Usługi agencyjne nie są świadczeniami wprost określonymi w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, lecz ich kompleksowy charakter, obejmujący np. usługi doradcze i reklamowe, uzasadnia ich kwalifikację do kategorii świadczeń podobnych i podlegających opodatkowaniu u źródła.
1) Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym - z uwagi na okoliczność, że przeniesienie praw do wykorzystania wizerunku Influencera oraz przeniesienie praw do udostępnienia Wpisu i Fotografii stanowi świadczenie poboczne (akcesoryjne) względem Usług reklamowych świadczonych przez Agencję na rzecz Spółki - całą kwotę wypłacanego na rzecz Agencji Wynagrodzenia należy opodatkować podatkiem
W zakresie ustalenia czy wartość przekazywanych Produktów nie będzie stanowiła podstawy do opodatkowania podatkiem u źródła na gruncie art. 21 ust. 1 ustawy o CIT.
Ponoszone przez Wnioskodawcę koszty usług pośrednictwa w sprzedaży świadczonych przez Agentów (będących podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11 ust. 1 i 4) nie podlegają ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 pkt 1
Możliwość rozliczenia w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5% i 12%.
Ponoszone wydatki będą stanowiły koszt uzyskania przychodu na podstawie art. 22 ust. 1 w związku z art. 23 ustawy o PIT, a w stosunku do odpisów z tytułu zużyciap wyścigowych i wydatków ich używania nie będą miały zastosowania przepisy art. 23 ust. 1 pkt 4 oraz art. 23 ust. 1 pkt 47 ustawy o PIT
w zakresie ustalenia, czy ponoszone przez Wnioskodawcę wydatki z tytułu nabywania przez Wnioskodawcę od podmiotu powiązanego drukowanych materiałów reklamowych, materiałów identyfikacji wizualnej i gadżetów reklamowych, stanowią dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodów, do których nie stosuje się wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów przewidzianego w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym
Brak zastosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do Usług w zakresie reklamy produktów farmaceutycznych oraz Usług w zakresie usług wsparcia, wobec zastosowania wyłączenia wynikającego z art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Czy ponoszone przez Wnioskodawcę koszty usług pośrednictwa w sprzedaży świadczonych przez Agentów (będących podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11 ust. 1 i 4 Ustawy CIT) podlegają ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 pkt 1 Ustawy CIT?
Czy spółka jest zobowiązana wyłączyć z kosztów uzyskania przychodów kosztów usługi reklamowej, bądź kosztów świadczenia o podobnym charakterze do usługi reklamowej nabywanej od podmiotu powiązanego?
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie określenia źródła przychodów oraz formy opodatkowania dochodu.
Czy wymienione w stanie faktycznym wydatki mogą zostać zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 w zw. z art. 15 ust. 4d i 4e ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm., dalej: ustawa o CIT), tj. w momencie ich poniesienia?
Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków udokumentowanych fakturą VAT dotyczących nabywanych przez Podmioty Trzecie towarów, prezentów o małej wartości.
W zakresie prawa do odliczenia podatku od wydatków polegających na nabyciu usług promocyjnych związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Czy wymienione w stanie faktycznym wydatki mogą zostać zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 w zw. z art. 15 ust. 4d i 4e ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm., dalej ustawa o CIT), tj. w momencie ich poniesienia.
Czy wydanie przez Wnioskodawcę nagród rzeczowych zwycięzcom konkursów zgodnie z regulaminem, w ramach organizowanych przez niego akcji promocyjnych w imieniu i na rzecz Zleceniodawcy, w oparciu o zawierane umowy na działania promocyjne, stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w świetle art. 7 ust. 2 ustawy VAT?
Czy wydatki na usługi gastronomiczne, cateringowe oraz artykuły spożywcze ponoszone przez Spółkę w celu świadczenia usług reklamowych mogą być zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jeżeli wydatki te (powiększone o marżę) są doliczane do wynagrodzenia należnego Spółce za świadczenie usług reklamowych na rzecz zagranicznego
Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia całej kwoty podatku VAT zawartego w fakturach wystawionych przez L. z tytułu świadczenia usług promocji produktów leczniczych.
Przekazywanie towarów w ramach darowizn, dokonane w związku ze świadczoną usługą marketingową, nie stanowi odrębnego przedmiotu opodatkowania podatkiem VAT jako odpłatna dostawa towarów.
wydanie towarów w ramach zleconej usługi reklamowej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawianych przez świadczącego usługi reklamowe
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem usług reklamowych.
prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wyświadczoną przez agencję reklamową usługę polegającą na przeprowadzeniu akcji promocyjnej, w ramach której wydawane będą nieodpłatnie nagrody rzeczowe
Czy biorąc pod uwagę postanowienia art. 29 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z art. 14 i 21 umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartej między Polską a Finlandią w dniu 26 października 1977 r. w opisanym wyżej stanie faktycznym Bank ma obowiązek pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego od wynagrodzenia wypłacanego rezydentowi Finlandii za udostępnienie
Czy Wnioskodawca ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (w całości lub w części) zawartego w fakturach zakupu materiałów biurowych oraz materiałów i usług promocyjnych?