Opisane we wniosku zmiany umowy spółki kapitałowej (wkłady pieniężne i niepieniężne) korzystały ze zwolnienia na podstawie art. 9 pkt 11 lit. d) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Spełnione są bowiem przesłanki warunkujące wskazane zwolnienie, tj. świadczenie usług użyteczności publicznej, o których mowa w tym przepisie oraz posiadanie udziału o określonej wysokości w Spółce przez jednostkę
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych na realizację zadania polegającego na transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy w części odnoszącej się do budynku Urzędu.
Czy wniesienie przez Gminę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej tytułem wkładu niepieniężnego do Spółki kapitałowej, w której Gmina jest 100% udziałowcem, w sytuacji gdy Spółka ta świadczy usługi użyteczności publicznej w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych lub zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 9 pkt
1. Czy Spółka wprowadzając do ewidencji majątek trwały przyjęty aportem po zlikwidowanym zakładzie budżetowym, powinna za wartości początkowe przyjąć wartość początkową z ksiąg zakładu budżetowego, czy wartość aktualną równą wartości aportu? 2. Czy w przypadku, gdyby za wartości początkowe należałoby przyjąć wartość początkową wynikającą z bilansu zamknięcia zakładu budżetowego równą wartościom majątku