Nie jest dopuszczalne stosowanie prewspółczynnika VAT kalkulowanego na podstawie ilości godzin użytkowania, zgodnie z regulaminem, gdyż nie odzwierciedla to rzeczywistego wykorzystywania sali do działalności opodatkowanej oraz czynności niepodlegających podatkowi VAT. Prewspółczynnik musi uwzględniać specyfikę całej działalności jednostki budżetowej.
Miasto może dokonać częściowego odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji czasowej, uwzględniającej rzeczywiste użycie obiektów do działalności gospodarczej, jako bardziej reprezentatywne narzędzie niż prewspółczynnik z Rozporządzenia Ministra Finansów.
Odpłatne udostępnianie hali sportowej gminy stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, która nie korzysta ze zwolnienia podatkowego; natomiast prewspółczynnik czasowy obliczania proporcji nie jest uznany za bardziej obiektywny niż metoda określona w rozporządzeniu, wobec czego gmina powinna zastosować proporcję według art. 86 ustawy o VAT i rozporządzenia.
Podatnik, będący jednostką samorządu terytorialnego, nie może stosować metody kalkulacji prewspółczynnika czasu dla pojedynczego składnika majątku, gdy nie uwzględnia ona specyfiki całej działalności jednostki budżetowej oraz charakteru finansowania takiego podmiotu.
Nieodpłatne udostępnianie obiektów sportowych przez jednostkę samorządu terytorialnego podmiotom trzecim w ramach działalności gospodarczej podlega opodatkowaniu VAT jako odpłatne świadczenie usług, według art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT, mając na uwadze przysługujące prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z wydatkami inwestycyjnymi poniesionymi na budowę Hali sportowej i wydatkami bieżącymi ponoszonymi na utrzymanie Hali sportowej poprzez zastosowani proporcji powierzchniowo-czasowej oraz obowiązku dokonania korekty wydatków inwestycyjnych w drodze tzw. korekty wieloletniej.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu prewspółczynnika w postaci klucza czasowego od wydatków na realizację Inwestycji związanej z budową obiektu sportowego przy szkole.
Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu faktur dotyczących budowy hali sportowej, brak obowiązku dokonywania korekty wieloletniej odliczonego VAT związanego z budową hali sportowej.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu.
wskazanie, czy w celu dokonywania odliczenia podatku naliczonego związanego z ponoszonymi Wydatkami inwestycyjnymi i Wydatkami bieżącymi Powiat będzie mógł stosować, jako sposób określenia proporcji – Metodę Odliczenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 2 i nr 3); - ustalenie, czy wyliczenie zakresu odliczenia (sposobu określenia proporcji w rozumieniu art. 86 ust. 2a ustawy) powinno nastąpić według
Nie macie Państwo – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego na fakturach dokumentujących wydatki związane z budową hali sportowej.
Gmina jest podatnikiem VAT z tytułu świadczenia usług nieodpłatnego udostępniania hali sportowej uznanych na podstawie art.. 7 ust. 2 ustawy za odpłatne świadczenie usług na cele nie związane z realizacją zadań własnych Gminy; Zespól Szkól Podstawowych i Gimnazjalnych jako jednostka budżetowa gminy z tytułu świadczenia usług odpłatnego udostępniania hali sportowej na cele nie związane z realizacją
prawo do częściowego odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dotyczących zakupów związanych z realizacją inwestycji pn.: () oraz zastosowania właściwego klucza do odliczenia podatku VAT
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia części podatku naliczonego w odniesieniu do wydatków (których Miasto nie jest w stanie bezpośrednio przyporządkować do poszczególnych rodzajów działalności) związanych z danym Obiektem (w tym z Halą) według przedstawionej proporcji czasowej, skalkulowanej dla tego Obiektu na podstawie art. 86 ust. 2h ustawy o podatku od towarów i usług.
zakres, w jakim Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego dotyczącego wydatków inwestycyjnych związanych z budową hali sportowej, określony jest udziałem procentowym, o którym mowa w § 3 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku
Podatek od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania czynności nieodpłatnego udostępniania hali sportowej klubom sportowym przez Gminę.
1. Czy odpłatne udostępnianie Hali sportowej przez Gminę na rzecz zainteresowanych będzie stanowić czynność podlegającą opodatkowaniu VAT według obniżonej stawki podatku - obecnie 8%, niekorzystającą ze zwolnienia z opodatkowania VAT? 2. Czy w związku z planowanym wykorzystaniem Hali sportowej przez Gminę zarówno na potrzeby odpłatnego udostępniania na rzecz zainteresowanych, jak i nieodpłatnego udostępniania
uznanie odpłatnej dzierżawy Hali za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT i niekorzystającą ze zwolnienia VAT
Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku naliczenia podatku należnego w związku z nieodpłatnym udostępnieniem hali.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania odpłatnego udostępniania hali sportowej.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne poniesione w 2010 r. oraz wydatki bieżące związane z utrzymaniem Hali.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności nieodpłatnego udostępniania Hali.
opodatkowanie nieodpłatnego wykorzystania pomieszczeń, odpłatnego ich udostępniania i stawka podatku dla wynajmu pomieszczeń