Wniesienie aportu infrastruktury oświetleniowej przez jednostkę samorządu terytorialnego do spółki nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż jest to czynność realizująca zadania publicznoprawne, wyłączona spod reżimu podatkowego w myśl ustawy o VAT.
Stacja GPO, pełniąca jednolitą funkcję transformacji i przesyłu energii elektrycznej, stanowi jeden środek trwały w rozumieniu art. 16a ust. 1 ustawy o CIT, od którego można dokonywać odpisów amortyzacyjnych według jednej stawki, spełniając kryteria kompletności i zdatności do użytku.
Wniesienie aportem infrastruktury do spółki komunalnej przez Miasto jest opodatkowane VAT, a Miasto ma prawo do pełnego odliczenia VAT naliczonego. Przedmiot aportu nie stanowi przedsiębiorstwa ani zorganizowanej jego części i nie spełnia warunków do zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 6 ustawy o VAT.
Wniesienie aportem Inwestycji do Spółki nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani zorganizowanej jego części, co wyklucza wyłączenie z opodatkowania VAT zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o VAT; stanowi jednakże opodatkowaną dostawę towarów, uprawniającą do odliczenia VAT naliczonego.
Wniesienie infrastruktury wodno-kanalizacyjnej aportem do Spółki podatkowo-cywilnoprawnej przez Gminę, jako towaru w rozumieniu ustawy o VAT, podlega opodatkowaniu podatkiem VAT i nie korzysta z wyłączenia na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy, gdyż nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani jego zorganizowanej części.
Wniesienie aportem infrastruktury wodociągowej do spółki przez Gminę nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani zorganizowanej części przedsiębiorstwa, podlega zatem opodatkowaniu VAT. Gminie przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego od związanych z infrastrukturą wydatków.
Wniesienie aportem infrastruktury przez Gminę do Spółki, jako odpłatna dostawa towarów, podlega opodatkowaniu VAT, nie korzystając ze zwolnienia, gdyż nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Gminie przysługuje prawo do jednorazowej korekty podatku naliczonego.
Nieodpłatne przekazanie infrastruktury wodociągowej stanowi przychód podatkowy zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, a odpisy amortyzacyjne od takich środków mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem spełnienia wymogów ustawy.
Wniesienie aportem infrastruktury kanalizacyjnej do spółki komunalnej stanowi opodatkowaną VAT odpłatną dostawę towarów, niekorzystającą ze zwolnienia jako zbycie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, co przysługuje Gminie prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z inwestycją.
Wniesienie aportem infrastruktury wodno-kanalizacyjnej przez Gminę do spółki stanowi odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 i 10a ustawy o VAT, z uwagi na realizację pierwszego zasiedlenia i przysługujące prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Przychody uzyskiwane przez podatnika z działalności sklasyfikowanej pod PKWiU 63.11.19.0, niebędącej usługami przetwarzania danych, podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem według stawki 8,5%, o ile spełnione są wszystkie warunki przewidziane ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Przychody ze świadczenia usług związanych z oprogramowaniem zaklasyfikowane jako PKWiU 62.01.11.0 i 62.01.12.0 podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 12%, ponieważ usługi te mają związek z oprogramowaniem. Usługi nie związane bezpośrednio z oprogramowaniem, takie jak PKWiU 62.09.20.0 i 63.11.12.0, mogą być opodatkowane niższą stawką 8,5%.
Wniesienie przez Gminę aportem do spółki środków trwałych powstałych w ramach inwestycji stanowi dostawę towarów opodatkowaną podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia podatkowego, a podstawą opodatkowania jest suma wartości nominalnej udziałów oraz kwota VAT uiszczona przez spółkę na rzecz Gminy, pomniejszona o podatek VAT.
Wniesienie aportem do spółki Infrastruktury powstałej z inwestycji stanowi czynność opodatkowaną podatkiem VAT jako odpłatna dostawa towarów, niewyłączoną z opodatkowania, gdyż nie spełnia warunków uznania za zorganizowaną część przedsiębiorstwa. Podstawa opodatkowania winna być wartością netto obejmowanych udziałów, a Gminie przysługuje pełne prawo do odliczenia VAT naliczonego.
Określenie właściwej stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 62.01.12.0.
Brak możliwości uznania Inwestycji (mającej na celu rozbudowę i modernizację Magazynu) za długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej i tym samym jest brak możliwości zastosowania wyłączenia z wyliczania nadwyżki kosztów finansowania dłużnego spełniających warunki wskazane w art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
Brak wyłączenia z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy, transakcji wniesienia aportem do Spółki Infrastruktury powstałej w ramach Inwestycji; uznanie ww. czynności za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT, prawa do pełnego odliczenia kwot podatku naliczonego wynikających z faktur dokumentujących wydatki
Uznanie wniesienia aportem nakładów inwestycyjnych (powstałych w związku z realizacją inwestycji) do Spółki za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z opodatkowania tym podatkiem, prawo do pełnego odliczenia wartości VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nakłady inwestycyjne, które będą przedmiotem wniesienia aportem do Spółki.
Konsekwencje podatkowe wniesienia w drodze aportu Infrastruktury do Spółki.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z działalnością wodociągową (proporcja).
Uznanie aportu majątku Inwestycji za czynność podlegającą opodatkowaniu, niekorzystającą ze zwolnienia; ustalenie podstawy opodatkowania z tytułu wniesienia wkładu niepieniężnego do Spółki oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na realizację Inwestycji.
Sposób rozliczenia aportu infrastruktury, która powstanie w ramach Inwestycji.