Czy po otrzymaniu pisma od Państwowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego z dnia 16 grudnia 2015 r. niezgłaszającego sprzeciwu do przystąpienia do użytkowania Spółka mogła przyjąć budynek mieszkalny jednorodzinny z częścią gospodarczo-magazynową do użytkowania w prowadzonej działalności gospodarczej, wprowadzić go do ewidencji środków trwałych i rozpocząć jego amortyzację poczynając od 1 stycznia 2016
1. W którym momencie należy uznać, że parterowy budynek biurowy jest kompletny i zdatny do użytku w rozumieniu art. 16a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym możliwe jest rozpoczęcie dokonywania odpisów amortyzacyjnych od tego środka trwałego? 2. W którym momencie Spółka może rozpocząć amortyzację parterowego budynku biurowego, w sytuacji gdy wydano pozwolenie na użytkowanie
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji środków trwałych.
Czy opierając się na art. 59 ustawy Prawo budowlane opisanej w pozycji: Środki trwałe autorstwa J. Zubrzycki - M. Grzybowska - M. Wieczorek (oficyna UNIMEX str. 21 i 36 wydanie z 2003 r.) o przyjęciu, a zatem i amortyzacji obiektu decyduje decyzja o pozwoleniu na użytkowanie, czy jako warunek podlegania amortyzacji środka trwałego jest jego kompletność potwierdzona protokołem odbioru końcowego?
Czy Spółka uprawniona jest do: 1. dokonywania odpisów amortyzacyjnych zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów od tej części nieruchomości, będącej Przychodnią Specjalistyczną z Izbą Porodową, jakie posiadają pozwolenie na użytkowanie potwierdzone decyzjami od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, 2. zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odsetek zapłaconych od kredytu na budowę w/w nieruchomości