opodatkowanie odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków świadczonych na rzecz Odbiorców zewnętrznych, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostaw wody oraz odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych, prawo do odliczenia części podatku naliczonego od Wydatków inwestycyjnych oraz Wydatków bieżących związanych z infrastrukturą
Prawo do ustalenia sposobu określenia proporcji w rozumieniu art. 86 ust. 2a i ust. 2h ustawy odmiennie dla różnych obszarów działalności Zakładu i różnych rodzajów nabyć oraz wskazanie, czy Gmina dokonując ustalenia proporcji odliczenia VAT Zakładu tytułem wydatków bieżących i majątkowych w zakresie infrastruktury sieci wodociągowej oraz infrastruktury sieci kanalizacji sanitarnej, ma prawo ustalić
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o sposób określenia proporcji właściwy (obliczany) dla Z().
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od ponoszonych Wydatków Wod-Kan według sposobu określenia proporcji obliczanego jako roczny udział liczby (ilości) metrów sześciennych dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków do Podmiotów Trzecich w całości metrów sześciennych dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków (wg danych za rok poprzedzający).
Możliwość korzystania ze zwolnienia wynikającego z art. 113 ustawy.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na wodociągi (zarówno inwestycyjnych, jak i bieżących), związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę za pomocą prewspółczynnika, opartego na kryterium udziału rocznego określonej w m3 ilości wody dostarczanej w ramach transakcji zewnętrznych
uznania odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odbioru ścieków od Odbiorców zewnętrznych za czynność opodatkowaną podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia, prawa do pełnego odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z Infrastrukturą
Opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody oraz odbioru ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania infrastruktury wodociągowej oraz infrastruktury kanalizacyjnej dla celów własnych, prawo do odliczenia podatku naliczonego w pełnej wysokości, możliwość zastosowania sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków (zarówno inwestycyjnych jak i bieżących) związanych z Infrastrukturą za pomocą rzeczywistego prewspółczynnika opartego na kryterium: ilości ścieków odprowadzonych w ramach transakcji zewnętrznych podlegających VAT, w sumie ilości ścieków odprowadzonych w ramach ogółu wszystkich transakcji/zużyć (tj. zarówno transakcji zewnętrznych podlegających VAT
Podatek od towarów i usług jest w zakresie opodatkowania świadczonych przez Gminę odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody na rzecz Odbiorców zewnętrznych; w zakresie braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostaw wody na rzecz Odbiorców wewnętrznych; w zakresie prawa do odliczenia części podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne
Opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków, braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania infrastruktury oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na wodociągi (zarówno inwestycyjnych, jak i bieżących), związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę za pomocą prewspółczynnika, opartego na kryterium udziału rocznego określonej w m3 ilości wody dostarczanej w ramach transakcji zewnętrznych
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonych przez Gminę (za pośrednictwem Zakładu) usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków realizowanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, na rzecz podmiotów zewnętrznych; w zakresie raku opodatkowania czynności realizowanych przez Gminę (za pośrednictwem Zakładu) na rzecz jednostek organizacyjnych Gminy oraz w zakresie
Podatek od towarów i usług w zakresie sposobu ustalania proporcji dla określenia prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków inwestycyjnych i bieżących z kategorii A i B ponoszonych od stycznia 2016 r. oraz w zakresie sposobu ustalania proporcji dla określenia prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków inwestycyjnych i bieżących z kategorii C ponoszonych od stycznia 2016
Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego od ponoszonych wydatków (zarówno inwestycyjnych, jak i bieżących) związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków, za pomocą sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o VAT (dalej: prewspółczynnik), opartego na kryterium udziału rocznego obrotu z transakcji opodatkowanych
Wystawianie faktur z tytułu świadczenia usług związanych z dostarczaniem wody i odprowadzaniem ścieków oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem
1. Stawka podatku dla usług bieżącego utrzymania kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody opadowe i roztopowe. 2. Stawka podatku dla usług polegających na przedkładaniu projektów warunków technicznych na wykonanie przyłączy do sieci kanalizacji deszczowej oraz czynności jednorazowego (raz w roku) wykonania prac związanych z utrzymaniem i konserwacją rzeki, o które rozszerzono zakres czynności w
1. Stawka podatku dla usług bieżącego utrzymania kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody opadowe i roztopowe. 2. Stawka podatku dla usług polegających na przedkładaniu projektów warunków technicznych na wykonanie przyłączy do sieci kanalizacji deszczowej oraz czynności jednorazowego (raz w roku) wykonania prac związanych z utrzymaniem i konserwacją rzeki, o które rozszerzono zakres czynności w
Wskazane przez Wnioskodawcę usługi zostały wymienione w poz. 140 i 142 Załącznika nr 3 do ustawy, o którym mowa w cyt. wyżej art. 41 ust. 2 ustawy. Zatem świadczone przez Gminę usługi winny być opodatkowane stawką podatku w wysokości 8%.
Zagadnienie, o rozstrzygnięcie którego zwraca się Spółka, dotyczy ustalenia miejsca świadczenia ww. usługi. Spółka stoi na stanowisku, że zastosowanie powinny mieć zasady ogólne określające miejsce wykonania usługi w miejscu siedziby usługodawcy. Co za tym idzie polski podatnik nie powinien wykazać podatku VAT od importu usług.
Podatnik ma wątpliwości czy wynagrodzenie uiszczane przez pracowników za dostarczone na ich rzecz towary i usługi stanowi podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług (zgodnie z postanowieniami art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług w związku z art. 7 ust. 1 oraz art. 8 ust. 1 ww. ustawy).
Czy koszt udostępnionych placówkom handlowym witryn chłodzących i nalewaków oraz urządzeń i przedmiotów, tzw. point of sale, służących umożliwieniu i wsparciu sprzedaży produktów Spółki, działającej w dziedzinie produkcji, sprzedaży i dystrybucji napojów, soków i wód mineralnych, jest kosztem poniesionym w celu uzyskania przychodów?