Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608031)
      • Kadry i płace (26133)
      • Obrót gospodarczy (88843)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35947)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    wyroby
    wyroby
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie AD administracja administrowanie nieruchomością akceptacja faktury akcyza alkohol alkohol etylowy alkohol etylowy nieskażony alkohol etylowy skażony aparat aport aromaty artykuły spożywcze artystyczna atest audyt azbest wyroby
    Indeks tematów
    Wszystkie a
    Interpretacja
    26.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 26 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.293.2025.1.AK

    Zwolnienie z VAT przy imporcie ma zastosowanie tylko wtedy, gdy spełnione są wszystkie warunki dotyczące miejsca dostawy i właściwej dokumentacji transakcji międzynarodowych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 20 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.259.2025.2.AM

    Odbiór faktury przez finalnego nabywcę węglowego za pomocą KSeF, zgodnie z art. 31a ust. 3i ustawy o podatku akcyzowym, spełnia wymóg złożenia oświadczenia niezbędnego do zwolnienia z akcyzy na wyroby węglowe.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    18.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 18 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.296.2025.1.AM

    Susz konopny (CN 1211 90 86) nie jest uznawany za wyrób akcyzowy w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym, co wyklucza jego opodatkowanie akcyzą w Polsce oraz obowiązki rejestracyjne dla wnioskodawcy, w tym przy dostawach wewnątrzwspólnotowych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.216.2025.2.MAZ

    Zwolnieniem z akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku akcyzowym objęte są jedynie czynności bezpośrednio powodujące przemiany fizykochemiczne materiałów metalicznych (procesy metalurgiczne) lub niemetalicznych (procesy mineralogiczne). Czynności pomocnicze, jak podgrzewanie form czy pieców, nie podlegają zwolnieniu z akcyzy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    07.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 7 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.531.2025.4.MAZ

    Aport zorganizowanej części przedsiębiorstwa, spełniający kryteria wyodrębnienia organizacyjnego i finansowego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy VAT, jeśli stanowi niezależną jednostkę zdolną do realizacji zadań gospodarczych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    07.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 7 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.227.2025.3.AM

    Podmiot zużywający alkohol etylowy częściowo skażony zwolniony z podatku akcyzowego jest zobowiązany do składania kwartalnych deklaracji AKC-KZ oraz prowadzenia ewidencji wyrobów zwolnionych ze względu na przeznaczenie, zgodnie z art. 24e ust. 1 pkt 1 oraz art. 138f ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    05.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 5 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.281.2025.1.MAZ

    Susz konopny klasyfikowany do kodu CN 1211 90 86 nie spełnia kryteriów wyrobu akcyzowego na mocy ustawy akcyzowej, a sprzedaż wewnątrzwspólnotowa tego suszu nie generuje obowiązku podatkowego akcyzy oraz nie wymaga rejestracji na potrzeby podatku akcyzowego w Polsce.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    29.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 29 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.262.2025.1.MAZ

    Susz konopny klasyfikowany do kodu CN 1211 90 86, nie zawierający nikotyny ani nie przeznaczony do palenia i klasyfikowany jako produkt techniczny, nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na terytorium Polski oraz w ramach dostaw wewnątrzwspólnotowych, co skutkuje brakiem obowiązków akcyzowych dla Wnioskodawcy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    29.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 29 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.223.2025.2.AM

    Gaz ziemny wykorzystywany bezpośrednio w procesach metalurgicznych, w ramach których następuje przetwarzanie i obróbka metali, kwalifikuje się do zwolnienia z podatku akcyzowego, zgodnie z art. 31b ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku akcyzowym oraz przepisami unijnej dyrektywy energetycznej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    21.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 21 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.123.2020.10.MK

    Przetwarzanie suszu tytoniowego w procesie ekstrakcji nikotyny nie prowadzi do "zużycia" tego suszu, a co za tym idzie, nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym. Pozostałości po ekstrakcji zachowują swoją formę suszu tytoniowego, spełniając definicję wyrobu akcyzowego, a straty powstałe w trakcie procesu nie są ubytkami w rozumieniu ustawy akcyzowej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.183.2025.2.MAZ

    Stosowanie zerowej stawki akcyzy na benzynę ekstrakcyjną oraz zwolnienie od akcyzy preparatów smarowych wymaga dokumentowania przesunięć wewnątrzzakładowych za pomocą e-DD, nawet gdy przemieszczenie odbywa się w obrębie jednego zakładu i pod tym samym adresem.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    26.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 26 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.193.2025.2.MAZ

    Finalnym nabywcą gazowym jest podmiot nabywający LNG, który nie spełnia wymogów rejestracyjnych jako pośredniczący podmiot gazowy. Tym samym zużycie LNG do celów prób statków nie kwalifikuje się jako żegluga i nie jest zwolnione z akcyzy, co wyklucza stawkę zerową na podstawie użytego kodu CN 2711 11 00.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    18.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 18 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.184.2025.2.MAZ

    Zwrot wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy względem przeznaczenia do składu podatkowego możliwy jest wyłącznie do tego samego składu, z którego zostały one pierwotnie wyprowadzone. Wprowadzenie do innego składu nie stanowi zwrotu i wyklucza zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.181.2025.2.AM

    Znakowanie podatkowymi znakami akcyzy wyrobów akcyzowych nabywanych wewnątrzwspólnotowo przez zarejestrowanego odbiorcę musi nastąpić przed ich przemieszczeniem na terytorium kraju, nie później niż przed zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.168.2025.2.AM

    Energia elektryczna zużywana bezpośrednio do przeprowadzenia przemian fizykochemicznych w procesach metalurgicznych, takich jak topienie i przegrzewanie metali, może korzystać ze zwolnienia z akcyzy. Natomiast energia wykorzystywana do napędu urządzeń wspomagających procesy metalurgiczne nie jest objęta zwolnieniem zgodnie z art. 30 ust. 7a pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 12 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.137.2025.1.PJ

    Refakturowanie kosztów energii elektrycznej nabytej z akcyzą na najemców, bez obciążenia ich za energię z mikroinstalacji, nie powoduje obowiązku zapłaty podatku akcyzowego zgodnie z art. 9 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.160.2025.1.AM

    Zużycie energii elektrycznej przez podmiot nieposiadający koncesji na magazynowanie energii elektrycznej, podczas rozruchu instalacji, nie podlega opodatkowaniu akcyzą. Po uzyskaniu koncesji, zużycie to staje się przedmiotem opodatkowania, z wyłączeniem nieudokumentowanych strat technologicznych, a energia zużywana na potrzeby własne magazynu nie kwalifikuje się do zwolnienia z akcyzy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.06.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.150.2025.1.AM

    Podmiot prowadzący skład podatkowy, wprowadzający wyroby akcyzowe do tego składu, jest zobowiązany do spełnienia formalnych warunków procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz jest podmiotem dokonującym nabycia wewnątrzwspólnotowego tych wyrobów w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.06.2025 Podatki

    Uznanie kotłowni za zorganizowaną część przedsiębiorstwa i zakład energochłonny w kontekście zastosowania zwolnienia akcyzowego na wyroby węglowe - Interpretacja indywidualna z dnia 20 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.147.2025.1.JSU

    Kotłownia stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa i zakład energochłonny, co pozwala na zastosowanie zwolnienia od akcyzy dla wyrobów węglowych, zgodnie z art. 31a ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku akcyzowym, pod warunkiem spełnienia wymogów formalnych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.06.2025 Podatki

    Zwolnienie z akcyzy dla biopaliwa ciekłego w kontekście zmiany kodu CN i zastosowania w żegludze - Interpretacja indywidualna z dnia 12 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.64.2025.2.AM

    Biopaliwo ciekłe klasyfikowane pod kodem CN 2710 19 42 może korzystać ze zwolnienia z akcyzy do celów żeglugi, przy zachowaniu warunków określonych w art. 32 ust. 3 i pozostałych przepisach ustawy, mimo zmiany kodu CN. Obowiązek znakowania i barwienia nadal obowiązuje, zgodnie z art. 90 ust. 1 pkt 3 ustawy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.06.2025 Podatki

    Drenowanie wody poprocesowej a obowiązek podatkowy w kontekście ubytków wyrobów akcyzowych i ewidencji - Interpretacja indywidualna z dnia 4 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.66.2025.2.MAZ

    Drenowanie wody poprocesowej z olejów pirolitycznych w składzie podatkowym nie stanowi ubytku wyrobu akcyzowego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 20 lit. a i d ustawy o podatku akcyzowym, nie powodując powstania obowiązku akcyzowego. Natomiast ewidencja wyrobów akcyzowych powinna uwzględniać jedynie oleje po całkowitym usunięciu wody poprocesowej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    29.05.2025 Podatki

    Możliwość zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy dla wewnątrzwspólnotowej dostawy olejów bazowych bez zapłaty akcyzy w Polsce - Interpretacja indywidualna z dnia 29 maja 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.44.2025.2.MAZ

    Procedura zawieszenia poboru akcyzy, o której mowa w art. 40 ust. 6 ustawy o podatku akcyzowym, znajduje zastosowanie do olejów bazowych CN 2710 19 99 w dostawie wewnątrzwspólnotowej, o ile spełniono warunki z art. 41 ust. 4 pkt 3, tj. złożenia zabezpieczenia akcyzowego i dołączenia dokumentów handlowych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.05.2025 Podatki

    Nieprawidłowość w oznaczaniu płynów do e-papierosów banderolami legalizacyjnymi po upływie ważności podatkowych znaków akcyzy - Interpretacja indywidualna z dnia 12 maja 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.20.2025.2.PJ

    Legalizacyjne znaki akcyzy dla płynu do papierosów elektronicznych muszą być nanoszone bezpośrednio na pierwotne jednostkowe opakowania, a nie na pośrednie opakowania zbiorcze, aby zachować tożsamość wyrobów zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.05.2025 Podatki

    Odliczenie wydatków na zakup aparatów słuchowych w ramach ulgi rehabilitacyjnej w PIT-37 - Interpretacja indywidualna z dnia 8 maja 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.198.2025.2.MD

    Wydatki na zakup aparatów słuchowych przez osobę niepełnosprawną mogą zostać odliczone od dochodu w ramach ulgi rehabilitacyjnej, zgodnie z art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem spełnienia określonych tam przesłanek.

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2 3 4 5 6 7 8 9
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.