Podatnik, który nabywa usługi noclegowe na potrzeby zakwaterowania pracowników w celu realizacji umów pracy tymczasowej, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego, jeżeli usługi te nie są odprzedawane w stanie nieprzetworzonym zgodnie z art. 8 ust. 2a ustawy o VAT.
Przychody uzyskiwane przez Agencje na podstawie umów z Wnioskodawcą nie stanowią przychodów z kategorii określonych w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, co skutkuje brakiem obowiązku poboru zryczałtowanego podatku przez Wnioskodawcę jako płatnika.
Otrzymywane środki z dotacji ARiMR przez członka konsorcjum stanowią przychód z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy o PIT, lecz korzystają ze zwolnienia podatkowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 i 137 tej ustawy.
Należności celne przywozowe, powstałe wskutek błędnego zgłoszenia celnego, nie kwalifikują się jako koszty uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy CIT, gdyż wynikają z nieprawidłowości bez związku przyczynowego z osiąganiem przychodów.
Przychody uzyskiwane przez agencje reprezentujące speakerów, z tytułu umów z wnioskodawcą, nie podpadają pod kategorie przychodów wskazane w art. 21 ust. 1 ustawy CIT. Wnioskodawca, z tego względu, nie jest zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego oraz posiadania certyfikatów rezydencji agencji.
Wynagrodzenie prowizyjne wypłacane zagranicznym agencjom za usługi pośrednictwa, zgodnie z umowami o współpracy, nie podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym według art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, ten przychód nie mieści się w katalogu świadczeń podlegających opodatkowaniu u źródła.
W okolicznościach opisanych w stanie faktycznym, art. 86 ust. 1 ustawy o VAT pozwala Wnioskodawcy na odliczenie podatku naliczonego od wydatków związanych z zakwaterowaniem pracowników w zakresie usług agencji pracy tymczasowej oraz outsourcingu, jako elementu bezpośrednio związanego z działalnością opodatkowaną.
Świadczenie wyrównawcze, wypłacone Agencji z tytułu zakończenia umowy agencyjnej przez Bank, stanowi koszt uzyskania przychodu, jeśli spełnia wymogi art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, tj. związane jest z działalnością gospodarczą banku i służy zabezpieczeniu przychodów.
Środki przekazywane liderowi konsorcjum przez pozostałych konsorcjantów, pochodzące z dotacji ARiMR, nie stanowią jego przychodu podatkowego podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, ponieważ nie przynoszą trwałego przysporzenia majątkowego i są powierzonym funduszem do realizacji wspólnych celów konsorcjum.
Przedstawicielstwo bezpośrednie agencji celnej na rzecz importera posiadającego status upoważnionego przedsiębiorcy (AEO) nie skutkuje solidarną odpowiedzialnością za zapłatę VAT, zgodnie z art. 33a ust. 8a pkt 1 ustawy o VAT.
Odsetki od kredytu, których spłata jest dokonywana przez ARiMR, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu w momencie ich zapłaty przez ARiMR, o ile odsetki te są związane z działalnością gospodarczą i nie podlegają wyłączeniom określonym w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT.
Opłaty pobierane przez Agencję w związku z realizacją zadań publicznych, nie podlegają opodatkowaniu VAT, ponieważ Agencja nie działa jako podatnik w rozumieniu ustawy o VAT, lecz jako organ władzy publicznej wykonujący zadania nałożone ustawą.
Wynagrodzenia wypłacane przez Wnioskodawcę na rzecz agencji pośredniczących nieposiadających rezydencji podatkowej w Polsce, za udostępnienie przestrzeni reklamowej, nie podlegają obowiązkowi poboru zryczałtowanego podatku u źródła, gdyż nie są objęte katalogiem świadczeń w art. 29 ust. 1 pkt 5 Ustawy o PIT.
W przypadku wypłaty wynagrodzenia za udostępnienie przestrzeni reklamowej na rzecz Agencji Pośredniczących będących osobami prawnymi nieposiadającymi rezydencji podatkowej w Polsce, Wnioskodawca nie jest zobowiązany do poboru podatku u źródła, gdyż świadczenie to nie kwalifikuje się do kategorii wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 1 i 2a ustawy o CIT.
Wnioskodawca, będący zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, jest uprawniony do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu usług najmu lokali mieszkalnych dla pracowników, jako że wydatki te są związane z działalnością opodatkowaną i zapewnieniem efektywnego świadczenia usług wynajmu pracowników.
Płatności dokonywane przez polski podmiot na rzecz zagranicznego podmiotu w związku z organizacją działalności artystycznej podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła w Polsce, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2 CIT oraz art. 16 umowy polsko-brytyjskiej, niezależnie od miejsca siedziby rzeczywistego odbiorcy płatności.
Ponoszenie przez Spółkę kosztów związanych z zakwaterowaniem Pracowników Tymczasowych może zostać uznane za koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 u.p.d.o.p.
Skutki podatkowe nabycia lokalu mieszkalnego od Agencji Mienia Wojskowego.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od nabywanych usług najmu lokali mieszkalnych oraz usług zakwaterowania w hotelach lub podobnych obiektach.
Obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z wypłatą premii w ramach programu poleceń pracowniczych.
Wskazania, czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu w trzech rożnych procedurach celnych.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu w trzech rożnych procedurach celnych.
Podatek od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku naliczonego od wydatków związanych z projektem przez rolnika ryczałtowego.