Otrzymywane środki z dotacji ARiMR przez członka konsorcjum stanowią przychód z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy o PIT, lecz korzystają ze zwolnienia podatkowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 i 137 tej ustawy.
Środki przekazywane liderowi konsorcjum przez pozostałych konsorcjantów, pochodzące z dotacji ARiMR, nie stanowią jego przychodu podatkowego podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, ponieważ nie przynoszą trwałego przysporzenia majątkowego i są powierzonym funduszem do realizacji wspólnych celów konsorcjum.
Odsetki od kredytu, których spłata jest dokonywana przez ARiMR, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu w momencie ich zapłaty przez ARiMR, o ile odsetki te są związane z działalnością gospodarczą i nie podlegają wyłączeniom określonym w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT.
Podatek od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku naliczonego od wydatków związanych z projektem przez rolnika ryczałtowego.
Ustalenie daty otrzymania nieodpłatnej pomocy finansowej - jako przychodu zwolnionego czy też podlegającego opodatkowaniu.
Czy środki uzyskane przez A. w postaci środków finansowych uzyskanych na podstawie wniosku o płatność nr (…) skierowany do ARiMR i przeznaczony w całości na realizację celów statutowych A. będzie korzystał ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych.
Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od zakupów towarów i usług związanych z realizacją projektu.
1. Czy otrzymana dopłata stanowi dla Spółki przychód opodatkowany podatkiem dochodowym od osób prawnych, jeżeli tak to czy przychód z tego tytułu powinien być uznawany na koniec każdego okresu, na który przypada spłata kredytu w kwocie (…) zł stanowiącej 1/6 całej dopłaty? 2. Czy, jeżeli przychód z tytułu dopłat będzie podlegał opodatkowaniu to czy w tej sytuacji odsetki od tego kredytu, mogą być uznane
Opodatkowanie wsparcia finansowego otrzymanego od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Brak prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją Projektu.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów „działy specjalne produkcji rolnej”.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów „działy specjalne produkcji rolnej”.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów „działy specjalne produkcji rolnej”.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów „działy specjalne produkcji rolnej”.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów „działy specjalne produkcji rolnej.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.
Skutki podatkowe otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR w związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów „działy specjalne produkcji rolnej".
Skutki podatkowe otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR w związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów „działy specjalne produkcji rolnej”.
Określenie skutków podatkowych związanych z otrzymaniem z ARiMR wsparcia finansowego z tytułu strat w produkcji jaj spożywczych, poniesionych na skutek zastosowania przepisów weterynaryjnych, w związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków.