Należności Banku wynikające z transakcji repo i reverse repo, realizowanej na alternatywnych rynkach i rozliczanej przez CCP, mogą pomniejszać podstawę opodatkowania podatkiem od niektórych instytucji finansowych, zgodnie z wymogami art. 5 ust. 9 pkt 3 ustawy z dnia 15 stycznia 2016 r.
Wnioskodawca, jako jednostka zależna od A S.A., jest zobowiązany do łącznego rozliczania podstawy opodatkowania z innymi podmiotami z Ubezpieczeniowej Grupy, nie mogąc samodzielnie pomniejszać jej o 2 mld zł w ramach ustawy o PIF.
W ramach ustawy o podatku od niektórych instytucji finansowych, podmioty zależne muszą ustalać podstawę opodatkowania łącznie z innymi podatnikami zależnymi od tego samego podmiotu lub grupy podmiotów powiązanych, co wyklucza samodzielne pomniejszanie podstawy opodatkowania przez poszczególne podmioty.
Podmiot, który jest jednostką dominującą wobec kilku jednostek zależnych, zobowiązany jest do łącznego ustalania podstawy opodatkowania podatkiem od niektórych instytucji finansowych z uwzględnieniem wartości aktywów wszystkich podmiotów zależnych zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy o ponif.
Podatnik, będący częścią grupy kapitałowej, zalicza się do podatników zależnych, gdy jednostka dominująca wywiera kontrolę, zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy PIF, co zobowiązuje do łącznego ustalania podstawy opodatkowania z innymi zależnymi podmiotami.
Aktywa Oddziału polskiego banku w Rumunii podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem bankowym w Polsce jedynie w okresie obowiązywania rumuńskiego odpowiednika tego podatku. W sytuacjach, gdy rumuński podatek nie obowiązuje, zwolnienie w Polsce nie ma zastosowania zgodnie z art. 24 ust. 2 i art. 25 ust. 1 lit. a umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
W zakresie uznania Spółki za podatnika zależnego oraz współzależnego oraz możliwości pomniejszenia przez Wnioskodawcę podstawy opodatkowania.
W zakresie ustalenia, czy w związku z brzmieniem art. 5 ust. 9 pkt 1 upnif Bank będzie uprawniony do obniżenia podstawy opodatkowania podatkiem bankowym o wartość aktywów w postaci obligacji UE (skarbowych papierów wartościowych emitowanych przez inne niż Polska państwa Unii Europejskiej).
W zakresie ustalenia, czy w wyniku Transakcji repo, aktywa Banku stanowiące obligacje skarbowe będące zabezpieczeniem Transakcji repo oraz środki pieniężne otrzymane w ramach Transakcji repo (których wartość w dacie bilansowej ustalana jest przez odwołanie się do zobowiązania do zwrotu środków otrzymanych w ramach Transakcji repo) zawieranych przez Bank obniżają podstawę opodatkowania podatkiem od
W zakresie ustalenia, czy: - przypadku Transakcji repo, czy na podstawie art. 5 ust. 9 pkt 3 upnif, Wnioskodawca jest uprawniony do obniżenia podstawy opodatkowania o wartość środków pieniężnych jakie Wnioskodawca otrzymał z tytułu sprzedaży Obligacji skarbowych – w kwocie odpowiadającej przyjętemu depozytowi repo (który jest stroną pasywną transakcji repo) wykazanemu w księgach rachunkowych Banku
W zakresie ustalenia, czy: - w wyniku Transakcji repo aktywa Banku stanowiące obligacje skarbowe będące zabezpieczeniem Transakcji repo oraz środki pieniężne otrzymane w ramach Transakcji repo (których wartość w dacie bilansowej ustalana jest przez odwołanie się do zobowiązania do zwrotu środków otrzymanych w ramach Transakcji repo) zawieranych przez Bank obniżają podstawę opodatkowania podatkiem od
W zakresie ustalenia, czy w przypadku zawarcia transakcji repo, ma on prawo do obniżenia podstawy opodatkowania w podatku od niektórych instytucji finansowych, o kwotę wykazaną jako zobowiązanie w pasywach bilansu będącą odpowiednikiem wartości aktywów wynikających z zawartej transakcji repo, na podstawie art. 5 ust. 9 pkt 3 upnif, zachowując jednocześnie prawo do obniżenia podstawy opodatkowania o
W zakresie ustalenia, czy na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy o ponif: X Życie i X Ubezpieczenia od 15 października 2020 r. oraz Q TU i Q Życie od dnia fuzji Q International AG z Q Osterreich w 2020 r. - a po połączeniu spółek Q TU i X Ubezpieczenia oraz spółek Q Życie i X Życie odpowiednio: spółki Q TU SA i Q TUnŻ SA - powinny każda odrębnie ustalać kwotę wolną od podatku, jako podmioty niebędące podatnikami
wpływu wartości aktywów w postaci papierów wartościowych wyemitowanych przez Europejski Bank Inwestycyjny na podstawę opodatkowania podatkiem od niektórych instytucji finansowych