Równowartość odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przekazywanych do Zakładu przez Gminę, stan środków obrotowych na początek okresu sprawozdawczego oraz nadwyżka środków obrotowych pozostawiona w zakładzie budżetowym oraz wartość naliczonych, ale nieuzyskanych odsetek od nieterminowych płatności powinna być uwzględniana przez Gminę przy wyliczaniu sposobu
Wyłączenie równowartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych nieodpłatnie przekazanych przez Gminę do Zakładu z przychodów wykonanych Zakładu w prewspółczynniku zgodnym z Rozporządzeniem.
Brak obowiązku uwzględniania w mianowniku proporcji, o której mowa w § 3 ust. 4 rozporządzenia, równowartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych oraz stanu środków obrotowych na początek okresu sprawozdawczego.
Wyłączenie z opodatkowania czynności przeniesienia składników majątkowych z samorządowego zakładu budżetowego do Gminy, wyłączenie z opodatkowania przeniesienia z Gminy do Spółki składników mienia w wyniku przekształcenia zakładu budżetowego Gminy w Spółkę oraz brak obowiązku dokonania przez Gminę korekty podatku VAT naliczonego.
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych wniesionych przez Gminę do Spółki na pokrycie kapitału zakładowego w związku z likwidacją i przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.
Brak obowiązku uwzględnienia w mianowniku proporcji, o której mowa w § 3 ust. 4 Rozporządzenia, równowartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przekazanych do Zakładu, kwoty rozliczeń wewnętrznych dokonywanych między oddziałami Zakładu oraz stanu środków obrotowych na początek okresu sprawozdawczego.
brak możliwość odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących zakup autobusów elektrycznych wraz ze stacją ładowania - nieprawidłowe
Równowartość odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przekazanych do Zakładu przez Gminę oraz stanu środków obrotowych na początek okresu sprawozdawczego nie stanowią przychodów zakładu budżetowego w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, a tym samym w rozumieniu § 2 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2015 r.
brak uwzględniania odpisów amortyzacyjnych oraz stanu środków obrotowych zakładu budżetowego w mianowniku prewspółczynnika
Określenie, czy równowartość odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przekazanych do Zakładu przez Gminę oraz stan środków obrotowych na początek okresu sprawozdawczego stanowią przychody wykonane zakładu budżetowego w rozumieniu § 2 pkt 11 rozporządzenia w sprawie prewspółczynnika, a zatem czy wartość ta powinna być uwzględniana przez Gminę przy wyliczaniu
Dla celów obliczenia wartości pre-współczynnika dla zakładu budżetowego, jako przychodu wykonanego zakładu budżetowego w rozumieniu § 2 pkt 11 rozporządzenia, nie należy uwzględniać równowartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych przekazanych do Zakładu przez Gminę w celu wykonywania zadań Zakładu.
wyłączenie z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy aportu zakładu budżetowego do istniejącej spółki komunalnej
Wyłączenia z opodatkowania czynności przeniesienia składników majątkowych z samorządowego zakładu budżetowego do Gminy. Wyłączenia z opodatkowania przeniesienia z Gminy do Spółki składników mienia w wyniku planowanego przekształcenia zakładu budżetowego Gminy w Spółkę. Brak obowiązku dokonania przez Gminę korekty podatku VAT naliczonego.
Ustalenie, czy: - mienie wnoszone do Spółki nie stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o CIT i czy Spółka w drugim roku podatkowym po założeniu stosować będzie stawkę podatku, o której mowa w art. 19 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, - wniesienie składników mienia komunalnego (będącego wcześniej w posiadaniu zlikwidowanego Zakładu) w takich okolicznościach, że nie będzie
W zakresie sposobu i momentu korekty wartości początkowej środków trwałych oraz naliczonych odpisów amortyzacyjnych.
W zakresie sposobu ustalenia wartości początkowej oraz zasad amortyzacji składników majątku otrzymanych w związku z przekształceniem zakładu budżetowego przez Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.
W zakresie sposobu ustalenia jaką wartość początkową dla celów podatkowych powinna przyjąć Spółka w stosunku do będących środkami trwałymi składników majątku otrzymanych w drodze aportów.
prawo do odliczenia podatku naliczonego bez obowiązku stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w zakresie zadań związanych z zakupem autobusów hybrydowych, budowy przystanków autobusowych wraz z pętlami i niezbędną infrastrukturą towarzyszącą, zakupem systemów zarządzania organizacją ruchu; - prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji, o której mowa w
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych odpisów amortyzacyjnych od: &-składników przedsiębiorstwa, które Gmina przed likwidacją oddała nieodpłatnie zakładowi budżetowemu w trwały zarząd, &-składników majątkowych (środków trwałych), które zakład budżetowy uprzednio wytworzył, nabył z własnych środków, &-środków trwałych, które Gmina przekazała zakładowi budżetowemu nieodpłatnie.
Czy Spółka ma prawo do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych stanowiących aport wniesiony przez Gminę na poczet kapitału zakładowego w związku z likwidacją i przekształceniem zakładu w Spółkę, które zostały nabyte przez zakład ze środków pochodzących z dotacji przekazanej przez Gminę, a które nie były amortyzowane
nieuwzględnienie wartości odpisów amortyzacyjnych oraz stanu środków obrotowych na początek okresu sprawozdawczego przy ustaleniu proporcji na podstawie art. 86 ust. 2a-2h;
Czy dochody Wnioskodawcy uzyskane z tytułu spłat przez dłużników kwot należnych uprzednio zakładowi budżetowemu, a następnie wniesionych aportem do majątku Wnioskodawcy w zakresie należności pozabilansowej - mogą korzystać ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy odpracowanie zadłużenia przez najemców w gminnych jednostkach budżetowych spowoduje powstanie przychodu podatkowego po stronie Wnioskodawcy?
Podatek od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania aportu do spółki z o.o. składników majątkowych samorządowego zakładu budżetowego Gminy.