Odsetki od terminowych lokat bankowych, będące wynikiem operacji finansowych, nie mogą być uznane za przychody pochodzące z gospodarki zasobami mieszkaniowymi, co wyklucza możliwość korzystania z przedmiotowego zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o CIT, nawet gdy środki te są przeznaczone na cele związane z mieszkaniami.
Przenoszenie kosztów zużytej energii elektrycznej na najemców przez bank będący jej producentem, w ramach zawartych umów najmu, stanowi czynność sprzedaży w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym i wiąże się z obowiązkiem zapłaty tego podatku.
Podmiot korzystający ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego, jeśli nabywane towary lub usługi nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, nawet jeśli innowacyjny projekt służy poprawie efektywności działalności zwolnionej.
Gmina, jako podmiot wytwarzający energię elektryczną w instalacji fotowoltaicznej o mocy nieprzekraczającej 1 MW, może korzystać ze zwolnienia od akcyzy. Nie jest również zobowiązana do rejestracji akcyzowej oraz składania deklaracji miesięcznych i kwartalnych ani prowadzenia ewidencji ilościowej.
Zwrot świadczenia głównego oraz kosztów procesu otrzymane przez kredytobiorców w drodze ugody z bankiem nie stanowią ich przychodu podatkowego, a odsetki od tych kwot są zwolnione z opodatkowania, jeśli są naliczane od zwrotu niepowodującego przysporzenia podatkowego.
Premia kogeneracyjna, jako dopłata do energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji, nie kwalifikuje się jako dotacja na gruncie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i tym samym nie jest zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych.
Nieodpłatny dział spadku, na skutek którego spadkobierca nabywa składniki majątku o wartości przewyższającej jego uprzedni udział w masie spadkowej, generuje przychód z innych źródeł, który podlega zwolnieniu od podatku dochodowego, jeżeli nabycie następuje od osoby zaliczonej do II grupy podatkowej.
Dla celów kalkulacji wskaźnika rentowności, określonego w art. 24ca ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, należy uwzględniać całkowity dochód Spółki, obejmujący zarówno dochód opodatkowany, jak i dochód zwolniony, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o CIT.
Przy kalkulacji wskaźnika dochodowości, na podstawie art. 24ca ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, uwzględnia się całość dochodów, w tym zwolnionych z opodatkowania, co odzwierciedla pełną efektywność ekonomiczną przedsiębiorstwa i odpowiada celowi regulacji.
Świadczenia pieniężne pozyskane od osób fizycznych na cel wytworzenia infrastruktury nie stanowią nieodpłatnych świadczeń objętych zwolnieniem podatkowym, przekazano je na podstawie wzajemności świadczeń, co wyklucza prawo do zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy CIT.
Zgodnie z §5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zużycie energii elektrycznej produkowanej przez jednostki samorządu terytorialnego z generatorów o mocy nieprzekraczającej 1 MW podlega zwolnieniu z akcyzy.
Kary umowne wynikające z opóźnień czy niewykonania zobowiązań, niezależnie od winy, nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 22 u.p.d.o.p., a tym samym nie podlegają alokacji kluczem przychodowym z art. 15 ust. 2 i 2a u.p.d.o.p.
Franszyza redukcyjna, wypłacona przez ubezpieczonego sprawcę szkody z jego środków, stanowi przychód z innych źródeł i podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, jako niewynikający wprost z przepisów ustawowych benefit.
Zwolnienie z akcyzy od energii elektrycznej wytworzonej w OZE dotyczy najbliższych okresów rozliczeniowych po decyzji Prezesa URE potwierdzającej umorzenie świadectw, wg stawek obowiązujących w dacie realizacji zwolnienia, a nie w dacie wytworzenia energii.
Spółka, produkująca energię elektryczną w instalacji OZE o mocy do 1 MW z biogazu, korzysta z wyłączenia z obowiązków rejestracyjnych, deklaracyjnych i ewidencyjnych w podatku akcyzowym, a sprzedaż nadwyżek energii do koncesjonowanego podmiotu nie jest czynnością opodatkowaną.
W przypadku kosztów wspólnych opisanych w stanie faktycznym (opisie zdarzenia przyszłego) prawidłowe jest najpierw zastosowanie na potrzeby alokacji tych kosztów pomiędzy działalność opodatkowaną i działalność zwolnioną z opodatkowania innych sposobów podziału tych kosztów aniżeli klucz przychodowy wynikający z przepisów art. 15 ust. 2 oraz 2a ustawy o CIT, w szczególności alternatywnych kluczy.
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości obniżenia akcyzy należnej w okresach rozliczeniowych po 1 stycznia 2019 r. poprzez zastosowanie zwolnienia w wysokości 20 zł/MWh w przypadku umorzenia świadectw pochodzenia energii elektrycznej wydanych dla energii elektrycznej wyprodukowanej przed 1 stycznia 2019 r.
Wydanie interpretacji indywidualnej, która dotyczy podatku akcyzowego w zakresie ustalenia praw oraz obowiązków podmiotu posiadającego koncesję w rozumieniu przepisów ustawy Prawo energetyczne, który wytwarza, nabywa i zużywa energię elektryczną.
Obowiązki podatkowe w zakresie produkcji, zużycia i sprzedaży energii elektrycznej wyprodukowanej w instalacjach fotowoltaicznych.
W zakresie skutków podatkowych sprzedaży udziałów w nieruchomościach.
Czy zysk ze sprzedaży energii elektrycznej uzyskanej z farmy fotowoltaicznej przeznaczony na koszty utrzymania nieruchomości, tj. koszty zakupu energii elektrycznej potrzebnej na części wspólne (wieczorami i nocami nie będzie produkcji energii elektrycznej, a zużycie będzie potrzebne), zakupu ciepła sieciowego, kosztów administracji, sprzątania terenu Wspólnoty, utrzymanie zieleni, odśnieżania, itp
W zakresie skutków podatkowych sprzedaży udziałów w nieruchomościach.