Uznanie sprzedaży towaru podstawowego oraz dołączonego do niego gratisu za dwie odrębne transakcje.
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów oraz nieodpłatnego świadczenia usług.
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów oraz nieodpłatnego świadczenia usług.
VAT - zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazywania towarów i prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z ich zakupem
Czy czynność polegająca na opisanych w stanie faktycznym nieodpłatnych przekazaniach przez Spółkę Towarów / Materiałów reklamowych nie stanowi czynności zrównanej z dostawą towarów za wynagrodzeniem w rozumieniu art. 7 ust. 2 w zw. z art. 5 ust. 1 Ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od 1 czerwca 2005r. i w konsekwencji, nie podlega opodatkowaniu VAT? Czy w świetle art. 86 ust. 1 Ustawy o VAT Spółka
Czy towar, który zostanie przekazany osobie, która wygrała licytację na warunkach otrzymania go bez odpłatności stanowi darowiznę w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy Spółka powinna rozpoznać podatek VAT należny od przekazania towarów w ramach sprzedaży premiowej a podatek naliczony przy nabyciu przekazanych towarów podlega odliczeniu?
Czy przekazanie przez Spółkę, zgodnie z zapisami umowy koncesyjnej, na rachunek "K", kwoty stanowiącej nadwyżkę zebranych przez Spółkę opłat za przejazd ponad kwotę gwarantowanego przychodu z opłat, stanowić będzie po stronie Spółki czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Czy przekazanie prezentów promocyjnych uczestnikowi akcji marketingowej stanowi przekazanie towarów bez wynagrodzenia lub darowiznę, jeżeli jest realizowane w ramach prowadzonego przedsiębiorstwa i za przeprowadzoną akcję zostanie wystawiona faktura VAT klientowi, który zlecił jej przeprowadzenie?
Czy gadżety reklamowe o wartości do 100 zł z logo Spółdzielni lub jej produktu są produktami reklamowymi, a wydatki na ich nabycie - kosztami uzyskania przychodów Spółdzielni-producenta produktów farmaceutycznych i kosmetyków? Spółdzielnia podejmuje działania o charakterze reklamowym i promocyjnym. Typowe realizowane działania reklamowe to: rozdawanie gadżetów reklamowych opatrzonych logo (nazwą produktu
Zdaniem Strony, nieodpłatne wydanie nagród uczestnikom programu lojalnościowego nie podlega opodatkowaniu zgodnie z art. 7 ust. 2.
Czy czynność polegająca na dystrybuowaniu przez Spółkę upominków, nagród, gadżetów reklamowych oraz ulotek i prospektów w ramach akcji promocyjnych świadczonych na rzecz Zleceniodawców, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Spółka stoi na stanowisku, że w opisanej sytuacji nie dochodzi do nieodpłatnego przekazania towarów opodatkowanego podatkiem od towarów i usług, ponieważ zapłacona przez nabywcę cena, pomimo, iż formalnie naliczana jest tylko za paliwo, w rzeczywistości obejmuje również wartość towarów promocyjnych.