Brak uprawnienia do skorzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego od zużycia energii elektrycznej na podstawie § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień w sytuacji użytkowania wielu generatorów, które zasilane są gazem ziemnym, olejem opałowym lub olejem napędowym oraz jednocześnie generatorów wykorzystujących energię promieniowania słonecznego. Nawet w przypadku nieprzekroczenia 1 MW łącznej mocy wykorzystywanych
Możliwość sprzedaży olejów opałowych z obniżoną stawką akcyzy z zastosowaniem uproszczenia przewidzianego w art. 89 ust. 5f ustawy o podatku akcyzowym
Brak obowiązku zapłaty akcyzy w przypadku zużyć technologicznych wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru na terenie składu podatkowego do podgrzewania instalacji do produkcji innych wyrobów akcyzowych oraz ujęcie zużycia technologicznego wyrobów akcyzowych w ewidencji składu podatkowego.
Brak możliwości wyłączenia od opodatkowania akcyzą lekkiego oleju opałowego, który utracił swoje właściwości fizyko-chemiczne, w przypadku jego przekazania lub sprzedaży do utylizacji
Powstawanie oleju jako produktu ubocznego w procesie przetwarzania odpadów będzie wyłączone od opodatkowania akcyzą; brak możliwości deklarowania przychodów ze sprzedaży niewielkiej ilości wyrobów energetycznych stanowiących produkt uboczny w procesie destylacji odpadów, w przypadku rozpoczęcia działalności w tym zakresie
Obowiązek zapłaty podatku akcyzowego od skradzionego paliwa opałowego
nieodpłatne przekazanie na rzecz innej jednostki organizacyjnej Gminy oleju opałowego przeznaczonego do celów grzewczych
Jaką stawkę podatku akcyzowego należy zastosować w opisanym przypadku, tj. pełną stawkę akcyzy pomniejszoną o kwotę 232 zł/1000 l zapłaconą przez producenta?
Prawidłowość obrotu olejem opałowym z zastosowaniem preferencyjnej stawki akcyzy
Prawidłowość obrotu olejem opałowym z zastosowaniem preferencyjnej stawki akcyzy.
Prawidłowość obrotu olejem opałowym z zastosowaniem preferencyjnej stawki akcyzy.
Prawidłowość obrotu olejem opałowym z zastosowaniem preferencyjnej stawki akcyzy.
Prawidłowość obrotu olejem opałowym z zastosowaniem preferencyjnej stawki akcyzy.
Przepisy dotyczące składania oświadczeń o przeznaczeniu olejów opałowych do celów grzewczych wprowadzono w celu zapewnienia właściwej kontroli w zakresie obrotu wyrobami energetycznymi korzystającymi z preferencyjnych stawek akcyzy.
Przepisy dotyczące składania oświadczeń o przeznaczeniu olejów opałowych do celów grzewczych wprowadzono w celu zapewnienia właściwej kontroli w zakresie obrotu wyrobami energetycznymi korzystającymi z preferencyjnych stawek akcyzy.
Podatek akcyzowy w zakresie zużycia oleju opałowego a o kodzie CN 2710 19 47 jako paliwo silnikowe.
Błędne dane zawarte w oświadczeniu nabywcy same w sobie nie są równoważne z niespełnieniem warunków, określonych w art. 89 ust. 5-15 ustawy. Nie skutkują one także automatycznie koniecznością zastosowania stawki akcyzy określonej w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy.
w zakresie stawki dla importowanego oleju o kodzie CN 2707 99 99 90 oraz obowiązku żądania od nabywców stosownych oświadczeń w przypadku sprzedaży oleju opałowego
Podatek akcyzowy w zakresie obowiązku zbierania oświadczeń od nabywców oraz przygotowywania i składania do naczelnika urzędu celnego zestawień oświadczeń oraz obowiązku zapłaty akcyzy.
Czy Wnioskodawca prowadzący Stację Paliw, dokonując sprzedaży oleju opałowego przeznaczonego na cele grzewcze o kodzie CN 2710 19 47, od którego zapłacony jest już podatek akcyzowy, zobowiązany jest do składania comiesięcznych zestawień oświadczeń, o których mowa w art. 89 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym?