W przypadku doręczenia pisma organu podatkowego przez awizo (tzw. doręczenia zastępczego) i niepobrania pisma przez adresata z placówki pocztowej uznaje się, że doręczenie następuje z upływem 14 dnia od dnia pozostawienia pierwszego awiza. Nieprawidłowe formalnie przekazanie pisma przez pracownika poczty adresatowi już po upływie tych 14 dni daty doręczenia nie zmienia - wyrok NSA z 15 lutego 2023
Do polskiego systemu prawnego zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Wejście w życie przepisów o e-doręczeniach, ustalone wcześniej na 1 lipca 2021 r., zostało przesunięte. Ustawa o doręczeniach elektronicznych została znowelizowana i wejdzie w życie dopiero 5 października 2021 r. Przesunięciu uległy także liczne terminy zobowiązujące poszczególne grupy
15 października 2003 r. musiałem wyjechać na 10 dni w sprawach rodzinnych. W tym okresie urząd podatkowy wysłał do mnie pismo o wszczęciu postępowania podatkowego. Pismo ani awizo nie dotarły do mnie. Okazało się, że listonosz tylko raz próbował dostarczyć ten list. Według mojej wiedzy jako podatnik mam prawo otrzymać dwukrotnie zawiadomienie o liście, którego nadawcą jest urząd skarbowy. Czy to prawda