Przekazanie energii elektrycznej do sieci w ramach systemu net-billingu jest odpłatną dostawą towarów podlegającą VAT. Gmina, prowadząc usługi odprowadzania ścieków na rzecz odbiorców zewnętrznych, działa jako podatnik i jej czynności są objęte VAT. Gmina może stosować indywidualny sposób określenia proporcji dla odliczenia VAT, jeśli obiektywnie odzwierciedla on specyfikę działalności i nabyć.
Pre-współczynnik metrażowy może być stosowany przez gminę do odliczania VAT od inwestycji kanalizacyjnych, gdy precyzyjnie odzwierciedla proces zużycia infrastruktury i rzeczywisty zakres czynności opodatkowanych, zgodnie z art. 86 ust. 2a i 2b ustawy o VAT. Rozporządzenie nie wyklucza stosowania innych, bardziej adekwatnych metod.
Odpłatne usługi dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych podlegają opodatkowaniu VAT bez zwolnienia. Wykorzystanie Infrastruktury na rzecz Odbiorców wewnętrznych nie jest opodatkowane. Gmina ma prawo do częściowego odliczenia VAT od inwestycji w Infrastrukturę, stosując proporcję obliczoną na podstawie rzeczywistego użycia wody i ścieków.
Stacja GPO, pełniąca jednolitą funkcję transformacji i przesyłu energii elektrycznej, stanowi jeden środek trwały w rozumieniu art. 16a ust. 1 ustawy o CIT, od którego można dokonywać odpisów amortyzacyjnych według jednej stawki, spełniając kryteria kompletności i zdatności do użytku.
Świadczenie odpłatnych usług dostarczania wody przez gminę na rzecz odbiorców zewnętrznych stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT, niekorzystającą ze zwolnienia. Natomiast usługi w zakresie dostaw wody dla odbiorców wewnętrznych nie są opodatkowane VAT. Gmina ma prawo stosować pre-współczynnik metrażowy jako metodę proporcjonalnego odliczania, który bardziej odpowiada specyfice
Świadczenie przez gminę odpłatnych usług odprowadzania ścieków i dostarczania wody na rzecz odbiorców zewnętrznych stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT. Gmina ma prawo do odliczenia VAT za pośrednictwem prewspółczynnika metrażowego, który lepiej odzwierciedla rzeczywiste wykorzystanie infrastruktury dla celów opodatkowanych.
Gminie przysługujące prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z Infrastrukturą może być realizowane poprzez zastosowanie rzeczywistego prewspółczynnika opartego na ilości ścieków, gdy ten sposób najlepiej odzwierciedla specyfikę działalności gospodarczej w zakresie odprowadzania i oczyszczania ścieków, w porównaniu do proporcji z Rozporządzenia, co zapewnia neutralność VAT.
Świadczenie kompleksowe realizowane przez wnioskodawcę w ramach Projektu, obejmujące prace inżynieryjne, budowlane oraz dostawy towarów, stanowi jedną usługę dla celów VAT. Rozdzielenie tych czynności miałoby charakter sztuczny, a dominującym elementem jest usługa instalacji infrastruktury energetycznej.
Realizacja zadań związanych z projektem budowy farmy wiatrowej jako odpłatne świadczenie usług na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy o VAT stanowi jednolite świadczenie kompleksowe, gdzie dominującym elementem pozostaje usługa instalacyjna, jednocześnie wykluczając jej sztuczne dzielenie.
Świadczenie odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz odbiorców zewnętrznych przez JST stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT. JST nie jest zobowiązana do naliczania VAT od wewnętrznego wykorzystania infrastruktury. Odliczenie VAT od wydatków inwestycyjnych opiera się na proporcji wyliczonej według udziału objętości wody/ścieków dostarczonej zdobywanych
Gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z budową kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej, gdy czynności te są wykorzystywane wyłącznie do czynności opodatkowanych. Nie przysługuje natomiast prawo do odliczenia VAT związanego z budową oczyszczalni ścieków przy szkołach, gdyż są przeznaczone do działalności niepodlegającej opodatkowaniu.
Świadczenie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody przez Gminę stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT. Wykorzystanie infrastruktury do dostaw wody dla odbiorców wewnętrznych nie obliguje do naliczania podatku. Gmina posiada prawo do odliczenia VAT naliczonego, stosując proporcję metrażową od zużycia wody.
Nieodpłatne przekazanie infrastruktury wodociągowej stanowi przychód podatkowy zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, a odpisy amortyzacyjne od takich środków mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem spełnienia wymogów ustawy.
Gminie przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego VAT związanego z wydatkami inwestycyjnymi ponoszonymi na budowę oczyszczalni ścieków i infrastruktury, jeżeli całość tych środków trwałych jest wykorzystywana wyłącznie do czynności opodatkowanych, a wynajmowane nieruchomości są przedmiotem umowy dzierżawy opodatkowanej VAT.
Gmina nie może odliczać VAT z tytułu budowy przydomowych oczyszczalni ścieków, bowiem inwestycja nie jest opodatkowana VAT. Jednakże odliczenie VAT dla budowy sieci wodociągowej jest dozwolone, gdyż związane jest ona bezpośrednio z działalnością opodatkowaną podatkiem VAT i usługami wodociągowymi.
Brak opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania przez Wnioskodawcę nakładów (Infrastruktury budowlanej) wytworzonych na cudzym gruncie.
Czy realizacja przedsięwzięcia polegającego na budowie Farmy wiatrowej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT a w konsekwencji, czy Spółka zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT, jest uprawniona przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego do nieuwzględniania kosztów finansowania dłużnego, wynikających z pożyczek
Uznanie odpłatnego świadczenia usług w zakresie odbioru ścieków na rzecz odbiorców zewnętrznych, za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z tego podatku oraz prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z Infrastrukturą.
Czy instalacja Biogazowni może być amortyzowana stawką 10 % w skali rocznej.
Prawo do odliczenia, opodatkowanie nieodpłatnego przekazania Inwestycji drogowej w części posadowionej na gruncie należącym do Państwa oraz uznanie nieodpłatnego przekazania Inwestycji drogowej posadowionej na gruncie należącym do Gminy za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
Czy w opisanych w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym sytuacjach dojdzie do powstania przychodu po stronie Spółki w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, i czy Spółka będzie miała obowiązek dokonania jakiejkolwiek korekty wartości początkowej istniejących środków trwałych lub rozpoznania nowego środka trwałego i wprowadzenia go do ewidencji środków trwałych; - Czy w scenariuszu nr 2, w
Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabywanych towarów i usług w związku z wykonaniem Infrastruktury Kanalizacyjnej oraz ustalenie czy Wynagrodzenie będzie stanowić płatność za usługę świadczoną przez Wnioskodawcę.
Opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostawy wody/odbioru ścieków do/od Odbiorców wewnętrznych, prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur dokumentujących Wydatki inwestycyjne związane z infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną
Będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wykonania przez Miasto usługi umożliwienia Państwu prowadzenia Inwestycji w zamian za zwrot kosztów Odszkodowań.