Środki transportu wynajmowane przez spółkę od kontrahentów duńskich uznaje się za "urządzenia przemysłowe" w myśl art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT. Tym samym spółka jest zobowiązana do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego u źródła od należności z tytułu najmu tych urządzeń.
Zapewnienie pracownikowi oddelegowanemu przez pracodawcę bezpłatnego zakwaterowania oraz zwrotu kosztów powrotu do kraju stanowi przychód pracownika ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, co nakłada obowiązek odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy.
Świadczenia ponoszone przez pracodawcę na rzecz pracowników mobilnych w postaci kosztów noclegów i transportu, związane z ich obowiązkami służbowymi, nie stanowią przychodu ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, i tym samym nie generują obowiązku płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych po stronie pracodawcy.
Podnośniki nożycowe samojezdne i dźwigi samojezdne nie spełniają definicji środków transportu w rozumieniu art. 28j ustawy o VAT. Wynajem tych urządzeń oraz wózka widłowego podlega zasadom ogólnym terytorialności VAT, uznając stałe miejsce działalności kontrahenta na terytorium Polski.
Sprzedaż nowego środka transportu, bez wymaganej dokumentacji wywozu i oświadczeń, nie może być uznana za wewnątrzwspólnotową dostawę i opodatkowana stawką 0% VAT, nawet jeśli nabywca później dokona rejestracji pojazdu w innym kraju UE.
Wartość świadczeń ponoszonych przez pracodawcę na zakwaterowanie i transport pracowników oddelegowanych stanowi przychód ze stosunku pracy podlegający opodatkowaniu, z możliwością częściowego zwolnienia z opodatkowania zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do kwoty 500 zł miesięcznie.
Podwieszane wózki widłowe nie stanowią środków transportu w rozumieniu art. 103 ustawy o VAT, w przeciwieństwie do ciągników terminalowych, które kwalifikują się jako nowe środki transportu. W związku z tym ciągniki terminalowe podlegają obowiązkowi złożenia informacji VAT-23 oraz uiszczenia podatku, co nie dotyczy wózków widłowych.
Obowiązek podatkowy w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia używanych środków transportu powstaje w momencie wystawienia faktury przez dostawcę, niezależnie od fizycznego posiadania towaru, a podatek VAT należy wpłacić oraz złożyć deklarację VAT-23 w ciągu 14 dni od tej daty.
Nabycie opryskiwacza samojezdnego z terytorium UE nie stanowi środka transportu w rozumieniu ustawy o VAT, wykluczając obowiązek złożenia informacji VAT-23 oraz zapłaty podatku w terminie 14 dni, a rozliczenie następuje zgodnie z regulacjami wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.
Nabycie pojazdu z innego państwa członkowskiego UE, spełniającego kryteria nowego środka transportu, stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru i podlega opodatkowaniu VAT w kraju zakończenia transportu, niezależnie od opodatkowania w kraju zakupu.
Usługa transportu międzynarodowego pasażerów w przypadku czarteru samolotów podlega opodatkowaniu w miejscu faktycznego świadczenia, gdzie odbywa się przemieszczanie, uwzględniając pokonane odległości. Dla zastosowania preferencyjnej stawki 0% VAT niezbędna jest dokumentacja potwierdzająca spełnienie warunków określonych w przepisach. Import usług musi być deklarowany, jeśli miejsce świadczenia to
Usługa organizacji półkolonii, która nie obejmuje zakwaterowania i zapewnienia pobytu poza miejscem zamieszkania jako element usługi turystyki, nie może być opodatkowana na zasadach procedury VAT marża, przewidzianej w art. 119 ust. 1 ustawy o VAT.
Wykonywanie usług transportu sanitarnego przy użyciu pojazdu-karetki spełniającego normę PN-EN 1789 jest zwolnione z VAT, podczas gdy usługi realizowane innymi pojazdami niespełniającymi tej normy, nie korzystają z ww. zwolnienia.
Wartość świadczeń zapewnionych przez pracodawcę związanych z transportem oraz zakwaterowaniem pracowników, delegowanych do pracy poza ich miejscem zamieszkania, stanowi opodatkowany przychód ze stosunku pracy na gruncie art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przy czym zakwaterowanie może korzystać z częściowego zwolnienia podatkowego do kwoty 500 zł miesięcznie.
Usługi pośrednictwa, w tym odsprzedaż biletów lotniczych i kolejowych przez Wnioskodawcę, stanowią usługę turystyki w rozumieniu art. 119 Ustawy o VAT i podlegają opodatkowaniu systemem marży. Opłaty transakcyjne, jako składnik tej usługi, nie mogą być traktowane jako odrębne wynagrodzenie.
Należności za czarter jachtów, jako dochody z użytkowania urządzenia przemysłowego w postaci środka transportu, podlegają opodatkowaniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT. Stronami zobowiązanymi do poboru podatku u źródła są polscy rezydenci wypłacający wynagrodzenia kontrahentom zagranicznym, co może być modyfikowane przez umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Kombajn zbożowy, realizujący funkcję transportową jako pojazd lądowy przewożący towary, klasyfikuje się jako nowy środek transportu, co rodzi obowiązek złożenia formularza VAT-23 oraz zapłaty podatku VAT od wewnątrzwspólnotowego nabycia tego towaru.
Brak możliwości wystawienia osobnej faktury obejmującej koszty transportu sprzedawanych pojazdów.
Dane zamieszczane na fakturach dokumentujących wewnątrzwspólnotową dostawę Pojazdów.
Uznanie nieodpłatnego udostępnienia autobusów na podstawie umowy cywilnoprawnej związkowi za czynność niepodlegającą opodatkowania oraz braku uznania wnioskodawcy za podatnika z tytułu wykonywania tych czynności.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Uznanie opisanego przemieszczenia samochodu osobowego jako wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
Stawka ryczałtu dla usług PKWiU 52.24.13.0 "Usług przeładunku towarów w portach, z wyłączeniem towarów w kontenerach".
Uznanie opisanej usługi jako restauracyjnej lub cateringowej, miejsce jej opodatkowania oraz możliwość opodatkowania tej usługi stawką w wysokości 0%.