Zmiana statusu przedsiębiorstwa z małego na średniego w trakcie realizacji inwestycji w SSE nie wpływa na wysokość przysługującej pomocy publicznej ustalonej na dzień wydania zezwolenia strefowego, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT. Intensywność pomocy pozostaje niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji.
Spółka miała uprawnienie na mocy art. 16i ust. 5 ustawy o CIT do obniżenia, a następnie modyfikacji, stawek amortyzacyjnych do dowolnej wysokości powyżej 0% dla środków trwałych wprowadzonych do ewidencji przed 1 stycznia 2021 r., niezależnie od działań ulepszających, przy braku wymogu powiązania z okresem użyteczności ekonomicznej.
Dochody uzyskane z działalności produkcyjnej prowadzonej w Specjalnej Strefie Ekonomicznej, której częściowy proces odbywa się poza nią, lecz służący celom marginalnym, podlegają zwolnieniu podatkowemu według art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT. W ramach rozliczania kosztów wspólnych należy stosować zasadę proporcjonalnego ich podziału względem uzyskanych przychodów strefowych i pozastrefowych.
Dochód uzyskany z działalności gospodarczej wykonywanej w ramach specjalnej strefy ekonomicznej jest zwolniony z opodatkowania, gdy spełnia warunki określone w decyzji o wsparciu. Koszty transportu, amortyzacyjne oraz wynikające z różnic kursowych i kredytów powinny być przypisane do działalności strefowej, o ile są bezpośrednio związane z nową inwestycją, a ich proporcjonalne rozliczanie opiera się
Spółce przysługuje prawo do obniżenia stawek amortyzacyjnych dla środków trwałych wprowadzonych do Ewidencji przed 1 stycznia 2021 r., wykorzystywanych w działalności zwolnionej z CIT, niezależnie od ulepszeń dokonanych po tej dacie, pod warunkiem, że obniżenie nastąpi do dowolnej wysokości wyższej niż 0%.
Zmiana statusu przedsiębiorcy z małego na średniego po dacie uzyskania decyzji o wsparciu nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej ustalony na dzień jej wydania.
Dochody uzyskane ze sprzedaży wyrobów i świadczeń strefowych podlegają zwolnieniu, jeśli zostały wyprodukowane przed nabyciem prawa do zwolnienia, jednak w przypadku gdy do sprzedaży wyrobów doszło przed uzyskaniem prawa do zwolnienia, to również dochód osiągnięty ze sprzedaży świadczeń dodatkowych osiągnięty po nabyciu tego prawa nie może korzystać ze zwolnienia.
Obniżenie/podwyższenie stawek amortyzacyjnych w ramach działalności strefowej.
Opodatkowanie dochodów podmiotu zarządzającego specjalną strefą ekonomiczną.
Dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy: - obniżenie stawek amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16i ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przez Spółkę będzie mogło zostać dokonane do dowolnej wysokości (np. nawet do poziomu 0,11%) w odniesieniu do składników majątku wprowadzonych do ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia 2021 r. – jest prawidłowe
Ustalenie wpływu zmiany statusu podatnika z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
W zakresie ustalenia, czy Spółka nie jest zobowiązana do wykazania przychodu z tytułu nieodpłatnego lub częściowo odpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 updop, w związku z zastosowaniem mechanizmu „Profit Trigger”.
Uznanie inwestycji w zakresie budowy Farmy Wiatrowej za świadczenie kompleksowe jako dostawę z montażem, określenie miejsca opodatkowania przedmiotowej transakcji, ustalenie obowiązku podatkowego oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.
1. Czy Spółka może obniżyć stawki amortyzacyjne do dowolnej wysokości wyższej niż 0% dla ŚT wykorzystywanych w ramach Działalności strefowej, wprowadzonych do ewidencji przed dniem 1 stycznia 2021 r., w tym środków trwałych modernizowanych po 31 grudnia 2020 r., ale wprowadzonych do ewidencji przed dniem 1 stycznia 2021 r.? (dotyczy zaistniałego stanu faktycznego) 2. Czy wymagane jest istnienie związku
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w rozumieniu przepisów Rozporządzenia GBER po wydaniu Zezwolenia 2 na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE nie wpływa na obowiązki i uprawnienia określone w Zezwoleniu 2 ani też na prawa i obowiązki wynikające z przepisów regulujących prowadzenie działalności
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę, w ramach Płatności, na zakup lub wytworzenie środków trwałych, związane z realizacją warunków Zwolnienia, spełniające warunki określone w Rozporządzeniu SSE, stanowią (będą stanowić) wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w momencie ich faktycznej zapłaty, niezależnie od tego czy dane wydatki
Ustalenia miejsca opodatkowania usług świadczonych przez Spółkę oraz prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu dokonanych zakupów wykorzystywanych do tych usług.
1. Spółka wnosi o potwierdzenie, że nie jest zobowiązana do wykazania przychodu z tytułu nieodpłatnego lub częściowo odpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 updop, w związku z zastosowaniem mechanizmu „Profit Trigger”, 2. W przypadku uznania, że Wnioskodawca był/jest zobowiązany do wykazywania przychodu z tytułu nieodpłatnego lub częściowo odpłatnego świadczenia, o którym mowa
Czy sprzedaż środka trwałego - wycinarki laserowej (…) (maszyna ta była jednym z wydatków inwestycyjnych warunkujących uzyskanie zezwolenia strefowego) po okresie 3 lat od dnia wprowadzenie do ewidencji środków trwałych, przy założeniu dalszego prowadzenie działalności w specjalnej strefie ekonomicznej, jednak z wyłączeniem wykorzystania wyżej wymienionego środka trwałego, nie spowoduje utraty prawa
Obniżenie/podwyższenie stawek amortyzacyjnych w ramach działalności strefowej.
Uznanie polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej za terytorium kraju; wskazanie miejsca opodatkowania usług bezpośrednio związanych z Turbinami wiatrowymi; wskazanie miejsca opodatkowania dostawy, instalacji oraz utrzymania morskich farm wiatrowych a także prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia usług lub towarów dostarczonych lub instalowanych na terenie polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej
CIT - doty. zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego (PSI).