Ustalenie, czy w razie odstąpienia od umowy darowizny zwrot Darowanego Mienia, którego dotyczy odstąpienie, albo jego równowartości w pieniądzu na rzecz darczyńcy (lub jego bezpośredniego spadkobiercy) będącego beneficjentem FR będzie stanowił świadczenie, o którym mowa w art. 2 ust. 2 ustawy o fundacji rodzinnej, mienie w związku z rozwiązaniem fundacji rodzinnej albo świadczenie w postaci ukrytych
Skutki podatkowe wniesienia udziałów do funduszu założycielskiego fundacji rodzinnej oraz możliwość zastosowania zwolnienia przedmiotowego dla świadczeń otrzymywanych od fundacji rodzinnej.
Skutki podatkowe wniesienia udziałów do fundacji rodzinnej oraz zastosowania zwolnienia w związku z otrzymaniem świadczeń od fundacji rodzinnej.
Czy środki pieniężne wniesione przez fundatora do Fundacji w celu pokrycia funduszu założycielskiego oraz w wyniku dokonanych w późniejszym okresie darowizn na rzecz Fundacji, objęte są dyspozycją art. 24q ust. 3 Ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy w przypadku rozwiązania Fundacji i przekazania fundatorowi środków pieniężnych zgromadzonych jako mienie Fundacji, tak ustalony przychód będzie mógł zostać
Wyłączenie z opodatkowania przekazania w formie nieodpłatnego użyczenia mienia w postaci infrastruktury informatycznej na rzecz stowarzyszenia.
Biorąc pod uwagę powyższe, należy stwierdzić, że oddanie Dyrektorowi do dyspozycji samochodu służbowego i wyznaczenie miejsca garażowania w miejscu zamieszkania Dyrektora, nie skutkuje powstaniem po stronie pracownika przysporzenia majątkowego, o ile przejazdy z/do tego miejsca odbywają się wyłącznie w celach służbowych. W konsekwencji, dojazdy pracownika z miejsca zamieszkania, będącego jednocześnie
Oddanie Nadleśniczemu do dyspozycji samochodu służbowego i wyznaczenie miejsca garażowania w miejscu służbowego zamieszkania na terenie Nadleśnictwa, wynikające z charakteru pracy na danym stanowisku, nie skutkuje powstaniem przychodu pracownika, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych o ile przejazdy te odbywają się wyłącznie w celach służbowych. W konsekwencji
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z nieodpłatnym świadczeniem.
Obowiązek uwzględnienia w kalkulacji proporcji sprzedaży obrotu z tytułu sprzedaży środków trwałych (w tym nieruchomości), prawa użytkowania wieczystego, gruntów oraz z tytułu ustanowienia prawa użytkowania wieczystego.
W zakresie:- prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, - nieuwzględniania zdarzeń spoza zakresu ustawy o VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, - nieuwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy dostawy towarów i świadczenia usług
uznanie czy obrót z tytułu czynności dotyczących składników trwałych mienia należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji sprzedaży w odniesieniu do pozostałych wydatków mieszanych, uwzględnienia w kalkulacji proporcji sprzedaży czynności niepodlegających ustawie, prawa do odliczenia podatku w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy poprzez dokonanie korekt deklaracji oraz w zakresie prawa
Czy obrót z tytułu dostaw nieruchomości stanowiących mienie komunalne (zarówno opodatkowanych VAT, jak i zwolnionych od podatku) należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT (C i D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
1. Czy Gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki bieżące Gminy na utrzymanie i funkcjonowanie świetlic wiejskich w drodze korekt deklaracji VAT-7 za 2010 r. i 2011 r.?2. Czy Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania świetlic wiejskich do czynności nieodpłatnych?
1. Czy Gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki bieżące Gminy na utrzymanie i funkcjonowanie świetlic wiejskich w drodze korekt deklaracji VAT-7 za 2010 r. i 2011 r.?2. Czy Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania świetlic wiejskich do czynności nieodpłatnych?
Podatek od towarów i usług w zakresie wskazania, czy obrót z tytułu dostaw nieruchomości stanowiących mienie komunalne należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży.
Podatek od towarów i usług w zakresie wskazania, czy obrót z tytułu dostaw nieruchomości stanowiących mienie komunalne należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży.
Zakres zaliczenia do przychodów ze stosunku pracy wartości dojazdów pracownika z miejsca pracy do miejsca zamieszkania i na odwrót, w celu zapewnienia bezpiecznego miejsca parkowania samochodu służbowego.
Czy Gmina w związku z przejęciem środków trwałych powinna dokonać korekty VAT od tych środków i dokonać zwrotu podatku naliczonego?
Spółka prosi o zajęcie stanowiska odnośnie prawidłowego sposobu ustalania wartości początkowej składników majątkowych wchodzących w skład aportu wniesionego przez Powiat do Spółki.
Jak ustalić wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, otrzymanych w formie aportu w ramach przedsiębiorstwa. stanowiącą podstawę naliczenia amortyzacji dla celów obliczenia dochodu do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Czy do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć odpisy amortyzacyjne od środków trwałych wskazanych w załączniku nr 1 do umowy Spółki?Czy do kosztów uzyskania przychodów można będzie zaliczyć odpisy amortyzacyjne od środków trwałych przekazanych przez zakład budżetowy do Gminy, które w przyszłości (po zakończeniu umowy dzierżawy) zostaną wniesione aportem do Spółki?
1.Czy amortyzacja mienia nabytego przez Agencję Mienia Wojskowego na podstawie art. 8 ust. 1 i ust. 1a ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (mienie stanowiące własność Agencji Mienia Wojskowego) stanowi amortyzację podatkową na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ?2.Czy amortyzacja mienia przekazanego Agencji Mienia Wojskowego, o jakim mowa w art. 6 ustawy o Agencji Mienia Wojskowego