W zakresie ustalenia, czy Spółka może dokonać odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 w związku z ust. 2 pkt 1-1a Ustawy o CIT wymienionych Składników Wynagrodzenia B+R w proporcji czasu pracy z miesiąca poprzedzającego miesiąc wypłaty wynagrodzenia zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego.
W związku z usuwaniem skutków powodzi, która miała miejsce na południu i zachodzie Polski we wrześniu 2024 r., pracownicy zyskali dodatkowe uprawnienia pracownicze, takie jak np. prawo do dodatkowych dni urlopu na żądanie czy 20 dni dodatkowego zwolnienia od pracy. Poszkodowani w wyniku powodzi pracodawcy mogą natomiast liczyć na wsparcie finansowe z budżetu państwa, np. w formie dofinansowania do
Zwolnienie z opodatkowania stypendium aktywizacyjnego przyznawanego osobom bezrobotnym i poszukującym pracy.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania dla otrzymanego dofinansowania z Urzędu Pracy oraz możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków sfinansowanych z dotacji wraz z określeniem sposobu ich ujęcia w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Wzrost przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia do ustalenia 60% minimalnej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne dla przedsiębiorców i podwyżka kwoty bazowej dla nauczycieli, to niektóre zmiany, które wprowadziła ustawa budżetowa na 2012 r. Mimo że ustawa weszła w życie 15 marca 2012 r., obowiązuje z mocą wsteczną od 1 stycznia br.
Obowiązek opłacania składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych obciąża płatnika składek. Płatnik zobowiązany jest do ich opłacania za tych ubezpieczonych, którzy z danego tytułu podlegają równocześnie obowiązkowi ubezpieczeń emerytalnego i rentowych, i nie ukończyli 55 lat (w przypadku kobiet) albo 60 lat (w przypadku mężczyzn). Jednak zdarzają się inne sytuacje, w których
Czy otrzymane przez około 10 uczestników projektu (osoby bezrobotne) stypendia stażowe finansowane ze środków Funduszu Pracy w ramach wkładu własnego do powyższego projektu stanowią przychód korzystający ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w związku z tym na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika?
Czy dotacja dla bezrobotnego opodatkowana jest w przypadku nabycia przez niego składników majątku niezaliczonych do środków trwałych?
Czy dotacja dla bezrobotnego opodatkowana jest w przypadku nabycia przez niego składników majątku niezaliczonych do środków trwałych?
Od 6 maja br. chcielibyśmy zatrudnić nowego pracownika na umowę o pracę na czas określony (od 6 maja br. do 31 sierpnia 2014 r.). Osoba ta jest od 2 miesięcy bezrobotna (zarejestrowana w urzędzie pracy), a 6 maja ukończy 50 lat. Słyszeliśmy, że w przypadku zatrudnienia takiej osoby przysługuje nam zwolnienie ze składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych za tego pracownika
Jakie są skutki podatkowe postawienia przez organ zatrudnienia do dyspozycji bezrobotnego świadczenia z Funduszu pracy, które to świadczenie nie zostało przez bezrobotnego pobrane i równocześnie świadczenie to jest nienależne?
Czy Wnioskodawca dokonujący wypłaty, na podstawie umowy zawartej z bezrobotnym w ramach programu specjalnego, jednorazowego wsparcia pomostowego na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne, będącego specyficznym elementem wspierającym zatrudnienie, obowiązany jest do sporządzania i przekazywania podatnikowi oraz organowi podatkowemu informacji PIT-8C o wypłaconym świadczeniu?
Skoro środki otrzymane jednorazowo przez Wnioskodawcę w 2011 r. z Urzędu Pracy zostały przyznane Wnioskodawcy jako bezrobotnemu na rozpoczęcie działalności gospodarczej, to środki te są wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie cytowanego art. 21 ust. 1 pkt 121 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast wydatki sfinansowane tymi środkami, poniesione na zakup wyposażenia
Czy podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup wyposażenia i materiałów, sfinansowanych ze środków przyznanych przez Urząd Pracy?
Skutki podatkowe postawienia przez organ zatrudnienia do dyspozycji bezrobotnego świadczenia z Funduszu Pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków płatnika.
Czy od niepodjętego przez osobę bezrobotną świadczenia należy odprowadzić do urzędu skarbowego podatek dochodowy?
Opodatkowanie stypendiów wypłacanych osobom bezrobotnym oraz opodatkowanie wynagrodzeń finansowanych ze środków unijnych.
Skutki podatkowe otrzymania z Powiatowego Urzędu Pracy jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej
Jakie są skutki podatkowe nie odebrania przez bezrobotnego postawionego mu do dyspozycji przez organ zatrudnienia świadczenia z Funduszu Pracy?
Jaką informację o dochodach powinna otrzymać z Powiatowego Urzędu Pracy osoba, która zachowała prawo do zasiłku dla bezrobotnych nabytego w innym niż Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, a w Polsce wypłacono jej zasiłek transferowy?
Czy należy wykonać dyspozycje art. 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w przypadkach, gdy osoba poszukująca pracy nie pozostająca w zatrudnieniu podjęła świadczenia zwolnione od podatku wypłacone z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych?
Czy należy wykonać dyspozycje art. 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w przypadkach, gdy osoba bezrobotna podjęła świadczenia wypłacone z Europejskiego Funduszu Społecznego?
Czy należy wykonać dyspozycje art. 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w przypadkach, gdy osoba bezrobotna: nie podjęła należnych świadczeń z Funduszu Pracy, świadczenia należne w roku podatkowym 2008 podjęła w roku podatkowym 2009 (kiedy należy sporządzić informację określoną w art. 39 ww. ustawy), podjęła świadczenia wypłacane z Funduszu Pracy zwolnione od podatku?