Czy Sp. z o.o. powinna ustalić wartość początkową środków trwałych otrzymanych od Skarbu Państwa w postaci aportu niepieniężnego, stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa w strukturach wewnętrznych Wojskowej Agencji Mieszkaniowej - zgodnie z zasadą wyrażoną w art. 16g ust. 1 pkt. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy C. będący instytucją gospodarki budżetowej ma kontynuować amortyzację środków trwałych przejętych nieodpłatnie od przekształcanych gospodarstw pomocniczych według zasad i wartości przyjętych przez te gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem i czy odpisy amortyzacyjne tychże środków trwałych według przyjętych zasad będą stanowiły koszty uzyskania przychodów C.?
Czy Wnioskodawca działający jako jednostka budżetowa przy wykonywaniu usług na rzecz podmiotów typu: urzędy gmin, urząd miasta, urząd miasta i gminy, urząd miejski, starostwo powiatowe, urząd marszałkowski mogło stosować zwolnienie od podatku od towarów i usług na podstawie przepisów § 8 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów
Czy I powinno kontynuować amortyzację środków trwałych według zasad i wartości jakie przyjęły gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem oraz czy odpisy amortyzacyjne skalkulowane według tak przyjętych zasad będą stanowiły koszty uzyskania przychodów M?
Czy w świetle art. 16 ust. 1 pkt 63 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych odpisy amortyzacyjne od środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych przejętych przez Jednostkę po gospodarstwach pomocniczych, zakładach budżetowych MSWiA lub przejętych z zasobów Policji będą mogły zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy i czy będą stanowiły koszt uzyskania przychodów
Opodatkowanie usług świadczonych przez gospodarstwo na rzecz jednostki samorządu terytorialnego.
Które jednostki można objąć zwolnionym podatkiem VAT: Urzędy Miejskie/Urzędy Gminy jednostki samorządu terytorialnego, Starostwa Powiatowe jednostki samorządu terytorialnego, jednostki budżetowe im podległe?
Czy usługi świadczenie przez gospodarstwo pomocnicze utworzone przy jednostce budżetowej jaką jest Urząd Miasta korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług
Możliwość zastosowania zwolnienia dla usług wykonywanych przez gospodarstwo pomocnicze na rzecz urzędów
Czy powiat zarejestrowany jako podatnik od towarów i usług może zastosować zwolnienie działając na podstawie Rozporządzenia MF w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług z dn. 27.04.2004 r. § 8 ust. 1 pkt 14?
Czy jednostka budżetowa zajmująca z innym podmiotem wspólnie nieruchomość i obciążająca go kosztami zużycia energii elektrycznej bez doliczania jakiejkolwiek marży lub innych opłat o podobnym charakterze jest podatnikiem VAT z tego tytułu?
Czy usługi świadczone na rzecz jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych powołanych przez organy inne niż Y (organ założycielski X) oprócz usług wymienionych w poz. 138 i poz. 153 załącznika Nr 3 do ustawy także korzystają ze zwolnienia na podstawie § 8 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych
Pytanie dotyczy 1) obowiązku podatkowego jako gospodarstwa pomocniczego w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych i jednocześnie podatnika podatku dochodowego od osób prawnych od przekazanych mu nieodpłatnie do używania przez macierzystą jednostkę budżetową środków trwałych. 2) zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków związanych ze składnikami majątku znajdującymi się w ewidencji księgowej
Jak będą opodatkowane podatkiem VAT odpłatne usługi remontowo-budowlane świadczone przez gospodarstwo pomocnicze będące na własnym rozrachunku innym jednostkom budżetowym?
Czy zwolnienie od podatku, o którym mowa w § 8 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27.04.2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz.970 ze zm.) dotyczy usług świadczonych pomiędzy gospodarstwem pomocniczym jednostki budżetowej i dowolnymi podmiotami gospodarczymi, czy też, jak w niniejszym przypadku, rozciąga się ono na wszystkie
1) Czy Powiat, jako jednostka samorządu terytorialnego ma obowiązek zapłacenia podatku od towarów i usług w przypadku zawarcia umowy użyczenia lokalu użytkowego, oddawanego do użyczenia jednostce budżetowej administracji rządowej lub samorządowej w związku z przepisem art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535)? Wnioskodawca podnosi, iż na gruncie
Czy faktura gospodarstwa pomocniczego na rzecz jednostki macierzystej powinna zostać wystawiona ze stawką 22% czy z oznaczeniem zwolniony, w sytuacji gdy czynność została wykonana przed wejściem w życie (25.06.2004r.) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23.06.2004r.?
1. Czy usługi gospodarstw pomocniczych powołanych przez jednostkę nadrzędną na jej rzecz są zwolnione z podatku od towarów i usług?2.Czy umowa najmu zawierana pomiędzy gospodarstwem pomocniczym a jednostką budżetową lub zakładem budżetowym podlega opodatkowaniu podatkiem od towrów i usług?
Czy w oparciu o art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 2000 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 665 ze zm.), przychody uzyskiwane przez gospodarstwo pomocnicze z najmu i dzierżawy majątku Skarbu Państwa stanowią przychód tego gospodarstwa podlegający opodatkowaniu.
Gospodarstwo pomocnicze jednostki budżetowej pyta czy wydatki na zakup mebli po cenie jednostkowej powyżej 3.500,00 zł stanowią koszt uzyskania przychodów w całości w miesiącu przyjęcia do używania, czy kosztem uzyskania przychodów są odpisy amortyzacyjne?