Brak prawa do odliczenia podatku VAT od czynności niepodlegającej opodatkowaniu tj. planowanego podziału Spółki Dzielonej przez przeniesienie części majątku Spółki Dzielonej na Spółkę Przejmującą.
Miejsce opodatkowania zakupu oraz sprzedaży energii elektrycznej; wskazania podmiotu zobowiązanego do rozliczenia podatku z tytułu zakupu oraz sprzedaży energii elektrycznej; stosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia w przypadku sprzedaży lub zakupu energii elektrycznej, dokonywanych z polskimi podmiotami oraz powstania obowiązku podatkowego; w zakresie podatku akcyzowego – brak opodatkowania w Polsce
Nieuznanie za odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT wprowadzenia do sieci energetycznej przez Gminę prądu, który zostanie wyprodukowany w Instalacjach zamontowanych na Budynku, brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z zakupem i montażem Instalacji na Budynku w ramach zadania.
Udzielenie bonifikat za: niedotrzymanie parametrów jakościowych energii elektrycznej, każdą niedostarczoną jednostkę energii elektrycznej, niedotrzymanie standardów jakości obsługi odbiorców skutkuje obniżeniem podstawy opodatkowania VAT oraz kwoty podatku należnego z tytułu realizowanych przez Państwa transakcji dostawy energii elektrycznej i świadczonych usług dystrybucji energii elektrycznej zgodnie
W zakresie uznania, czy majątek przenoszony przez Spółkę Dzieloną na DX w wyniku Podziału stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT, a w konsekwencji czy transakcja nie będzie podlegać opodatkowaniu VAT na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy o VAT.
Czy udzielenie bonifikat za: - niedotrzymanie parametrów jakościowych energii elektrycznej, - każdą niedostarczoną jednostkę energii elektrycznej, - niedotrzymanie standardów jakości obsługi odbiorców skutkuje obniżeniem podstawy opodatkowania VAT i kwoty podatku należnego z tytułu realizowanych przez Spółkę transakcji sprzedaży energii elektrycznej i świadczonych usług dystrybucji energii elektrycznej
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
Obowiązki podatkowe związane z uprawnieniem Spółki do skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem akcyzowym oraz brakiem zobowiązania do składania deklaracji podatkowych i prowadzenia ewidencji wyrobów akcyzowych.
Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia w przypadku dostawy, wynikającej ze zlecenia zakupu złożonego przez klienta mieszczącego się w katalogu określonym w art. 145e ust. 2 ustawy oraz nieuznanie, że oświadczenie o niewielkim zużyciu nabywanego gazu lub energii elektrycznej złożone przez nabywcę niewymienionego w art. 145e ust. 2 ustawy będzie wystarczające do zastosowania mechanizmu odwrotnego
Skutki podatkowe w podatku akcyzowym związane z wytwarzaniem biogazu.
Ustalenie czy wprowadzenie do sieci energetycznej przez Gminę prądu, który zostanie wyprodukowany w Instalacjach zamontowanych na gruncie przy Budynku, będzie stanowiło odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT; - Ustalenie, czy Gminie będzie przysługiwać prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z zakupem i montażem Instalacji na gruncie
Prawo do zwolnienia od podatku akcyzowego, obowiązek rejestracji, obowiązek składania deklaracji, obowiązek prowadzenia ewidencji - biogaz i energia elektryczna.
Brak obowiązku rejestracji w Centralnym Rejestrze Podmiotów Akcyzowych i brak obowiązku zapłaty akcyzy w zakresie zużycia energii elektrycznej.
Możliwość zwolnienia od akcyzy oleju smarowego, nabywanego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego, i zużywanego jako środek smarny do silników w procesie produkcji energii elektrycznej
Brak obowiązków podatkowych związanych z produkcją i nabyciem energii elektrycznej.
1. Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w działalności gospodarczej wydatków na energię elektryczną przypisaną do licznika prywatnego (energia elektryczna wykorzystywana de facto do obsługi pompy ciepła). 2. Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów zakupu i montażu pompy ciepła w proporcji odpowiadającej wielkości ośrodka w stosunku do powierzchni całkowitej budynku
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług wprowadzonej do sieci energetycznej energii oraz braku prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków poniesionych na realizację Projektu.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów kosztów za prąd, gaz (ogrzewanie), podatku od nieruchomości, abonamentu za internet stacjonarny w proporcji powierzchni biura do całej powierzchni nieruchomości.
Obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego - co do zasady - będzie dotyczył jednostki samorządu terytorialnego (prowadzącej co do zasady także działalność gospodarczą), która posiada i posługuje się w celach podatkowych numerem identyfikacji podatkowej (NIP), w odróżnieniu od jej jednostek organizacyjnych, które nie posiadają NIP dla celów podatkowych i posługują się NIP jednostki samorządu terytorialnego
W zakresie ulgi na działalność badawczo – rozwojową, o której mowa w art. 26e ustawy (definicja, materiały i surowce, sprzęt specjalistyczny, aparatura, wynagrodzenia, amortyzacja – koszty kwalifikowane).
Możliwość odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do projektu: ().
brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu - budowa systemów produkcji energii elektrycznej z paneli fotowoltaicznych
Koszty uzyskania przychodów odsetki od kredytu, wydatki eksploatacyjne i na wyposażenie biura z wydzielonej części budynku mieszkalnego na prowadzenie działalności.