Praca zdalna może być wykonywana z obszaru znajdującego się poza Polską. Ustalenia w tym zakresie mogą nastąpić zarówno przy zawieraniu umowy o pracę, jak i w trakcie zatrudnienia. Jednak świadczenie pracy zdalnej spoza Polski może powodować komplikacje w obszarze prawa imigracyjnego, ubezpieczeń społecznych, rozliczeń podatkowych, a także RODO. Ponadto transgraniczna praca zdalna pozbawia pracodawcę
Wiele biur rachunkowych od wejścia w życie przepisów dotyczących nowego JPK-V7 doświadczyło istotnych zmian, a niektóre wręcz pewnego rodzaju wstrząsu. Dosyć znacznie wzrósł czas konieczny do zaksięgowania jednego klienta, co sprawiło, że jedna księgowa jest w stanie obsłużyć o wiele mniej podmiotów niż dotychczas i rentowność biura spadła, a ponadto rynek coraz mocniej odczuwa brak pracowników - samodzielnych
W naszej firmie w pomieszczeniach biurowych zainstalowano klimatyzację. Czy w związku z tym powinniśmy dokonać ponownej oceny ryzyka zawodowego dla pracowników, którzy pracują w tych pomieszczeniach?
Podczas kontroli mojego zakładu w maju br. stwierdzono brak rzetelnej oceny ryzyka zawodowego pracowników pracujących w kontakcie z rozpuszczalnikami i farbami. Inspektorowi pracy pokazałem karty oceny ryzyka zawodowego, które posiadałem. Wymienione były w nich rozpuszczalniki i farby, a ryzyko było wskazane jako akceptowalne. Czy taka ocena ryzyka nie jest wystarczająca?
Wiem, że mam obowiązek poinformować pracowników o ryzyku zawodowym związanym z wykonywaną przez nich pracą. Kiedy mam to zrobić? Czy powinno to odbyć się przed rozpoczęciem przez nich pracy? W sytuacji gdy przeprowadzone zostaną nowe badania w tym zakresie, kiedy poinformować o ich wynikach zatrudnione już osoby?