Czy Sp. z o.o. powinna ustalić wartość początkową środków trwałych otrzymanych od Skarbu Państwa w postaci aportu niepieniężnego, stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa w strukturach wewnętrznych Wojskowej Agencji Mieszkaniowej - zgodnie z zasadą wyrażoną w art. 16g ust. 1 pkt. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy C. będący instytucją gospodarki budżetowej ma kontynuować amortyzację środków trwałych przejętych nieodpłatnie od przekształcanych gospodarstw pomocniczych według zasad i wartości przyjętych przez te gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem i czy odpisy amortyzacyjne tychże środków trwałych według przyjętych zasad będą stanowiły koszty uzyskania przychodów C.?
Czy Wnioskodawca działający jako jednostka budżetowa przy wykonywaniu usług na rzecz podmiotów typu: urzędy gmin, urząd miasta, urząd miasta i gminy, urząd miejski, starostwo powiatowe, urząd marszałkowski mogło stosować zwolnienie od podatku od towarów i usług na podstawie przepisów § 8 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów
Czy I powinno kontynuować amortyzację środków trwałych według zasad i wartości jakie przyjęły gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem oraz czy odpisy amortyzacyjne skalkulowane według tak przyjętych zasad będą stanowiły koszty uzyskania przychodów M?
Opodatkowanie usług świadczonych przez gospodarstwo na rzecz jednostki samorządu terytorialnego.
Możliwość zastosowania zwolnienia dla usług wykonywanych przez gospodarstwo pomocnicze na rzecz urzędów
Pytanie dotyczy 1) obowiązku podatkowego jako gospodarstwa pomocniczego w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych i jednocześnie podatnika podatku dochodowego od osób prawnych od przekazanych mu nieodpłatnie do używania przez macierzystą jednostkę budżetową środków trwałych. 2) zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków związanych ze składnikami majątku znajdującymi się w ewidencji księgowej
Czy odpisy amortyzacyjne od środków trwałych zakupywanych przez macierzystą jednostkę budżetową ze środków pochodzących z zysku Godpodarstwa Pomocniczego stanowią koszty uzysknia przychodów dla celów podatkowych.
Czy zwolnienie od podatku, o którym mowa w § 8 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27.04.2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz.970 ze zm.) dotyczy usług świadczonych pomiędzy gospodarstwem pomocniczym jednostki budżetowej i dowolnymi podmiotami gospodarczymi, czy też, jak w niniejszym przypadku, rozciąga się ono na wszystkie
Gimnazjum zapytuje, czy udział w kosztach za media stanowi sprzedaż w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług i podlega opodatkowaniu.
1. Czy usługi gospodarstw pomocniczych powołanych przez jednostkę nadrzędną na jej rzecz są zwolnione z podatku od towarów i usług?2.Czy umowa najmu zawierana pomiędzy gospodarstwem pomocniczym a jednostką budżetową lub zakładem budżetowym podlega opodatkowaniu podatkiem od towrów i usług?
Czy w oparciu o art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 2000 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 665 ze zm.), przychody uzyskiwane przez gospodarstwo pomocnicze z najmu i dzierżawy majątku Skarbu Państwa stanowią przychód tego gospodarstwa podlegający opodatkowaniu.