Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku, będące odpłatnością za usługi reklamowe i promocyjne, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, jako wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania ich związku z działalnością gospodarczą.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz Związku pracodawców, będące wynagrodzeniem za usługi promocyjno-marketingowe, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako wydatki poniesione w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz Związku, jako koszty świadczenia usług marketingowych, stanowią koszt uzyskania przychodów, o ile spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym nie są klasyfikowane jako składki członkowskie niewliczane do kosztów podatkowych.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika będącego franczyzobiorcą mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie są składkami członkowskimi, i są należycie udokumentowane jako wydatek wpływający na przychody.
Nieodpłatne wydanie kontrahentom standów nie podlega opodatkowaniu VAT.
Opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego wydania Kontrahentom drukowanych materiałów informacyjnych i reklamowych oraz standów, banerów, tablic reklamowych (z funkcją informacyjną), których cena nabycia/jednostkowy koszt wytworzenia przekracza 10 zł.
w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego wydania Kontrahentom materiałów reklamowo-promocyjno-informacyjnych
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania materiałów drukowanych (ulotek, folderów, pocztówek, katalogów informujących o wystawach).
Opodatkowanie nieodpłatnego wydania materiałów reklamowych i informacyjnych
Nieodpłatne wydanie towarówNieodpłatne świadczenie usług
VAT - dotyczy braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnych wydań materiałów reklamowych oraz możliwości korekty podstawy opodatkowania.
Opodatkowanie czynności nieodpłatnego wydania materiałów reklamowych i informacyjnych
w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego przekazania drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych przekraczających jednostkową wartość nabycia 10 zł
w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego przekazania drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych przekraczających jednostkową wartość nabycia 10 zł
Przekazanie przedmiotowych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych dotyczących dystrybuowanych towarów, nie będzie podlegało opodatkowaniu ponieważ nie posiadają one wartości konsumpcyjnej dla kontrahentów. Dlatego też przedmiotowe przekazanie nie wypełnia dyspozycji art. 7 ust. 2 ustawy.
Przekazanie przedmiotowych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych dotyczących dystrybuowanych towarów, nie będzie podlegało opodatkowaniu ponieważ nie posiadają one wartości konsumpcyjnej dla kontrahentów. Dlatego też przedmiotowe przekazanie nie wypełnia dyspozycji art. 7 ust. 2 ustawy.
w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego wydawania katalogów, ulotek, cenników oraz stojaków reklamowych
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania kontrahentom materiałów drukowanych, reklamowych lub ekspozycyjnych.
Przekazanie przedmiotowych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych dotyczących dystrybuowanych towarów, tj. kolorowych naklejek kartonowych pudełek reklamowych lub mat i listew magnetycznych z logo Spółki reklamujących jej towary, nie będzie podlegało opodatkowaniu ponieważ nie posiadają one wartości konsumpcyjnej dla kontrahentów. Dlatego też przedmiotowe przekazanie nie wypełnia dyspozycji
Czy mimo uchylenia wyłączenia z opodatkowania dla drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych (z dniem 1 kwietnia 2013 r.), nieodpłatne przekazywanie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza 10 zł, podlega opodatkowaniu?
opodatkowanie podatkiem VAT przekazywanych do placówek handlowych przedmiotów i urządzeń w celu zwiększenia sprzedaży produktów Spółki
Uznanie czynności nieodpłatnego wydania (przekazania) materiałów reklamowych i informacyjnych za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
opodatkowanie nieodpłatnego przekazania kontrahentom, w ramach prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności, drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, których jednostkowa cena nabycia/jednostkowy koszt wytworzenia przekracza 10zł
Czy przekazanie pracownikom Spółki paczek, o których mowa w opisie stanu faktycznego, oraz zdarzenia przyszłego, stanowiących rzeczowy element wynagrodzenia pracowników, przy założeniu, że cena nabycia bez podatku VAT każdego z przekazywanych pracownikom w paczce artykułów (cena zakupu netto powiększona proporcjonalnie o koszt opakowania) na moment przekazania nie przekracza 10 zł, natomiast wartość