Wynagrodzenie otrzymane za zobowiązanie się do wyłącznego zakupu komponentów od kontrahenta nie stanowi przychodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, jako że nie jest bezpośrednim następstwem działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej zgodnie z zezwoleniem.
Dostawa paliwa do statków wykorzystywanych w strefie przyległej do morza terytorialnego Rzeczypospolitej Polskiej, podlega opodatkowaniu stawką 0% VAT, jako zaopatrzenie statków używanych do żeglugi na pełnym morzu, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 10 lit. a) ustawy o VAT.
Koszty wdrożenia oraz koszty licencji na oprogramowanie, poniesione do momentu przyjęcia oprogramowania do używania, zwiększają wartość początkową wartości niematerialnej i prawnej, podlegającej amortyzacji, oraz mogą być uznane za koszty kwalifikowane Nowej Inwestycji zgodnie z odpowiednimi przepisami ustawy CIT oraz Rozporządzenia.
Spółka miała uprawnienie na mocy art. 16i ust. 5 ustawy o CIT do obniżenia, a następnie modyfikacji, stawek amortyzacyjnych do dowolnej wysokości powyżej 0% dla środków trwałych wprowadzonych do ewidencji przed 1 stycznia 2021 r., niezależnie od działań ulepszających, przy braku wymogu powiązania z okresem użyteczności ekonomicznej.
Dochody uzyskane z działalności produkcyjnej prowadzonej w Specjalnej Strefie Ekonomicznej, której częściowy proces odbywa się poza nią, lecz służący celom marginalnym, podlegają zwolnieniu podatkowemu według art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT. W ramach rozliczania kosztów wspólnych należy stosować zasadę proporcjonalnego ich podziału względem uzyskanych przychodów strefowych i pozastrefowych.
Dochód uzyskany z działalności gospodarczej wykonywanej w ramach specjalnej strefy ekonomicznej jest zwolniony z opodatkowania, gdy spełnia warunki określone w decyzji o wsparciu. Koszty transportu, amortyzacyjne oraz wynikające z różnic kursowych i kredytów powinny być przypisane do działalności strefowej, o ile są bezpośrednio związane z nową inwestycją, a ich proporcjonalne rozliczanie opiera się
Spółce przysługuje prawo do obniżenia stawek amortyzacyjnych dla środków trwałych wprowadzonych do Ewidencji przed 1 stycznia 2021 r., wykorzystywanych w działalności zwolnionej z CIT, niezależnie od ulepszeń dokonanych po tej dacie, pod warunkiem, że obniżenie nastąpi do dowolnej wysokości wyższej niż 0%.
Opodatkowanie dochodów pochodzących z działalności gospodarczej osiągniętych z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu.
Ustalenie, czy w wyniku nabycia nieruchomości po preferencyjnej cenie, co stanowiło element pakietu regionalnej pomocy inwestycyjnej udzielonej przez Polskę Wnioskodawcy i zatwierdzonej przez Komisję Europejską na realizację inwestycji, Wnioskodawca uzyskał nieodpłatne lub częściowo odpłatne świadczenie podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Obniżenie/podwyższenie stawek amortyzacyjnych w ramach działalności strefowej.
Dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy: - obniżenie stawek amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16i ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przez Spółkę będzie mogło zostać dokonane do dowolnej wysokości (np. nawet do poziomu 0,11%) w odniesieniu do składników majątku wprowadzonych do ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia 2021 r. – jest prawidłowe
Dotyczy ustalenia, czy Spółka jest uprawniona do uwzględnienia w rozliczeniu CIT za rok 2024 kosztów amortyzacji obliczonych z zastosowaniem od początku tego roku obniżonych stawek amortyzacyjnych dla wybranych środków trwałych wprowadzonych do ewidencji przed 1 stycznia 2021 r.
Czy Wnioskodawca może zaliczyć KUP na zasadach ogólnych poniesionych przez Spółkę na realizację nowej inwestycji, po dniu wydania DoW, lecz przed momentem osiągnięcia dochodu z inwestycji?
Czy rekompensata otrzymana przez Spółkę od kontrahenta na podstawie porozumienia dotyczącego zaniechania wytwarzania Produktu, którego sprzedaż generuje w całości przychód korzystający ze zwolnienia podatkowego w ramach posiadanego Zezwolenia, powinna stanowić przychód korzystający ze zwolnienia podatkowego, - Czy koszt podatkowy stanowiący niezamortyzowaną wartość środka trwałego związany z likwidacją
1. Czy Spółka miała i ma prawo obniżyć stawki amortyzacyjne do dowolnej wysokości (wyższej niż 0%) dla ŚT wprowadzonych do ewidencji przed 1 stycznia 2021 r.? 2. Czy Spółka będzie mogła w przyszłości (także po zakończeniu działalności zwolnionej) dokonywać dalszych zmian, tj. ponownie obniżać (do stawki wyższej niż 0%) lub podwyższać uprzednio obniżone stawki amortyzacyjne dla ŚT przyjętych do ewidencji
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym prace prowadzone przez pracowników działu technologii i rozwoju, opisane w stanie faktycznym (winno być: zdarzeniu przyszłym), które stanowią prace o charakterze rozwojowym i tym samym spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej, w rozumieniu art. 4a pkt 26-28 ustawy CIT, uprawniają do zastosowania ulgi określonej w art. 18d ustawy
W zakresie ustalenia, czy: - w odniesieniu do środków trwałych, wprowadzonych do Ewidencji przed 1 stycznia 2021 r., których wartość początkowa zostanie podwyższona w następstwie ulepszenia dokonanego w 2021 r. i później, Wnioskodawca nadal będzie mógł stosować obniżone stawki amortyzacyjne w odniesieniu do środków trwałych, do których już stosuje obniżone stawki amortyzacyjne (zaczął je stosować przed
ustalenie czy Wnioskodawca ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów odpisy amortyzacyjne od środków trwałych udostępnianych kontrahentowi oraz czy zaliczone do kosztów uzyskania przychodów odpisy amortyzacyjne od środków trwałych udostępnianych kontrahentowi nie będą stanowiły kosztów kwalifikowanych w rozumieniu regulacji strefowych, ani też kosztów związanych z przychodami osiąganymi przez