Brak obowiązku korekty koszów uzyskania przychodów o dotychczas poniesione opłaty z tytułu umowy leasingu, rozwiązanej przed upływem minimalnego okresu amortyzacji.
Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do dokonania jednorazowego odpisu amortyzacyjnego w miesiącu maju 2010 roku w wysokości 61 265 zł, dotyczącego zakupionego 26 maja 2010 roku ciągnika siodłowego?
Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do dokonania jednorazowych odpisów amortyzacyjnych środków trwałych zaliczonych do grupy 3-8 Klasyfikacji (w tym naczepy SCHMITZ), z wyłączeniem samochodów osobowych, w miesiącach, w których będą wprowadzane do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w granicach kwoty nieprzekraczającej w roku podatkowym 2010 równowartości 100 000 euro
Czy w myśl obowiązujących przepisów możliwe jest dokonanie jednorazowej amortyzacji od nabytych środków trwałych w postaci ciągnika siodłowego o wartości 30.000 zł oraz naczepy ciężarowej o wartości 16.000 zł?
Czy zgodnie z art. 22k ust. 7-12 osoba fizyczna prowadząca firmę transportową może dokonać jednorazowej amortyzacji w ramach pomocy de minimis?
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów jednorazowych odpisów amortyzacyjnych.
Czy poprawnie zastosowano jednorazową amortyzację, a jeżeli nie to w jaki sposób można dokonać korekty i czy można zmienić sposób amortyzacji?
Czy w świetle obowiązującego prawa dopuszczalne jest dokonanie jednorazowej amortyzacji zakupionego środka trwałego w roku podatkowym, w którym zostanie on wprowadzony do ewidencji środków trwałych?
Wnioskodawca nie może skorzystać z możliwości dokonania jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od zakupionego samochodu ciężarowego na zasadach określonych w art. 22k ust. 7-12 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ponieważ przedmiotem jego działalności są usługi transportowe, które są wyłączone z pomocy de minimis
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług transportowych. Jest małym podatnikiem. Wnioskodawca zakupił na potrzeby firmy ciągnik siodłowy oraz naczepę. W związku z tym Wnioskodawca pyta czy w przypadku ciągnika jak i naczepy może zastosować jednorazową amortyzację.
Czy Spółka postąpiła prawidłowo dokonując jednorazowej amortyzacji?
Czy można dokonać jednorazowej amortyzacji nabytego ciągnika siodłowego od jego wartości początkowej, zaliczonego do grupy 7 Klasyfikacji Środków Trwałych, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym równowartości 50.000 euro łącznej wartości tych odpisów amortyzacyjnych (w ramach limitu 100.000 euro dla transportu drogowego w okresie kolejnych trzech lat budżetowych), na zasadach określonych
Czy w opisanej sytuacji możliwe było skorzystanie z jednorazowego odpisu amortyzacyjnego zakupionych środków transportu?
Czy limit jednorazowej amortyzacji w kwocie 50.000 euro przysługuje podatnikowi w każdym roku podatkowym, czy w okresie rozliczania pomocy de minimis tj. w okresie trzech kolejnych lat i dotyczy prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej?
Czy w związku z powyższą sytuacją Wnioskodawca może dla tych środków trwałych zastosować jednorazową amortyzację w ramach pomocy de minimis?
Czy firma zaliczona do małych podatników, której działalność polega na świadczeniu usług transportowych może po zakupie ciągnika siodłowego zastosować jednorazowy odpis amortyzacyjny, czy też przepisy o pomocy de minimis wykluczają taką możliwość?
Czy jako podmiot świadczący usługi transportu drogowego, miałem prawo do jednorazowej amortyzacji ciągnika siodłowego uwzględniając, że pomoc w formie jednorazowej amortyzacji stanowi pomoc de minimis i jest udzielana na zasadach określonych w aktach prawa wspólnotowego?
Czy będzie mógł Pan dokonać jednorazowej amortyzacji podatkowej na podstawie art. 22k ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy prawidłowo zastosowano przepis art. 22k ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy wnioskodawca ma prawo skorzystać z preferencyjnej stawki amortyzacyjnej ciągnika siodłowego tj. do 50.000 euro rocznie wg art. 22k ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zważywszy na charakter działalności tj. zarobkowy transport towarowy?