Przychody uzyskane przez Spółkę z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach projektu grantowego X korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o CIT, a nie na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23, jak wskazano we wniosku.
Koszty centralnego ogrzewania i związane media mogą korzystać ze zwolnienia z VAT jako odrębne świadczenia. Natomiast opłaty eksploatacyjne oraz wynagrodzenie zarządcy są częścią kompleksowej usługi najmu zwolnionej z VAT. Opłaty takie jak wywóz nieczystości i najem garażu nie korzystają z tego zwolnienia.
Usługi zarządzania świadczone na rzecz alternatywnych spółek inwestycyjnych podlegają zwolnieniu z podatku od towarów i usług zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) i b) ustawy VAT, o ile stanowią integralną część procesu zarządzania inwestycjami, spełniając kryteria przedmiotowe i podmiotowe określone w przepisach.
Udział pracowników w wyjazdach i spotkaniach integracyjnych zorganizowanych ze środków ZFŚS, z uwagi na interes pracodawcy i charakter socjalny beneficja, nie stanowi opodatkowanego przychodu pracownika w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PDOF.
Spółka, świadcząc usługi wynajmu domków i organizacji wypoczynku na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, obowiązana jest do ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kas fiskalnych, chyba że spełni wymagane warunki rozporządzeniowe. Odliczenie VAT nie obejmuje usług gastronomicznych z uwagi na wyłączenia ustawowe.
Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz zarządzającego alternatywną spółką inwestycyjną (ZASI) korzystają ze zwolnienia zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a i b ustawy o VAT, jako integralne elementy zarządzania funduszami inwestycyjnymi, spełniające istotne funkcje dla ich działalności.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS nie stanowi przychodu dla pracowników, jako iż jest integracyjne i służy interesowi pracodawcy. Dla emerytów natomiast nie spełnia przesłanek zwolnienia z podatku, nie będąc nieodpłatnym świadczeniem według art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dofinansowanie wycieczki integracyjnej z ZFŚS, służącej integracji pracowników, nie stanowi przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zatem pracodawca nie ma obowiązku naliczania oraz odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy z tego tytułu.
Jednorazowe dofinansowanie otrzymane od ubezpieczyciela w ramach funduszu prewencyjnego stanowi wynagrodzenie za świadczenie usług i podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Wartość nieodpłatnych pakietów badań diagnostycznych przekazywanych pacjentom w ramach projektu współfinansowanego z funduszy unijnych, pomimo że stanowi przychód z nieodpłatnych świadczeń, podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o PIT.
Przychodem z kapitałów pieniężnych w rozumieniu art. 11 Ustawy o PIT jest przysporzenie majątkowe wynikłe z uczestnictwa w funduszach kapitałowych, także jako zwrot opłaty likwidacyjnej, lecz brak obowiązku podatkowego, gdy suma otrzymanego świadczenia z UFK nie przekracza wpłaconych składek.
Dofinansowanie wyjazdów i spotkań integracyjnych organizowanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dla pracowników oraz byłych pracowników placówki edukacyjnej, zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu, gdyż korzyść z uczestnictwa nie ma wymiaru finansowego przypisanego do konkretnego świadczeniobiorcy.
Dofinansowanie wycieczki integracyjnej i spotkania integracyjnego z ZFŚS na rzecz pracowników, które służy interesowi pracodawcy, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, albowiem świadczenia te nie przynoszą indywidualnej wymiernej korzyści pracownikom; wobec tego Spółka nie jest zobowiązana do naliczenia i odprowadzenia zaliczek na ten podatek.
Usługi zarządzania funduszami inwestycyjnymi, świadczone przez zarządzających alternatywnymi spółkami inwestycyjnymi obejmujące czynności doradcze i prawne, mogą korzystać ze zwolnienia VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy o VAT, o ile stanowią odrębną całość, spełniającą istotne funkcje dla zarządzania funduszami, co ma charakter przedmiotowy, niezależnie od osoby świadczącej usługi.
Dochody uzyskiwane przez podatnika z tytułu świadczenia usług na rzecz spółki zarządzającej alternatywnymi spółkami inwestycyjnymi stanowią przychody z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, i podlegają opodatkowaniu według skali podatkowej.
Premia urlopowa wypłacana pracownikom przez pracodawcę nietworzącego ZFŚS, która spełnia warunki określone w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów jako wydatek poniesiony w celu osiągnięcia przychodów lub zabezpieczenia ich źródła.
Miejsce opodatkowania usług prawnych świadczonych przez polskiego podatnika na rzecz funduszy luksemburskich ustala się jako miejsce siedziby usługobiorcy; z tego względu faktury wystawiane w tej transakcji powinny być bez kwoty VAT, z adnotacją 'odwrotne obciążenie', zgodnie z art. 28b ustawy o VAT oraz Dyrektywą VAT.
Dofinansowanie przez pracodawcę wycieczki i spotkania integracyjnego ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, mających na celu integrację pracowników, nie stanowi przychodu pracowników podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym, gdyż nie powoduje indywidualnego przysporzenia majątkowego dla uczestników.
Świadczenia socjalne z ZFŚS w formie czeków BLIK mogą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania do 1 000 zł, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT, niezależnie od zewnętrznej realizacji technicznej, o ile spełnione są pozostałe warunki zwolnienia.
Świadczenia pieniężne otrzymywane przez spadkobierców osób odznaczonych medalem Sprawiedliwych wśród Narodów Świata są zwolnione od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z ustawą o zwolnieniu świadczeń z tytułu prześladowań przez nazistowskie Niemcy.
Świadczenia z ZFŚS wypłacane osobom, które nie są pracownikami w momencie ich przyznania, stanowią przychody z innych źródeł, obciążając płatnika jedynie obowiązkiem informacyjnym, bez wymagania poboru zaliczek na podatek.
Zaliczki na zaliczki eksploatacyjne oraz fundusz remontowy powinny być traktowane jako element usługi najmu i nie podlegają zwolnieniu z VAT według § 3 ust. 1 pkt 11 Rozporządzenia, podczas gdy zaliczki na wodę, ciepło i prąd mogą być zwolnione, jeśli spełnią odrębne warunki.