1. Czy Wnioskodawca, zobowiązany jako płatnik do pobrania podatku u źródła z tytułu płatności realizowanych z tytułu Opłat za (i) Udostępnienie Znaku oraz (ii) Udostępnienie Know-How, będzie uprawniony do zastosowania w stosunku do Opłat za wskazane usługi preferencji wskazanej w art. 12 polsko-niemieckiej UPO, tj. stawki podatku w wysokości 5%? 2. Czy Wnioskodawca będzie obowiązany jako płatnik do
1. Czy Wnioskodawczyni, zobowiązana jako płatnik do pobrania podatku u źródła z tytułu płatności realizowanych z tytułu Opłat za (i) Udostępnienie Znaku oraz (ii) Udostępnienie Know-How, będzie uprawniona do zastosowania w stosunku do Opłat za wskazane usługi preferencji wskazanej w art. 12 polsko-niemieckiej UPO, tj. stawki podatku w wysokości 5%? 2. Czy Wnioskodawczyni będzie obowiązana jako płatnik
Podleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług aportu know-how do spółki.
Możliwość dokonania odpisów amortyzacyjnych od nabytych środków trwałych oraz odpisów amortyzacyjnych od nabytego know-how w podatku dochodowym od osób fizycznych.
1. Czy przedstawiona powyżej transakcja zbycia przez Spółkę składników majątkowych stanowi zbycie przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 3 Ustawy CIT lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 Ustawy CIT. (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1) 2. Czy Nabywca jest uprawniony do dokonywania odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych nabytych od Spółki w ramach wyżej opisanej
Odpisy amortyzacyjne od nabytych środków trwałych, od nabytego know-how, od wartości firmy.
Nabyte aktywa niematerialne stanowią wartość niematerialną i prawną (tzw. know-how) podlegającą amortyzacji w rozumieniu art. 16b ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (baza Klientów wraz z relacjami handlowymi)
Czy wynagrodzenie za przejęcie bazy klienckiej Sprzedającego powinno być rozpoznawane dla celów podatku dochodowego od osób prawnych jako wartość niematerialna i prawna i alokowana w koszty podatkowe Spółki poprzez odpisy amortyzacyjne jako know-how.
W zakresie ustalenia: 1. czy wartości początkowe środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych wchodzących w skład majątku będącego przedmiotem Transakcji, w tym Baza Klientów powinny zostać określone zgodnie z art. 16g ust. 10 Ustawy o CIT, 2. czy Baza Klientów będąca przedmiotem Transakcji będzie stanowić dla Wnioskodawcy wartość niematerialną i prawną, tj. know-how w rozumieniu art. 16b
Czy przedstawiona we wniosku transakcja zbycia przez Spółkę składników majątkowych stanowi zbycie przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 3 Ustawy CIT lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 Ustawy CIT, - Czy Nabywca jest uprawniony do dokonywania odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych nabytych od Spółki u ramach wyżej opisanej transakcji, - Czy know-how, które
Odpisów amortyzacyjne od nabytych środków trwałych oraz odpisy amortyzacyjne od nabytego know-how.
W zakresie ustalenia, czy Spółka ma prawo do korzystania z amortyzacji do zakupionego modelu know-how.
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej ustalenia czy nabyte w ramach umowy ATA Chronione Prawa Projektowe w części, w której stanowią know-how, podlegają zaliczeniu do kup poprzez odpisy amortyzacyjne zgodnie z art. 16b ust. 1 pkt 7 updop.
Skutki podatkowe wniesienia wkładu niepieniężnego w postaci know-how do prostej spółki akcyjnej.
Niepodleganie opodatkowaniu czynności wniesienia wkładu rzeczowego w postaci know-how do Spółki kapitałowej.
w zakresie ustalenia: - czy Baza Klientów, którą planuje nabyć Spółka, będzie stanowiła wartość niematerialną i prawną, o której mowa w art. 16b ust. 1 ustawy o PDOP, a tym samym będzie podlegała amortyzacji zgodnie z zasadami wskazanymi w ustawie o PDOP, - czy wypłata wynagrodzenia z tytułu nabycia przez Spółkę Bazy Klientów od Zbywcy będącego podmiotem zagranicznym, będzie stanowiła płatność, od
W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca jest uprawniony do rozpoznania wydatków poniesionych na nabycie Bazy klientów jako koszt uzyskania przychodów, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy CIT oraz czy Wnioskodawca powinien rozpoznawać wydatki na nabycie Bazy klientów jako koszt uzyskania przychodów sukcesywnie, poprzez odpisy amortyzacyjne przez 5 lat, według stawki rocznej wynoszącej 20%.