Uznanie Rekompensaty za wynagrodzenie za świadczone na rzecz Gminy usługi i włączenie jej do podstawy opodatkowania, prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur związanych z kosztami bezpośrednimi dotyczącymi powierzonego zadania, brak obowiązku naliczenia podatku VAT od przysporzeń w postaci wkładu na kapitał zakładowy oraz obowiązek naliczenia podatku VAT od przysporzeń w postaci dopłat do kapitału
Podleganie opodatkowaniu realizowanych przez Wnioskodawcę (za pośrednictwem Zakładu) odpłatnych transakcji zewnętrznych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję wyliczoną dla Zakładu.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji podatkowej środków trwałych w części dotyczącej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawych sfinansowanych ze środków własnych przekształcanego zakładu budżetowego oraz w części dotyczącej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawych sfinansowanych, które zakład budżetowy otrzymał od gminy w trwały zarząd.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji środków trwałych stanowiących mienie przekształcanego zakładu budżetowego.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów pełnej wartości odpisów amortyzacyjnych.
w zakresie ustalenia wartości początkowej środków trwałych nabytych w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w Spółkę kapitałową zgodnie z art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie ustalenia czy Spółka ma prawo w 2009 r. do tzw. przyśpieszonej amortyzacji o której mowa w art. 16k ust. 7-12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie ustalenia czy Spółka ma prawo w 2009 r. do tzw. przyśpieszonej amortyzacji o której mowa w art. 16k ust. 7-12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie ustalenia wartości początkowej środków trwałych nabytych w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę kapitałową zgodnie z art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie ustalenia, czy Spółka jest obowiązana kontynuować odpisy amortyzacyjne na takich zasadach jakie stosował zakład budżetowy
w zakresie ustalenia, czy środki trwałe, o wartości początkowej do 3.500 zł mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania przez Spółkę
w zakresie ustalenia czy Spółka jest obowiązana kontynuować odpisy amortyzacyjne na takich zasadach jakie stosował zakład budżetowy
w zakresie ustalenia, czy środki trwałe, o wartości początkowej do 3.500 zł mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania przez Spółkę
w zakresie ustalenia wartości początkowej przedsiębiorstwa nabytego w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę kapitałową zgodnie z art. 16g ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie ustalenia wartości początkowej przedsiębiorstwa nabytego w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę kapitałową zgodnie z art. 16g ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Czy zawiązana przez Gminę Spółka kapitałowa będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu odpisy amortyzacyjne od środków trwałych przekazanych przez Zakład Budżetowy do Gminy jeszcze przed przekształceniem tego Zakładu w Spółkę i tym samym wyłączonych z ewidencji środków trwałych Zakładu, a które w przyszłości zostaną wniesione jako aport do Spółki?
Czy przekształcenie Zakładu budżetowego w spółkę z o.o. na podstawie art. 22 i 23 ustawy o gospodarce komunalnej oraz art. 16 ust. 5 ustawy o finansach publicznych prowadzi do pełnej sukcesji podatkowej i w związku z tym, zastosowanie znajdą przepisy art. 16g ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy odpisy amortyzacyjne od wniesionych aportem do Spółki środków trwałych będą stanowiły w Spółce koszt uzyskania przychodu?
Czy Spółka może uznać za koszt uzyskania przychodu do celów podatku dochodowego od osób prawnych amortyzację liczoną od środków trwałych wniesionych aportem do Spółki na pokrycie kapitału zakładowego (w postaci mienia pozostałego po likwidacji w celu przekształcenia Zakładu budżetowego), które w Zakładzie budżetowym jako otrzymane nieodpłatnie od jednostki samorządu terytorialnego nie były amortyzowane
Czy nieodpłatne przekazanie Spółce przez Związek Komunalny Gmin ds. Wodociągów i Kanalizacji środków trwałych, w formie darowizny, wykorzystywanych przez Spółkę w prowadzonej działalności gospodarczej w celu zaspokojenia zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej, powoduje po stronie Spółki powstanie przychodu określonego w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów niezamortyzowaną wartość inwestycji w Obcym środku trwałym od inwestycji, która nie będzie stanowiła majątku spółki, tylko w dniu 28 czerwca 2010r. zwrócona do właściciela (Miasta)?
Czy w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę z o.o. ze 100% udziałem Miasta, Wnioskodawca winien zapłacić podatek dochodowy od osób prawnych od dochodu powstałego w zakładzie budżetowym przed przekształceniem w związku z zadeklarowanym dochodem korzystającym ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?