Działalność X obejmująca projektowanie i wytwarzanie nowych urządzeń, zgodnie z art. 4a pkt 26 ustawy CIT, stanowi działalność badawczo-rozwojową, co daje prawo do odliczenia kosztów tytułem ulgi na działalność B+R.
Gmina nie jest uprawniona do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na zakup autobusu niskoemisyjnego, albowiem nabycie to nie jest związane z czynnościami opodatkowanymi w rozumieniu ustawy o VAT.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku VAT z uwagi na realizację zadań o charakterze nieodpłatnym i publicznym, które nie generują czynności opodatkowanych. Udział w działaniach wskazanych w ramach projektu nie skutkuje możliwością obniżenia kwoty podatku należnego.
Jednostka samorządu terytorialnego, będąca czynnym podatnikiem VAT, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z poszukiwaniami geotermalnymi, gdy realizowane są one w celu czynności opodatkowanych, bez względu na ostateczne wykorzystanie inwestycji z powodu czynników zewnętrznych niemających wpływu na zamierzenie inwestycyjne.
Działalność badawczo-rozwojowa Wnioskodawcy, realizowana w ramach prac Grupy 1 i 2, stanowi podstawę do skorzystania z ulgi B+R i IP Box, zgodnie z art. 18d i 24d Ustawy o CIT, przy założeniu spełnienia pozostałych ustawowych przesłanek. Organ potwierdził prawidłowość stanowiska wnioskodawcy w pełnym zakresie.
Związkowi Gmin przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na zakup niskoemisyjnych autobusów CNG, jeżeli autobusy są wykorzystywane wyłącznie do wykonywania czynności opodatkowanych, jak odpłatna dzierżawa, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Projekt X, realizowany przez Wnioskodawcę, spełnia przesłanki działalności badawczo-rozwojowej w rozumieniu art. 4a pkt 26-27 ustawy CIT, co uprawnia do ulgi B+R i odliczenia poniesionych kosztów kwalifikowanych od podstawy opodatkowania.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od zakupu autobusów elektrycznych oraz ładowarki, gdyż są one wykorzystywane do realizowania zadań własnych w zakresie transportu zbiorowego, które nie stanowią działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem VAT.
Działalność wnioskodawcy w zakresie budowy prototypu stanowi działalność badawczo-rozwojową, spełniając definicję zawartą w art. 4a pkt 26) ustawy o CIT. Niemniej, brak jednolitego podejścia do rozliczeń kosztów uniemożliwia uznanie części z nich za koszty kwalifikowane w świetle ulgi B+R.
Działalność wnioskodawcy w zakresie projektowania i budowy prototypów kwalifikuje się jako działalność badawczo-rozwojowa zgodnie z art. 4a pkt 26 ustawy CIT; jednakże, dla celów ulgi badawczo-rozwojowej, koszty projektów muszą być rozliczane jako koszty uzyskania przychodów w sposób jednolity wg metody wskazanej w art. 15 ust. 4a ustawy CIT.
Działalność obejmująca budowę prototypu spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej zgodnie z art. 4a pkt 26 ustawy CIT. Jednakże, aby wydatki związane z taką działalnością mogły być uznane za koszty kwalifikowane, ich rozliczanie musi być dokonane w sposób jednolity dla całego projektu prac rozwojowych.
Gmina, realizując zadania dotyczące usuwania azbestu, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu usług, gdyż nie są one związane z czynnościami opodatkowanymi. Rozliczenia dokonywane w ramach działań własnych samorządu, nie prowadzą do powstania zobowiązania podatkowego ani prawa do odliczenia podatku od towarów i usług.
Działalność gminy w zakresie miejskiego transportu publicznego, oceniana w kontekście zadań statutowych, stanowi działalność gospodarczą uprawniającą do odliczenia VAT naliczonego z tytułu projektów inwestycyjnych, bez obowiązku stosowania prewspółczynnika, jeśli działania te mieszczą się w zakresie usług cywilnoprawnych.
Jednostki samorządu terytorialnego mają prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z nabyciem dóbr wykorzystywanych do działalności opodatkowanej na podstawie umów cywilnoprawnych, takich jak dzierżawa, spełniających warunki czynności opodatkowanej.
Działalność Spółki w zakresie opracowania zintegrowanych rozwiązań informatycznych stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 18d ustawy CIT. Koszty związane z bezpośrednim zaangażowaniem w działalność B+R mogą być uznane za koszty kwalifikowane, wyłączając składki na Fundusz Pracy oraz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
Podatnik posiadający status centrum B+R może zakwalifikować do ulgi amortyzację środków trwałych i WNIP wykorzystywanych w działalności B+R według rzeczywistego zaangażowania, z wyłączeniem budowli i budynków, które objęte są odmiennymi zasadami kwalifikacji. Pełne wykorzystanie aktywów dla celów B+R nie oznacza automatycznego pełnego zaliczenia do ulgi.
Gmina dokonując aportu infrastruktury wodno-kanalizacyjnej do spółki działa w charakterze podatnika VAT, co daje prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją czynności opodatkowanych.
Gmina A, realizując zadanie usuwania azbestu z nieruchomości, nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony, gdyż zadanie to, związane z działaniami własnymi gminy i niegenerujące dochodów, nie stanowi czynności opodatkowanej.
Działalność prowadzona przez spółkę w zakresie projektowania i wdrażania innowacyjnego systemu kontroli o charakterze adaptacyjnym z zastosowaniem sztucznej inteligencji stanowi działalność badawczo-rozwojową, co uprawnia do skorzystania z ulgi badawczo-rozwojowej na mocy przepisów ustawy o CIT.
Powiat, realizując projekt infrastrukturalny o charakterze publicznym i niekomercyjnym, nie występuje jako podatnik VAT. Skutkuje to brakiem prawa Powiatu do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
Działalność wnioskodawcy polegająca na projektowaniu i produkcji unikalnych systemów oraz innowacyjnych technologii spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej zawartą w art. 4a pkt 26 UPDOP, uprawniając go do skorzystania z ulgi B+R zgodnie z art. 18d UPDOP.
Działalność spółki spełnia kryteria działalności badawczo-rozwojowej w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy CIT, co uprawnia do skorzystania z ulgi B+R poprzez uznanie odpisów amortyzacyjnych i kosztów za kwalifikowane pod warunkiem ich bezpośredniego związku z działalnością B+R.
Zwolnienie od podatku VAT usług akredytacyjnych na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy.
Uznanie za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT wniesienie aportem nabytych w ramach Projektu Elementów systemu ITS do Spółki oraz prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT od wydatków poniesionych na zakup, dostawę i montaż Elementów systemu ITS.