Zgodnie z §5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zużycie energii elektrycznej produkowanej przez jednostki samorządu terytorialnego z generatorów o mocy nieprzekraczającej 1 MW podlega zwolnieniu z akcyzy.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z termomodernizacją budynków użyteczności publicznej (w tym montaż paneli fotowoltaicznych).
Interpretacja w zakresie: - zwolnienia z obowiązku uiszczania podatku akcyzowego od zużycia na własne potrzeby energii elektrycznej wytwarzanej przez instalacje fotowoltaiczne, - obowiązku składania miesięcznych deklaracji podatkowych na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, - obowiązku składania kwartalnych deklaracji na podstawie art. 24e ust. 1 ustawy, - obowiązku prowadzenia ewidencji ilościowej energii
Obowiązki płatnika w związku z udzielaniem dotacji na dofinansowanie budowy studni głębinowych oraz zakupu i montażu instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii.
Interpretacja ogólna w sprawie opodatkowania VAT czynności wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego polegających na instalacji systemów odnawialnych źródeł energii oraz usuwaniu azbestu w związku wyrokami Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 30 marca 2023 r. w sprawach C-612/21 Gmina O. i C-616/21 Gmina L.
W przypadku JST, moc instalacji fotowoltaicznych, w związku z uprawnieniami i obowiązkami w zakresie podatku akcyzowego powinna być określona zbiorczo.
Z uwagi na możliwość stosowania zwolnienia wynikającego z § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, będzie ona (jednostka samorządu terytorialnego – Gmina) zobowiązana (w przypadku jego zastosowania) do złożenia deklaracji kwartalnej w terminie do 25. dnia drugiego miesiąca następującego po kwartale w którym powstał obowiązek podatkowy na podstawie art. 24e ust. 1 pkt 1 ustawy, z
Obowiązki związane z wytwarzaniem i zużyciem energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnego źródła energii w tym obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego
Wypłata dodatków spisowych i nagród jako przychody z działalności wykonywanej osobiście.
Wypłata dodatków i nagród spisowych jako przychody z działalności wykonywanej osobiście.
Wypłata dodatków spisowych i nagród jako przychody z działalności wykonywanej osobiście.
Wypłata dodatków spisowych i nagród jako przychody z działalności wykonywanej osobiście.
Udzielane przez Wnioskodawcę jednostkę samorządu terytorialnego dotacje celowe (w rozumieniu ustawy o finansach publicznych) na instalację ogniw fotowoltaicznych, stanowić będą dla mieszkańców Gminy przychód korzystający ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek sporządzenia
Czy należności pieniężne mające charakter cywilnoprawny umorzone przez Wójta Gminy na podstawie uchwały Rady Gminy stanowią źródło przychodu beneficjentów ulgi i podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Czy w świetle art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych udział w wycieczce lub wyjeździe integracyjnym mieszkańców sołectwa nie będących pracownikami urzędu gminy należy uznać za nieodpłatne świadczenie, które podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Czy wypłacone członkom Gminnego Biura Spisowego dodatki spisowe i nagrody, należy zaliczyć do przychodów ze stosunku pracy czy też przyjąć, że są to przychody z działalności wykonywanej osobiście?
Czy dodatki i nagrody spisowe wypłacone na podstawie art. 20 ust. 5 ustawy o narodowym powszechnym spisie ludności i mieszkań w 2011 r. pracownikom Urzędu Miejskiego oddelegowanym do pracy w Gminnym Biurze Spisowym są przychodem ze stosunku pracy, czy też przychodem z działalności wykonywanej osobiście?
Sposób kwalifikacji - do odpowiedniego źródła przychodu - nagród i dodatków spisowych.
Kwalifikacja do źródła przychodów dodatku spisowego i nagrody spisowej przyznanych członkom Gminnego Biura Spisowego, będących pracownikami Urzędu Gminy.
Wpłacane dodatki spisowe i nagrody przyznane pracownikom Urzędu Gminy oddelegowanym do pracy w biurze spisowym, nie stanowią przychodów ze stosunku pracy. Świadczenia te zostaną bowiem otrzymane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez komisarzy spisowych, czyli inny podmiot niż pracodawca, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej
Zakwalifikowanie do odpowiedniego źródła przychodów dodatków spisowych wypłacanych pracownikom jednostek samorządu terytorialnego oddelegowanych do pracy w biurach spisowych.
Wpłacane dodatki spisowe i nagrody przyznane pracownikom Urzędu Gminy oddelegowanym do pracy w biurze spisowym, nie stanowią przychodów ze stosunku pracy. Świadczenia te zostaną bowiem otrzymane w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez komisarzy spisowych, czyli inny podmiot niż pracodawca, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej
1. Czy jest to przychód z uprawiania sportu w zakresie wynikającym z art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i wówczas cała kwota podlega opodatkowaniu, a w związku z powyższym rocznego rozliczenia stypendium sportowego należy dokonywać na PIT-11? 2. Czy powyższe wypłaty należy traktować jako stypendia sportowe, których wysokość i zasady zostały określone w uchwale organu stanowiącego
dotyczy opodatkowania stypendiów sportowych przyznawanych osobom posiadającym status ucznia lub studenta, którzy nie osiągają innych dochodów podlegających opodatkowaniu jak i osobom posiadającym status ucznia lub studenta, które osiągają inne dochody podlegające opodatkowaniu oraz osobom fizycznym nie posiadającym statusu ucznia lub studenta