Prawo do przechowywania Dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej, zachowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego z ww. Dokumentów oraz uznanie, że momentem powstania prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur otrzymanych bezpośrednio przez Usługodawcę jest dzień wpływu faktury zakupowej do Usługodawcy.
Ustalenie, czy w przypadku przechowywania przez Wnioskodawcę Faktur VAT, Uproszczonych Faktur VAT, Paragonów i Biletów wyłącznie w formie elektronicznej (w formacie pdf) będzie Mu przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z zachowaniem wyłączeń wskazanych w art. 88 ustawy.
Ustalenie, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przedstawiony sposób przechowywania dokumentów (faktur zakupowych) wyłącznie w formie elektronicznej w dedykowanym ku temu Programie jest zgodny z przepisami ustawy o VAT, w związku z czym Wnioskodawca zachowa prawo do odliczenia podatku VAT z nich wynikającego.
Przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w okresie od 1 czerwca do 4 lipca 2022 r.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej.
Podatek od towarów i usług w zakresie archiwizowania Dokumentów (faktur zakupowych, faktur korygujących, duplikatów faktur oraz rachunków) otrzymywanych w formie papierowej wyłącznie w formie elektronicznej; archiwizowania Dokumentów sprzedażowych (faktur sprzedażowych, faktur korygujących i rachunków) wyłącznie w formie elektronicznej; archiwizowania części tych Dokumentów i Dokumentów sprzedażowych
w zakresie prawa do odliczenia z faktur otrzymanych za pomocą poczty elektronicznej
Podatek od towarów i usług w zakresie wskazania, kiedy przesyłane kontrahentom Spółki faktury VAT korekty w formie elektronicznej będą podstawą do dokonania korekty w rozliczeniu podatku VAT.
Czy opisana we wniosku forma akceptacji udzielana przez kontrahenta, dotycząca wystawiania oraz przesyłania na jego rzecz faktur w formacie PDF, spełnia wymogi prawa podatkowego?
Czy opisany we wniosku sposób uzyskiwania akceptacji kontrahentów Spółki na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną, tryb ich przesyłania oraz sposób przechowywania jest zgodny z przepisami prawa podatkowego?
Czy Zainteresowany będzie uprawniony do przechowywania w systemie komputerowym w postaci elektronicznej kopii faktur, bez konieczności ich wcześniejszego drukowania w formie papierowej?
1. Czy opisany przez Spółkę sposób przesyłania faktur kontrahentom w formie elektronicznej spełnia wymagania rozporządzenia o e-fakturach, w szczególności czy spełnia warunek zapewnienia autentyczności pochodzenia i integralności treści, o którym mowa w § 4 tego rozporządzenia?2. Czy opisany przez Spółkę sposób przechowywania faktur w formie elektronicznej spełnia wymogi rozporządzenia o e-fakturach
Czy w przedstawionym przez Spółkę opisie zdarzenia przyszłego, e-faktury w formacie PDF/TIFF otrzymane przez nią drogą mailową, będą jej dawać prawo do odliczenia podatku naliczonego zawartego w tych fakturach?
przechowywanie faktur elektronicznych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego
Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zgodnie z art. 86 ust. l ustawy o VAT z otrzymanych faktur elektronicznych?
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymywanych w formie elektronicznej.
Czy prawidłowa jest forma wystawiania, przesyłania faktur VAT i faktur VAT korygujących w formie elektronicznej, dokumentujących czynności podlegające opodatkowaniu na terytorium kraju m. in. odpłatną dostawę towarów i świadczenie usług oraz WDT?
Czy w przypadku faktur przekazywanych (udostępnianych) nabywcom w formie papierowej lub elektronicznej możliwe jest przechowywanie kopii faktur w formie elektronicznej, tj. bez konieczności drukowania i magazynowania papierowych wydruków faktur?
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony wynikający z faktury otrzymywanej w formie elektronicznej.
Podatek od towarów i usług w zakresie przesyłania faktur i faktur korygujących w formie elektronicznej oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymanych w formie elektronicznej.
Czy opisany przez Spółkę sposób przechowywania faktur i faktur korygujących w formie elektronicznej spełnia wymogi, o których mowa w § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. z dnia 28 grudnia 2010 r.)?
Czy planowany przez Spółkę sposób uzyskiwania potwierdzeń otrzymania korekty faktury obniżającej podstawę opodatkowania VAT przez nabywcę, spełnia wymogi art. 29 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług?
Faktury elektroniczne wystawiane przez Spółkę, których autentyczność pochodzenia i integralność treści są zachowane poprzez wykorzystanie bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz elektronicznej wymiany danych EDI, będą spełniać wymogi zawarte w §4 rozporządzenia w sprawie faktur elektronicznych.
Czy dla zagwarantowania autentyczności pochodzenia faktur VAT oraz integralności ich treści wystarczy podpisanie faktur bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 ze zm.), weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu art. 3 pkt 12 ww. ustawy o podpisie elektronicznym,