębiorców prowadzących sprzedaż detaliczną napojów, stanowi wprowadzenie napojów na rynek krajowy, a tym samym czy powstaje obowiązek uiszczenia opłaty od środków
Ustalenie czy napoje bezalkoholowe z dodatkiem substancji, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, podlegają opłacie od środków spożywczych
Uznania wskazanych w aktualnym odpisie z KRS kodów PKD za wystarczające w celu określenia statusu kontrahenta jako podmiotu wskazanego w art. 12e ust. 3 ustawy.
Sposób obliczenia opłaty od środków spożywczych zgodnie z art. 12f ust. 3 ustawy od napoju bezalkoholowego w przypadku jednoczesnego dodania do napoju kofeiny i tauryny.
Opłata od środków spożywczych od napojów, w których udział masowy soku owocowego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów pochodzenia naturalnego wynosi powyżej 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju.
Brak obowiązku uiszczania opłaty od środków spożywczych od Napojów z dystrybutorów przygotowywanych na bazie Syropów.
Obliczanie wysokości opłaty od środków spożywczych, o której mowa w ustawie o zdrowiu publicznym, od piwa bezalkoholowego smakowego.
Ustalenie czy opłacie od środków spożywczych podlega wprowadzenie na rynek krajowy koncentratu oraz ustalenie sposobu obliczania wysokości opłaty, o której mowa w art. 12a ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym w przypadku wprowadzenia na rynek krajowy koncentratu