W zasadzie każdy z oferowanych benefitów stanowi dla pracowników opodatkowany i oskładkowany przychód ze stosunku pracy. Jednak po spełnieniu określonych warunków istnieje możliwość zaoszczędzenia na ww. należnościach publicznoprawnych od przekazanych świadczeń. W przypadku wątpliwości w kwestii dopuszczalności wyłączenia danego świadczenia z podstawy wymiaru podatku i składek ZUS rekomendujemy, aby
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w sytuacji wypłaty zapomogi pracownikom Wnioskodawcy, pomagającym ofiarom wojny na Ukrainie.
Ustalenie czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na wypłaty dla pracowników zapomogi będą stanowiły koszty uzyskania przychodu Wnioskodawcy.
Epidemia COVID-19 wpłynęła negatywnie na kondycję finansową znacznej części polskich pracodawców. Mimo to wiele podmiotów zatrudniających nadal oferuje swoim pracownikom świadczenia (bonusy) pozapłacowe. Spora część tych świadczeń ma na celu przede wszystkim zadbać o stan zdrowia pracowników oraz zminimalizować ryzyko transmisji koronawirusa na terenie zakładu pracy. W konsekwencji zniwelowanie niepożądanych
obowiązków płatnika w związku z wypłatą jednorazowej zapomogi emerytalnej
W sytuacji gdy pracownika dotknęło nieszczęście i potrzebuje pomocy finansowej ze strony zatrudniającego, pracodawca może podjąć dobrowolną decyzję przyznania ze środków obrotowych tzw. zapomogi losowej. Pracodawca powinien jednak wiedzieć, że tylko w ściśle określonych przypadkach będzie ona zwolniona z opodatkowania i oskładkowania.
Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy o dzieło skutkuje wygaśnięciem umów, których stroną był zmarły. Taka sytuacja zobowiązuje podmioty zatrudniające do rozliczenia przychodów z pozostałych po tych osobach praw majątkowych. W tym zakresie może powstać obowiązek pobrania przez płatnika od należnych przychodów zaliczki na podatek dochodowy lub przekazania świadczenia beneficjentom do
W zakresie skutków podatkowych przyznawanej nauczycielom zapomogi zdrowotnej.
możliwość zwolnienia z opodatkowania pomocy zdrowotnej udzielonej nauczycielowi w formie zasiłku pieniężnego
Czy kwoty zapomóg pieniężnych wypłacone w związku ze zbliżającymi się świętami Wielkanocnymi mogą korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 26 lub art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do wysokości kwot jakie te przepisy określają?
Otrzymaliśmy zawiadomienie komornika o zajęciu wynagrodzenia za pracę jednego z naszych pracowników. Osoba ta ma przyznaną zapomogę z zfśs, której jeszcze nie wypłaciliśmy i nadal są to zasoby funduszu. Czy w tej sytuacji komornik może zająć niewypłaconą zapomogę, a w konsekwencji rachunek funduszu?
obowiązek wystawiania informacji PIT-8C w związku z wypłacaniem zapomóg
Kwota wypłaconej zapomogi otrzymywanej w związku z indywidualnymi zdarzeniami losowymi, klęskami żywiołowymi, długotrwałą chorobą lub śmiercią (poświadczone odpowiednimi dokumentami) korzysta ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 26 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do wysokości nieprzekraczającej 2.280 zł, natomiast pozostałe świadczenia otrzymane przez emerytów
Czy w świetle przedstawionego powyżej zdarzenia przyszłego można uznać, że kwota wypłacanej zapomogi otrzymywanej w przypadku indywidualnych zdarzeń losowych, klęsk żywiołowych, długotrwałej choroby lub śmierci po przekroczeniu w roku podatkowym kwoty 2.280 zł korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
Czy w przypadku, gdy nauczyciel złoży wniosek o przyznanie zapomogi pieniężnej w formie dopłaty do okularów, protez i za pobyt w sanatorium i nie dołączy zaświadczenia lekarskiego, z którego wynikać będzie, że choroba ma charakter długotrwały lub że choruje przewlekle i z tego tytułu otrzyma zapomogę pieniężną, to kwota tej zapomogi nie będzie podlegać zwolnieniu podatkowemu na podstawie art. 21 ust
Czy zapomogi losowe, wypłacone byłym pracownikom (emerytom i rencistom) z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych korzystają ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 26 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Zakres zwolnienia z opodatkowania wartości świadczeń finansowanych ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych przyznanych przez pracodawcę pracownikom, emerytom i rencistom.
Czy płatnik postąpił prawidłowo pobierając zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych od całej przyznanej kwoty, czy też opodatkowaniu podlega nadwyżka ponad 380 zł w trakcie roku podatkowego?
Przyznaliśmy zleceniobiorcy zapomogę ze środków zfśs w związku z jego ciężką sytuacją materialną. Wynagrodzenie zleceniobiorcy podlega jednak na mocy tytułu wykonawczego zajęciu komorniczemu w związku z niespłaconą pożyczką bankową. Czy przyznana przez nas zapomoga również podlega egzekucji i czy powinniśmy ją przekazać komornikowi? Czy prawidłowe jest przyznawanie takich świadczeń zleceniobiorcom?
Świadczenia na rzecz pracowników budzą wątpliwości w różnych aspektach podatkowych. Jednym z nich jest ustalenie przychodu z tytułu świadczeń nieodpłatnych pracodawcy na rzecz pracownika. W których przypadkach powstaje przychód z tego tytułu? Jak ustalić jego wartość? To tylko niektóre z pojawiających się pytań. Równie ważne jest zaliczenie kosztów pracowniczych do kosztów pracodawcy. Przyjmuje się
Zwolnienie z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.