Opodatkowanie otrzymanego dofinansowania z tytułu bezpłatnej dystrybucji jabłek.
W zakresie zastosowania zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 16 ustawy o VAT do nieodpłatnej darowizny posiłków wytwarzanych przez placówki prowadzone przez Wnioskodawcę na rzecz osób uprawnionych przez organizacje pożytku publicznego.
powstanie przychodu w związku z uczestnictwem w programie Program dla szkół i obowiązku ewidencjonowania przychodów, koszty uzyskania przychodów i obowiązek ewidencjonowania kosztów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów
Oferowany przez Spółkę produkt Tymianek otarty nie może korzystać z opodatkowania preferencyjną stawką podatku VAT i powinien być nadal sprzedawany ze stawką podatku VAT podstawową, w wys. 23%.
w zakresie określenia stawki podatku dla sprzedawanego soku z pokrzywy
Stawka podatku dla sprzedaży gorących napoi za pomocą automatów sprzedających, sklasyfikowanych w PKWiU: 15.98.12 napoje bezalkoholowe pozostałe; 15.98.12-70.00 napoje bezalkoholowe zawierające tłuszcz mlekowy, pozostałe; 15.89.11-00.00 zupy i buliony oraz przetwory z nich.
Stawka podatku dla sprzedaży gorących napoi za pomocą automatów sprzedających, sklasyfikowanych w PKWiU: 15.98.12 napoje bezalkoholowe pozostałe; 15.98.12-70.00 napoje bezalkoholowe zawierające tłuszcz mlekowy, pozostałe; 15.89.11-00.00 zupy i buliony oraz przetwory z nich.
Stawka podatku dla sprzedaży gorących napoi za pomocą automatów sprzedających, sklasyfikowanych w PKWiU: 15.98.12 napoje bezalkoholowe pozostałe; 15.98.12-70.00 napoje bezalkoholowe zawierające tłuszcz mlekowy, pozostałe; 15.89.11-00.00 zupy i buliony oraz przetwory z nich.
Wymienione przez Spółkę produkty spożywcze mieszczą się w poz. 34 załącznika nr 3 do ustawy, a tym samym przy ich sprzedaży Spółka może zastosować stawkę podatku VAT w wys. 7%.
dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu - na podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt. 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) - w brzmieniu obowiązującym od dnia 01.01.2007r. - wydatków związanych z zakupem artykułów spożywczych, piwa i alkoholu, przeznaczonych do prezentacji maszyn podczas targów i pokazów
Czy w świetle zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych i Prawie farmaceutycznym są kosztami uzyskania przychodów wydatki na reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, ponoszone przez Spółkę będącą częścią koncernu farmaceutycznego, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie umów zawartych z dostawcami leków z Grupy
Czy wydatki dotyczące zakupu artykułów spożywczych należy traktować jako wydatki na reprezentację i reklamę i można je zaliczać do kosztów tylko do wysokości 0,25 % przychodów (art. 16 ust. 1 pkt 28 updop) , czy można je w całości traktować jako koszty uzyskania przychodów?