Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika w ramach prowadzonej działalności gospodarczej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli są związane z celowym działaniem mającym promować działalność i zwiększać przychody. Warunkiem jest ich prawidłowe udokumentowanie oraz brak wyłączenia z kosztów podatkowych na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy PIT.
Franczyzobiorca, prowadzący działalność gospodarczą we własnym imieniu i na własny rachunek, nabywa prawo do rozporządzania towarami jak właściciel. Jest zatem zobowiązany do wykazywania podatku VAT należnego oraz uwzględniania faktur korygujących rabaty zakupowe zgodnie z ewidencją i deklaracjami podatkowymi.
Prowadzę hurtownię drewna. Na podstawie umowy franczyzy, w zamian za zakup określonej ilości surowca, mam zamiar udostępnić rzemieślnikowi prowadzącemu warsztat stolarski specjalistyczne urządzenia, takie jak: frezarki do drewna, tokarki do drewna, ostrzarki wolnoobrotowe, piły ukośnice, pilarki. Urządzenia przez cały okres trwania umowy będą stanowiły moją własność. Czy mam prawo zaliczyć ich amortyzację