Prawo do odliczenia podatku VAT w związku z poniesionymi wydatkami na zakup wody butelkowanej oraz wynajem beczek do dostarczania wody dla mieszkańców.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawidłowego ewidencjonowania usług na kasie rejestrującej w przypadku wystąpienia awarii kasy na samochodowej myjni bezobsługowej.
Opodatkowanie zwrotu poniesionych kosztów w związku z naprawieniem szkody.
Obciążenie kosztami nie stanowi wynagrodzenia za wykonaną usługę oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Czy przychód osoby fizycznej z tytułu naprawienia szkód spowodowanych awarią energetyczną w wysokości odpowiadającej kwotom faktur zapłaconych za naprawienie szkód jest zwolniony od podatku dochodowego od osób fizycznych?
Otrzymane przez Wnioskodawczynię odszkodowanie i zadośćuczynienie, stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten należy potraktować jako przychód z tzw. innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ww. ustawy.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości amortyzacji podatkowej zapasowych środków trwałych.
Czy przedstawione w stanie faktycznym wydatki remontowe stanowią koszt uzyskania przychodu jednorazowo w dacie ich poniesienia?
Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do sporządzania oraz przekazywania poszkodowanemu, na rzecz którego jest wypłacana rekompensata/odszkodowanie oraz Urzędowi Skarbowemu właściwemu dla poszkodowanego, informacji PIT-8C, tj. informacji o przychodach z innych źródeł oraz niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych?
W świetle przedstawionego stanu faktycznego, otrzymane przez Wnioskodawcę odszkodowanie, stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten należy potraktować jako przychód z tzw. innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Kwotę przychodu wskazaną w informacji PIT-8C należy wykazać w zeznaniu rocznym składanym w terminie do dnia 30 kwietnia
Czy zwrot kosztów naprawy uszkodzonego, z winy dostawcy energii elektrycznej, sprzętu AGD w sytuacji braku, na rzecz Wnioskodawcy - jakiejkolwiek korzyści majątkowej, może stanowić przychód, a co za tym idzie, czy istnieje po stronie Wnioskodawcy obowiązek ujęcia tej kwoty w Zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym 2011 PIT-37 i odprowadzenia od tej kwoty podatku
Otrzymana przez Wnioskodawczynię rekompensata stanowi dla Niej przychód podlegający opodatkowaniu, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który nie korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy. Podkreślić bowiem należy, iż na gruncie przedmiotowej sprawy po stronie Wnioskodawcy nastąpiło konkretne przysporzenie majątkowe. W opisanej sytuacji
opodatkowanie otrzymanej kwoty w wyniku uznania reklamacji oraz obowiązek wystawienia informacji PIT- 8C przez dystrybutora wadliwego produktu
1) Czy otrzymana kwota odszkodowania stanowi przychód podlegający opodatkowaniu? 2) Czy poniesione przez Wnioskodawczynię koszty na przeprowadzenie remontu celem usunięcia skutków awarii, udokumentowane fakturami i rachunkami, stanowią koszt uzyskania tegoż przychodu? 3) Czy w przypadku nadwyżki kosztów nad przychodami poniesiona strata może być odliczona od dochodów z tego samego źródła w latach następnych
1. Czy koszt zakupu przez Spółkę części zamiennych jest kosztem uzyskania przychodów, innym niż koszt bezpośrednio związany z przychodami w rozumieniu art. 15 ust. 4d ustawy o CIT?2. Czy wydatek na zakup części zamiennych może być uznawany za koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym w dacie poniesienia, czyli w dacie ujęcia wydatku w księgach Spółki, tj. przyjęcia części zamiennych do magazynu
Czy przedstawione w stanie faktycznym wydatki remontowe stanowią koszt uzyskania przychodu jednorazowo w dacie ich poniesienia?
1)Czy, w przypadku awarii urządzeń w automacie wpłacających lub wypłacających, podlega opodatkowaniu wyższy stan faktyczny gotówki znajdującej się w automacie od wskazań liczników, a kosztem uzyskania przychodów jest niższy stan faktyczny gotówki od wskazań liczników?
Pytanie podatnika dotyczy postępowania w razie awarii kasy fiskalnej.
Spółka posiada plac (plus dwa budynki gospodarcze), który dzierżawi innemu przedsiębiorcy. Pod placem znajduje się instalacja wodno-kanalizacyjna odprowadzająca wodę i ścieki. W styczniu instalacja pękła i woda wylewała się do ziemi. Na zewnątrz nie było oznak awarii. Do momentu odczytu licznika zużyto 8819 m3 wody na kwotę 17 638 zł netto. Zakład wodociągów wystawił fakturę. Nieruchomość nie była
Czy można prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu jednej kasy rejestrującej w dwóch miejscach prowadzenia działalności?