Porady i artykuły

Artykuł
05.03.2019 Kadry i płace

Akta osobowe pracowników dzielimy od 1 stycznia 2019 r. na cztery części: A, B, C i D. W części A należy przechowywać dokumenty związane z ubieganiem się o zatrudnienie, w części B - dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy i przebiegu zatrudnienia, a w części C - dokumenty w zakresie ustania stosunku pracy. Natomiast w nowej części D akt osobowych należy składać dokumenty dotyczące ponoszenia

Porada
02.07.2015 Kadry i płace

Kierujemy pracowników na badania lekarskie zgodnie z nowymi przepisami obowiązującymi od 1 kwietnia 2015 r. Co trzeba zamieszczać w aktach osobowych po zmianie przepisów - kopię czy oryginał orzeczenia lekarskiego z przeprowadzonych profilaktycznych badań lekarskich?

Artykuł
07.09.2011 Kadry i płace

W związku z zatrudnianiem pracowników pracodawca musi spełnić wiele obowiązków wynikających z prawa pracy. Naruszenia przepisów w tym zakresie mogą narazić go na kary Państwowej Inspekcji Pracy.