Koszty uczestnictwa członków Rady Nadzorczej banku w finansowanych przez bank szkoleniach nie stanowią dla nich przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, wobec czego bank nie jest zobowiązany do pobrania i odprowadzenia zaliczek na ten podatek.
Sfinansowanie przez bank szkoleń członków Rady Nadzorczej, w związku z ustawowym obowiązkiem zapewnienia odpowiednich kwalifikacji, nie stanowi przychodu w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PIT, a zatem na banku nie ciąży obowiązek poboru zaliczek na PIT.
Pokrycie przez Bank kosztów obowiązkowych szkoleń członków Rady Nadzorczej, nie stanowi przychodu tych członków w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tym samym nie powoduje obowiązku rozliczenia zaliczek na podatek dochodowy przez Bank jako płatnika.
Sfinansowanie przez bank spółdzielczy szkoleń dla członków rady nadzorczej, będące realizacją przepisów o odpowiedniości, nie stanowi przychodu podatkowego. Tym samym bank nie ma obowiązków płatniczych w podatku dochodowym od osób fizycznych z tego tytułu, gdyż świadczenie to spełnia obowiązek ciążący na banku, a nie na członkach rady nadzorczej.
Pokrycie przez Bank kosztów związanych z wyjazdowymi posiedzeniami Rady Nadzorczej oraz towarzyszącymi szkoleniami nie stanowi przychodu członków Rady w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zwalniając Bank z obowiązku odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy z tego tytułu.
Obowiązki płatnika w związku z finansowaniem udziału w Szkoleniach dla członków Rady Nadzorczej.
Obowiązki płatnika w związku z pokryciem kosztów noclegów i wyżywienia oraz ewentualnych kosztów szkoleń zewnętrznych Członków Rady Nadzorczej na posiedzeniu wyjazdowym.
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów ponoszonych kosztów szkoleń na rzecz członków rady nadzorczej Banku.
1. Czy od zakupu artykułów spożywczych (kawa, herbata, ciastka, woda) na potrzeby sekretariatu i biur, które będą zużywane jako drobne poczęstunki przez klientów odwiedzających powstałą Spółkę a także przez pracowników podczas zebrań i narad, jednostka będzie mogła odliczać podatek naliczony przy nabywaniu przedmiotowych towarów oraz czy powinna wystawiać fakturę wewnętrzną w celu naliczenia podatku
Czy poniesione na rzecz Rady Nadzorczej wydatki takie jak zakup kawy, herbaty, soków, wody, słodyczy, ciast, innych artykułów spożywczych, z których przygotowywane są drobne poczęstunki (najczęściej kanapki), które podawane są na posiedzeniach Rady Nadzorczej, Bank może uznać za koszty uzyskania przychodów na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?