Brak spełnienia przesłanek istnienia stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce przez spółkę zagraniczną powoduje, że miejsce świadczenia usług przypisuje się siedzibie na Islandii, co wyłącza obowiązek korzystania z polskiego systemu e-faktur oraz opodatkowania VAT w Polsce.
Podmiot zagraniczny, który nie posiada w Polsce wystarczającej struktury zaplecza personalnego i technicznego ani nie sprawuje nad nimi kontroli, nie ma stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w świetle przepisów o VAT. Usługi świadczone na rzecz takiego podmiotu opodatkowane są w miejscu jego siedziby.
Zagraniczna spółka nie posiada na terytorium Polski stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów o VAT, co powoduje, że usługi produkcyjne świadczone na jej rzecz w Polsce nie podlegają opodatkowaniu VAT w tym państwie, a także nie wprowadza obowiązku korzystania ze zintegrowanego systemu e-Faktur w Polsce.
Podmiot z siedzibą zagraniczną, prowadzący działalność poprzez usługi logistyczne w Polsce, nie jest uznawany za posiadający stałe miejsce prowadzenia działalności, jeżeli nie kontroluje lokalnego zaplecza personalnego i technicznego. W rezultacie, taki podmiot nie podlega obowiązkowi wystawiania i odbierania faktur przez KSeF od lutego 2026 r.
Dokumenty rozliczeniowe wysyłane przez Spółkę, nie oznaczone jako faktury VAT oraz wysyłane równolegle z wprowadzeniem faktur do KSeF, nie są uznawane za faktury VAT i nie nakładają na Spółkę obowiązku rozliczania VAT na podstawie art. 108 ustawy o VAT.
Świadczenie finansowe otrzymywane z amerykańskiego Programu Zabezpieczenia Społecznego przez osobę zamieszkałą w Polsce nie jest uznawane za zwolnione z opodatkowania dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wobec czego podlega ujawnieniu i opodatkowaniu w Polsce.
Świadczenie 'Spouse Benefit' wypłacane przez USA osobie polskiej rezydencji podatkowej, z racji swego charakteru emerytalno-rentowego, podlega opodatkowaniu w Polsce na zasadach ogólnych. Nie kwalifikuje się ono jako świadczenie rodzinne w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Nieposiadanie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce oraz obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych przez użyciu KSeF.
Uznania realizowanego świadczenia za usługę kompleksową, ustalenia miejsca opodatkowania usług, prawa do odliczenia podatku naliczonego, posiadania stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski oraz obowiązku wystawiania faktur przy użyciu KSeF.
Uznania realizowanego świadczenia za usługę kompleksową, ustalenia miejsca opodatkowania usług, prawa do odliczenia podatku naliczonego, posiadania stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski oraz obowiązku wystawiania faktur przy użyciu KSeF.
Brak stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, miejsce świadczenia usług logistycznych, Krajowy System Faktur (KSeF).
Spółka nie posiada/nie będzie posiadać w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej.
Określenie miejsca świadczenia usługi udostępniania serwerów oraz braku rozpoznania importu usług.
Określenie czy dochód Wnioskodawcy uzyskany w związku z nieodpłatnym otrzymaniem systemów SPS i BESS (wraz z zainstalowanym na nich oprogramowaniem) od organizacji rządowej Japonii, będzie zwolniony na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy CIT.
Czy w związku z przystąpieniem przez GC do Systemu 2 oraz w związku z uczestnictwem GC w Systemie 2, PGK będzie zobowiązana do rozpoznawania przychodów z tytułu nieodpłatnych albo częściowo odpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
Czy korzystanie przez Wnioskodawców z ww. systemów, sprzętu i oprogramowania, przekazanych im nieodpłatnie, w trakcie Fazy demonstracyjnej, będzie powodowało po stronie Zainteresowanych powstanie przychodu z tytułu nieodpłatnych świadczeń w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 Ustawy CIT?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie środków trwałych podlegających amortyzacji
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności wykonywanych w ramach systemu cash pooling.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy czynności realizowane przez Spółkę w ramach lokalnej Umowy Cash poolingu podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.
W którym momencie pracownicy Wnioskodawcy uzyskają przychód ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 w zw. z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361; dalej: ustawa PDOF) - czy w momencie zasilenia punktami ich indywidualnych kont w Systemie Kafeteryjnym finansowanym ze środków ZFŚS, czy w momencie wymiany punktów na określone
Kwestia uznania za środki trwałe urządzeń i systemów stanowiących elementy wyposażenia centrum biurowo-handlowo-usługowego oraz kwalifikacji kosztów związanych z budową centrum handlowo-usługowego (wymienionych w punkcie 2c przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego) i momentu ich zaewidencjonowania.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy wykonywane przez Spółkę czynności w ramach uczestnictwa w strukturze cash poolingu pozostają poza zakresem opodatkowania podatkiem od towarów i usług.