Obowiązek płatnika i obowiązek informacyjny przy wypłacanych wynagrodzeniach Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Skutki podatkowe uczestnictwa Menedżera w Długoterminowych Programach Motywacyjnych LTIP oraz SIP organizowanych przez Spółkę Dominującą.
Wypłata „Alternatywy Pieniężnej” wypłacana przez polską spółkę matkę na rzecz której świadczy Pan usługi w ramach kontraktu menadżerskiego jako przychód z realizacji praw wynikających z opcji będzie stanowiła dla Pana przychód z działalności wykonywanej osobiście o której mowa w art. 13 pkt 9 ustawy o PIT w zw. z art. 10 ust. 4 tej ustawy.
Wobec jednoznacznego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego wyrażonego w wyroku z dnia 8 lipca 2014 r., sygn. akt K 7/13 uznać należy, że udział członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w finansowanych szkoleniach, mających na celu pogłębianie wiedzy merytorycznej do wypełniania nałożonych przez burmistrza obowiązków, nie generuje po stronie ich uczestników przychodu, a na świadczeniodawcy
Zakwalifikowanie wynagrodzenia otrzymywanego za udział w testowaniu aplikacji (crowdtesting) do przychodów z innych źródeł.
Diety otrzymywane przez członków – powołanej zarządzeniem wójta – Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych należy zakwalifikować do przychodów z działalności wykonywanej osobiście z tytułu udziału w komisjach powoływanych przez organy władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, tj. do źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym
Rozliczanie dochodu uzyskanego z tytułu wynagrodzenia za prowadzone sprawy sądowe z urzędu.
Kwalifikacja do źródła przychodów w podatku dochodowym od osób fizycznych wynagrodzenia z tytułu kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej przez pełnomocnika z urzędu.
Czy Sąd Rejonowy wypłacając radcy prawnemu, adwokatowi działającemu z urzędu, w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 września 2002 r. w sprawie opłat za czynności adwokackie oraz ponoszenie przez Skarb Państwa kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej z urzędu (Dz. U. Nr 163, poz. 1348 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 września 2002
Zakres obowiązków płatnika związanych z wypłatą wynagrodzeń radcom prawnym i adwokatom.
Czy ewentualne dochody wynikające z udziału w Programach osiągane przez Uczestników, powinny być traktowane jako ich dochody z kapitałów pieniężnych i, o ile zapisy umów o unikaniu podwójnego opodatkowania nie stanowią inaczej, powinny być opodatkowane w momencie zbycia opcji lub uzyskanych w wyniku ich realizacji akcji (zgodnie z art. 30b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych), a w konsekwencji
Czy ewentualne dochody wynikające z udziału w Programach osiągane przez Uczestników powinny być traktowane jako ich dochody z kapitałów pieniężnych i, o ile zapisy umów o unikaniu podwójnego opodatkowania nie stanowią inaczej, powinny być opodatkowane w momencie zbycia opcji lub uzyskanych w wyniku ich realizacji akcji (zgodnie z art. 30b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych), a w konsekwencji
Obowiązki płatnika związanych z wypłatą wynagrodzeń radcom prawnym i adwokatom.
opodatkowanie zryczałtowanym 18% podatkiem dochodowym należności wypłacanych biegłym, tłumaczom, adwokatom i kuratorom.
Czy sąd jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych powinien skorygować PIT-8B wystawiony adwokatom za przychody 2004 roku ze świadczenia z urzędu na zlecenie sądu pomocy prawnej należącej do kategorii przychodów z działalności wykonywanej osobiście w sytuacji gdy od wynagrodzenia adwokatów za świadczenie z urzędu na zlecenie sądu pomocy prawnej sąd jako płatnik pobrał zaliczki na podatek w
dotyczy obowiązku Sądu - jako płatnika - do potrącania z należności wypłaconych adwokatom zaliczek na poczet podatku dochodowego od osób fizycznych