Wniesienie przez gminę wkładu niepieniężnego w postaci działki do spółki prawa handlowego traktowane jest jako odpłatna dostawa towarów podlegająca opodatkowaniu VAT, co eliminuje możliwość wyłączenia z podatników VAT na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług.
Wniesienie do spółki przez Miasto aportu w postaci niezabudowanej działki stanowi czynność odpłatnej dostawy towarów, kwalifikującą Miasto jako podatnika VAT w rozumieniu art. 15 ust. 1 i 2 ustawy o VAT, pomimo braku prawa do odliczenia VAT naliczonego przy jej nabyciu.
Wniesienie przez Gminę aportu do własnej spółki komunalnej, w celu objęcia udziałów, jest czynnością cywilnoprawną, objętą obowiązkiem podatkowym VAT, wykraczającą poza zakres wyłączeń przewidzianych dla organów władzy publicznej na gruncie art. 15 ust. 6 ustawy o VAT oraz art. 13 Dyrektywy 2006/112/WE.
Powiat, realizując projekt infrastrukturalny o charakterze publicznym i niekomercyjnym, nie występuje jako podatnik VAT. Skutkuje to brakiem prawa Powiatu do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
Brak uznania Wnioskodawcy za podatnika podatku od towarów i usług w związku z aportem niezabudowanej nieruchomości do Spółki.
Uznanie wniesienia w formie aportu koparko-ładowarki do Spółki za czynność pozostającą poza zakresem opodatkowania VAT, brak obowiązku wystawiania faktury VAT na Spółkę w związku z wniesieniem w formie aportu koparko-ładowarki.
Uznanie, że Gmina w zakresie czynności polegającej na przeniesieniu (w formie aportu) prawa własności lokalu użytkowego na rzecz Spółki nie działała jako podatnik podatku od towarów i usług, a w konsekwencji czynność ta nie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Zastosowania zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy dla planowanego aportu do spółki gminnej budynków mieszkalnych.
Niepodleganie opodatkowaniu czynności nieodpłatnego użyczenia oraz brak prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją inwestycji.
Brak opodatkowania dotacji uzyskanej na usuwanie azbestu oraz braku prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dotyczących realizacji projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Możliwość odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania - azbest.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT od towarów i usług zakupionych w celu realizacji projektu.
Brak prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją przedsięwzięcia.
Brak możliwości odzyskania kwoty podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu (usuwanie azbestu).
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania
Brak możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.