Czy w stanie faktycznym opisanym w niniejszym wniosku można uznać, że usługi świadczone przez Spółkę na rzecz Operatora na podstawie VPPA stanowią transakcje o charakterze pomocniczym w rozumieniu art. 90 ust. 6 pkt 2 Ustawy o VAT, a w konsekwencji obrotu Spółki związanego z tymi usługami nie wlicza się do całkowitego obrotu uzyskanego z tytułu czynności, w związku z którymi Spółce przysługuje prawo
Moment zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na nabycie gwarancji pochodzenia energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii.
Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy wskazujące, że w stanie faktycznym Wniosku udzielona Spółce bezzwrotna pomoc publiczna na podstawie Umowy o udzielenie pomocy publicznej w związku z cenami energii elektrycznej i gazu ziemnego stanowi przychód w podatku CIT objęty zakresem dyspozycji przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i w konsekwencji kwota wsparcia otrzymana przez
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez S. w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w latach 2022-2024”, podlega zwolnieniu z opodatkowania
Ustalenie podstawy opodatkowania w związku z dostawą energii elektrycznej.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
W danym Okresie Rozliczeniowym występowali Państwo w charakterze podatnika świadczącego usługę, o której mowa w art. 8 ust. 1 ustawy VAT, w ramach Transakcji VPPA, świadczona przez Państwa usługa w zakresie Transakcji VPPA podlegała zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy, obowiązek podatkowy powinien być ustalony w oparciu o art. 19a ust. 5 pkt 1 lit. e i
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
Ustalenie, czy za koszty kwalifikowane działalności badawczo-rozwojowej w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 2 uCIT, Wnioskodawca może uznać koszty energii elektrycznej, energii cieplnej, wody oraz środków czystości w takiej części, w jakiej energia elektryczna, energia cieplna, woda oraz środki czystości zostały przez Wnioskodawcę zaliczone do prowadzonych prac badawczo-rozwojowych na podstawie przyjętego
Zastosowanie właściwej stawki akcyzy dla energii elektrycznej przy stosowaniu zwolnienia od podatku na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w stanie prawnym przed 18 grudnia 2021 r.; sposób obliczania ilości energii elektrycznej dla zastosowania zwolnienia od akcyzy w 2022 r. na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy.
Zastosowanie właściwej stawki akcyzy dla energii elektrycznej przy stosowaniu zwolnienia od podatku na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w stanie prawnym przed 18 grudnia 2021 r.; sposób obliczania ilości energii elektrycznej dla zastosowania zwolnienia od akcyzy w 2022 r. na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy.
Obowiązku płatnika w związku z udostępnieniem pracownikom w ich miejscu zamieszkania stacji ładowania samochodów elektrycznych.
1. Czy przychody, które Spółka w przyszłości może osiągać w związku z otrzymywaniem płatności z tytułu dodatniej różnicy od Kontrahenta w wyniku rozliczenia Umowy vPPA, należy kwalifikować jako przychody z tytułu zysków kapitałowych w świetle art. 7b ust. 1 pkt 6 lit. b ustawy o CIT? 2. Czy wydatki, które Spółka w przyszłości może ponosić w związku z dokonywaniem płatności z tytułu ujemnej różnicy
Uznania świadczeń realizowanych przez Spółkę na rzecz Klientów B2B za jedną czynność i rozpoznania jej jako dostawy towarów, określenie miejsca opodatkowania dostawy energii na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 6 ustawy oraz ustalenie podmiotu zobowiązanego do rozliczenia podatku VAT należnego z tytułu dokonanej transakcji.
Ustalenia miejsca opodatkowania nabywanych towarów i usług związanych z wystawianiem się Spółki na targach oraz obowiązek rozliczenia podatku VAT z tytułu importu usług.
1. Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w działalności gospodarczej wydatków na energię elektryczną przypisaną do licznika prywatnego (energia elektryczna wykorzystywana de facto do obsługi pompy ciepła). 2. Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów zakupu i montażu pompy ciepła w proporcji odpowiadającej wielkości ośrodka w stosunku do powierzchni całkowitej budynku
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług wprowadzonej do sieci energetycznej energii oraz braku prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków poniesionych na realizację Projektu.
Możliwość opodatkowania ryczałtem przychodów z działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży energii z odnawialnych źródeł.
Możliwość rozliczania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych świadczonych usług według stawki 5,5%.
Możliwość rozliczania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych świadczonych usług według stawki 5,5%.