wskazanie, czy w celu dokonywania odliczenia podatku naliczonego związanego z ponoszonymi Wydatkami inwestycyjnymi i Wydatkami bieżącymi Powiat będzie mógł stosować, jako sposób określenia proporcji – Metodę Odliczenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 2 i nr 3); - ustalenie, czy wyliczenie zakresu odliczenia (sposobu określenia proporcji w rozumieniu art. 86 ust. 2a ustawy) powinno nastąpić według
Uznanie świadczonych odpłatnych usług udostępniania Hali i lodowiska za czynności podlegające opodatkowaniu VAT oraz prawa do odliczenia części podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne, według proporcji „czasowej”
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z zastosowaniem dwóch różnych prewspółczynników w ramach jednostki.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia części podatku naliczonego w odniesieniu do wydatków (których Miasto nie jest w stanie bezpośrednio przyporządkować do poszczególnych rodzajów działalności) związanych z danym Obiektem (w tym z Halą) według przedstawionej proporcji czasowej, skalkulowanej dla tego Obiektu na podstawie art. 86 ust. 2h ustawy o podatku od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z zastosowaniem dwóch prewspółczynników w ramach jednostki.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonych usług odpłatnego udostępnienia hali widowiskowo-sportowej oraz prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych ponoszonych na budowę i wyposażenie hali widowiskowo-sportowej.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących nabycie towarów i usług służących wytworzeniu Hali oraz korekty podatku naliczonego związanego z jej wytworzeniem.
Nieodpłatne udostępnienie określonym podmiotom obiektów gminnych przez gminną jednostkę organizacyjną
1. Gmina ma prawo do pełnego odliczenia VAT od wydatków inwestycyjnych na świetlice wiejskie, tj. podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących modernizacji świetlic wiejskich (). 2. W ocenie Wnioskodawcy, nie ma możliwości zastosowania klucza, przy pomocy którego Gmina mogłaby dokonać częściowego odliczenia podatku naliczonego Gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego
Czy z tytułu wykorzystania przedmiotowych świetlic (a więc również wydatków na towary i usługi związane z utrzymaniem i modernizacją świetlic), w pewnej części także do zdarzeń traktowanych przez Gminę jako spoza zakresu VAT, tj. ich nieodpłatnego wykorzystania na cele gminne, Gmina jest zobowiązana do naliczenia podatku należnego?
Czy odpłatne udostępnianie przez Gminę świetlic wiejskich na rzecz zainteresowanych (tzw. udostępnianie komercyjne) stanowi usługi podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające ze zwolnienia od podatku?
1. Czy w analizowanym przypadku Gmina ma prawo do pełnego odliczenia VAT od wydatków bieżących, jak i inwestycyjnych na świetlice wiejskie, tj. podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących utrzymania świetlic wiejskich oraz modernizacji świetlic wiejskich ()? 2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 2, w jaki sposób i z zastosowaniem jakiego klucza Gmina powinna określić
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania nieodpłatnego udostępnienia Hali na cele gminne za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących nabycie towarów i usług służących bieżącej eksploatacji Hali oraz korekty podatku naliczonego związanego z jej eksploatacją
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących nabycie towarów i usług służących wytworzeniu Hali oraz korekty podatku naliczonego związanego z jej wytworzeniem
Czy Gminie po dokonaniu korekt, zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, będzie przysługiwało prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług w związku z realizacją projektu Orlik i hali sportowej?
Czy Gminie po dokonaniu korekt, zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, będzie przysługiwało prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług w związku z realizacją projektu Orlik i hali sportowej?
1. Czy odpłatne udostępnienie (wynajem) Hali przez Gminę na rzecz podmiotów trzecich (np. firm oraz osób fizycznych) będzie podlegało opodatkowaniu VAT? 2. Jaka będzie właściwa stawka podatku VAT dla czynności odpłatnego udostępnienia (wynajmu) Hali przez Gminę?
Czy Gmina będzie miała prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z zakupów związanych z funkcjonowaniem i utrzymaniem Hali (np. opłat za media, zakupów wyposażenia Hali, kosztów ewentualnych remontów), dokonywanych po zmianie przeznaczenia Hali?
Czy nieodpłatne udostępnienie Hali przez Gminę na cele gminne (tj. na rzecz Szkoły) będzie stanowiło czynność niepodlegającą opodatkowaniu VAT?
Czy, w związku z zamierzoną zmianą przeznaczenia Hali w 2013 r., Gmina ma prawo odliczać w kolejnych latach okresu tzw. korekty wieloletniej, rocznie 1/10 podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z budową Hali oraz 1/5 podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z zakupem wyposażenia Hali, tj.: - dla Hali oddanej do użytkowania w 2009