Brak obowiązku odprowadzenia podatku VAT z tytułu uzyskiwanego wynagrodzenia w związku ze świadczeniem usług na podstawie umowy zlecenia zawartej ze Stowarzyszeniem oraz sposób dokumentowania świadczonych usług.
Określenie, czy świadczone usługi na rzecz podmiotów powiązanych, można zakwalifikować jako usługi ciągłe, sposobu rozliczania końcowego usług rozliczanych ryczałtowo, który uwzględnia faktyczne wykorzystanie usług rozliczanych ryczałtem w poszczególnych okresach rozliczeniowych i dokonanie końcowego rozliczenia wykorzystania tych usług w fakturze za grudzień, stosowania kursów walut ogłaszanych przez
Interpretacja w zakresie spełnienia przez umowę dotyczącą samofakturowania warunków, o których mowa w art. 106d ust. 1 ustawy, prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawianych przez Spółkę w formie elektronicznej w ramach procedury samofakturowania, gdy zatwierdzenie faktury nastąpi poprzez tzw. milczącą akceptację, terminu obniżenia podstawy opodatkowania/podatku VAT naliczonego, na podstawie
Skoro w opisanej sytuacji w ramach procedury samofakturowania mamy do czynienia z fakturami, które nie będą zaakceptowane, zostaną odrzucone przez Usługodawcę, wówczas faktury te nie zostaną wprowadzone do obiegu prawnego.
Wydanie interpretacji w zakresie spełnienia warunków umowy dot. samofakturowania i prawidłowości ich zatwierdzania przez Kontrahentów oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego, wynikającego z faktur VAT i faktur korygujących wystawionych przez Spółkę.
Na fakturze dokumentującej taką usługę powinna widnieć tylko jedna pozycja – świadczenie usługi. W pozycji tej – co należy wywodzić z treści art. 29a ust. 1 w zw. z art. 29a ust. 6 ustawy – powinna być zsumowana wartość świadczenia głównego (usługi pracy tymczasowej) oraz świadczeń pomocniczych (koszt wydania pozwolenia na pracę oraz koszt badań lekarskich).
Dokumentowanie rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
dokumentowania rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
Możliwość dokumentowania rozliczeń dokonywanych z Bankiem, jako liderem Konsorcjum, za pomocą dokumentów księgowych innych niż faktury.
dokumentowania rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
dokumentowania rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
Możliwość dokumentowania rozliczeń dokonywanych z Bankiem, jako liderem Konsorcjum, za pomocą dokumentów księgowych innych niż faktury.
dokumentowania rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
dokumentowania rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
Możliwość dokumentowania rozliczeń dokonywanych z Bankiem, jako liderem Konsorcjum, za pomocą dokumentów księgowych innych niż faktury.
Możliwość dokumentowania rozliczeń dokonywanych z Bankiem, jako liderem Konsorcjum, za pomocą dokumentów księgowych innych niż faktury.
Możliwość dokumentowania rozliczeń dokonywanych z Bankiem, jako liderem Konsorcjum, za pomocą dokumentów księgowych innych niż faktury.
Organy podatkowe potwierdzają praktykę polegającą na anulowaniu wystawionych faktur, które nie zostały wprowadzone do obrotu. Warunkiem anulowania faktury jest fakt, że faktura dokumentuje czynność niedokonaną, a u sprzedawcy znajduje się zarówno oryginał, jak i kopia faktury. Oto fragment stanowiska Dyrektora IS w Poznaniu w tej sprawie.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa i momentu powstania prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur, o których mowa w art. 106d ust. 1 ustawy, potwierdzonych wg opisanej procedury potwierdzania faktur.
Podatek od towarów i usług w zakresie akceptacji faktur wystawionych przez Bank w imieniu i na rzecz jego dostawców.
opodatkowanie przekazywanych wpłat na zobowiązanie w podatku akcyzowym i opłacie paliowej oraz treść wystawianej faktury VAT
W przedmiotowej sytuacji Wnioskodawca nie może doliczać podatku VAT należnego do opłat za użytkowanie lokali przeznaczonych pod prowadzenie działalności w zakresie gospodarki zasobami mieszkaniowymi (funkcjonowanie biur Spółdzielni), ponieważ Wnioskodawca nie może wystawiać faktur na własną rzecz. Czynności polegające na wykorzystywaniu lokali do prowadzenia działalności w zakresie gospodarki zasobami
Wniesienie aportu w postaci nieruchomości winno zostać udokumentowane fakturą VAT.