moment rozpoczęcia dokonywania odpisów amortyzacyjnych od nowo wybudowanych budynków lub rozbudowy istniejących już budynków (uznanej za ulepszenie środka trwałego) na potrzeby wpisu budynku lub ulepszenia budynku do ewidencji środków trwałych
w zakresie ustalenia, czy prawidłowym jest rozpoczęcie dokonywania odpisów amortyzacyjnych od nowo wybudowanych budynków lub też rozbudowy istniejących już budynków (uznanej za ulepszenie środka trwałego) od miesiąca następującego po miesiącu uzyskania decyzji pozwalającej na użytkowanie tych środków trwałych w sytuacji, w której wprowadzenie tych środków trwałych i odpowiednio ulepszenia środków trwałych
W którym momencie Wnioskodawca ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup ww. składników niskocennych, wskazanych powyżej w punktach a-c?
W którym momencie Wnioskodawca ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup ww. składników niskocennych, wskazanych powyżej w punktach a-c?
1)Czy Wnioskodawca może ująć w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, zgodnie z treścią art. 22a i art. 22h ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym rozpocząć amortyzację tego środka trwałego? 2)Czy prawidłowym jest ustalenie przez Wnioskodawcę wartości początkowej budynku przy zastosowaniu współczynnika powierzchni oddanej do użytkowania w stosunku do
1. W którym momencie należy uznać, że parterowy budynek biurowy jest kompletny i zdatny do użytku w rozumieniu art. 16a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym możliwe jest rozpoczęcie dokonywania odpisów amortyzacyjnych od tego środka trwałego? 2. W którym momencie Spółka może rozpocząć amortyzację parterowego budynku biurowego, w sytuacji gdy wydano pozwolenie na użytkowanie
1. Czy szereg wymienionych wydatków poniesionych na: 1) opracowanie dokumentacji geotechnicznej pod projektowany budynek, 2) opłaty za przyłączenie do sieci elektroenergetycznej i gazowej, 3) opłaty za przyłącze wod.-kan. i elektryczne, 4) opłatę za ksero projektu budowlanego, 5) media zużyte podczas budowy budynku (olej opałowy, energia, woda), 6) opłaty za pozwolenia, odbiory, decyzje o warunkach
W którym momencie Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup w/w składników niskocennych, wykorzystywanych w działalności Wnioskodawcy, wskazanych powyżej w punktach a) - c)?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji środków trwałych.
Czy na podstawie zaistniałego stanu faktycznego Spółka uprawniona jest do dokonania odpisów amortyzacyjnych zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów od tej części nieruchomości będącej Przychodnią specjalistyczną z izbą porodową na podstawie odbiorów częściowych zezwalających na użytkowanie potwierdzone decyzjami od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego?
Czy w związku z zakończeniem trzech pierwszych z siedmiu etapów inwestycji, Spółka może zwiększyć wartość środka trwałego o poniesione nakłady i rozliczać je w czasie poprzez odpisy amortyzacyjne, poczynając od miesiąca następnego po miesiącu zakończenia poszczególnych etapów inwestycji, czy musi czekać do momentu pełnego zakończenia wszystkich etapów inwestycji?
1. W którym momencie należy uznać, iż budynek B2 jest kompletny oraz zdatny do użytku w rozumieniu art. 16a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym możliwe jest rozpoczęcie dokonywania odpisów amortyzacyjnych od tego środka trwałego? 2. W którym momencie Spółka może rozpocząć amortyzację budynku B1, w sytuacji gdy pozwolenie na użytkowanie dotyczy części B1b, która stanowi
Czy opierając się na art. 59 ustawy Prawo budowlane opisanej w pozycji: Środki trwałe autorstwa J. Zubrzycki - M. Grzybowska - M. Wieczorek (oficyna UNIMEX str. 21 i 36 wydanie z 2003 r.) o przyjęciu, a zatem i amortyzacji obiektu decyduje decyzja o pozwoleniu na użytkowanie, czy jako warunek podlegania amortyzacji środka trwałego jest jego kompletność potwierdzona protokołem odbioru końcowego?
Czy Spółka uprawniona jest do: 1. dokonywania odpisów amortyzacyjnych zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów od tej części nieruchomości, będącej Przychodnią Specjalistyczną z Izbą Porodową, jakie posiadają pozwolenie na użytkowanie potwierdzone decyzjami od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, 2. zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odsetek zapłaconych od kredytu na budowę w/w nieruchomości
Możliwość wprowadzenia składnika majątku do ewidencji środków trwałych i uznania go za środek trwały podlegający amortyzacji podatkowej w przypadku braku posiadania pozwolenia na jego użytkowanie.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych związanych z zawarciem umowy transakcji forward w celu zabezpieczenia się przed ryzykiem walutowym oraz określenia momentu wprowadzenia środka trwałego do ewidencji środków trwałych i rozpoczęcia amortyzacji, a także zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów spłaconych w roku 2010 odsetek od kredytu inwestycyjnego zaciągniętego na budowę
1. Czy w związku z rekultywacją kwatery składowiskowej odpadów nr I wszelkie wydatki z tym związane będą stanowiły koszty uzyskania przychodów? 2. Czy w związku z zaprzestaniem przyjmowania odpadów na kwaterze składowiskowej nr I kolejne odpisy amortyzacyjne tej budowli będą stanowiły koszty uzyskania przychodów? 3. Czy podatki od nieruchomości: od zajmowanej powierzchni oraz od wartości budowli tej
1. Czy w związku z rekultywacją kwatery składowiskowej odpadów nr I wszelkie wydatki z tym związane będą stanowiły koszty uzyskania przychodów? 2. Czy w związku z zaprzestaniem przyjmowania odpadów na kwaterze składowiskowej nr I kolejne odpisy amortyzacyjne tej budowli będą stanowiły koszty uzyskania przychodów? 3. Czy podatki od nieruchomości: od zajmowanej powierzchni oraz od wartości budowli tej
1. W którym momencie należy uznać, iż budynek B2 jest kompletny oraz zdatny do użytku w rozumieniu art. 16a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym możliwe jest rozpoczęcie dokonywania odpisów amortyzacyjnych od tego środka trwałego? 2. W którym momencie Spółka może rozpocząć amortyzację budynku B1, w sytuacji gdy pozwolenie na użytkowanie dotyczy części B1b, która stanowi
Czy w opisanym stanie faktycznym uzyskanie wydawanego przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego pozwolenia na użytkowanie wykończonej i przekazanej najemcy części biurowej budynku było warunkiem powstania prawa do wprowadzenia przez Wnioskodawcę tej części budynku do ewidencji środków trwałych i dokonywania odpisów amortyzacyjnych?
Kiedy powstaje przychód Spółki ze sprzedaży mieszkań i lokali użytkowych: w momencie podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego i wydania tych nieruchomości z kluczami czy dopiero po podpisaniu aktu notarialnego? Spółka buduje mieszkania i lokale użytkowe na sprzedaż, jest czynnym płatnikiem VAT. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie, na podstawie protokołów zdawczo-odbiorczych lokale przekazuje nabywcom