Dotyczy ustalenia, czy zamontowanie środka trwałego w innym zakładzie niż wskazanym w DoW, z powodu opóźnień w realizacji prac budowlanych, wpływa na kwalifikalność tego wydatku jako koszt kwalifikowany, oraz czy wpływa na zwolnienie dochodu.
Dotyczy kwestii wynajmowania środków trwałych związanych z wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem oraz czy takie działanie wymusi wyłączenie wartości tego środka trwałego z rozponanych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem
1. Czy Spółka może obniżyć stawki amortyzacyjne do dowolnej wysokości wyższej niż 0% dla ŚT wykorzystywanych w ramach Działalności strefowej, wprowadzonych do ewidencji przed dniem 1 stycznia 2021 r., w tym środków trwałych modernizowanych po 31 grudnia 2020 r., ale wprowadzonych do ewidencji przed dniem 1 stycznia 2021 r.? (dotyczy zaistniałego stanu faktycznego) 2. Czy wymagane jest istnienie związku
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w trakcie realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu nie wpłynie zarówno na prawo do uznawania wydatków na używane środki trwałe jako kwalifikowane, jak również na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych
Czy dla określenia maksymalnej puli pomocy publicznej przysługującej w związku z Decyzją, właściwy pozostaje status beneficjenta określony na moment przyznania pomocy publicznej (tj. wydania Decyzji), a w konsekwencji przy kalkulacji dostępnej puli zwolnienia z podatku dochodowego, prawidłowym jest stosowanie wskaźnika maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej dla średniego przedsiębiorcy
Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w trakcie realizacji inwestycji na podstawie DoW 1 i DoW 2 nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji nowej inwestycji?
1) Czy Spółka powinna zaliczyć wydatki poniesione na nabycie i wyburzenie Budynków do wartości początkowej Nowego budynku i tym samym zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów poprzez odpisy amortyzacyjne od wartości środka trwałego? 2) Czy wydatki poniesione przez Spółkę na realizację nowej Inwestycji w zakresie wytworzenia Nowego budynku tj. koszt nabycia Budynków istniejących i podlegających wyburzeniu
Czy momentem poniesienia wydatków, o których mowa w § 8 Rozporządzenia, kwalifikujących się do objęcia pomocą w postaci zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP, będzie (zgodnie z metodą kasową) moment zapłaty tych kosztów; - czy wydatki, o których mowa w § 8 ust. 1 Rozporządzenia, ponoszone przez Spółkę w ramach płatności częściowych i księgowanych na koncie środki
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, dla określenia maksymalnej puli pomocy publicznej przysługującej w związku z Decyzją, właściwy pozostaje status beneficjenta określony na moment przyznania pomocy publicznej (tj. wydania Decyzji), a w konsekwencji przy kalkulacji dostępnej puli zwolnienia z podatku dochodowego, prawidłowym jest stosowanie wskaźnika maksymalnej intensywności
Czy przeprowadzenie Likwidacji niektórych Środków Trwałych - przed upływem okresu wynikającego z Warunku utrzymania własności - będzie skutkować obowiązkiem wyłączenia wartości wydatków poniesionych na takie Środki Trwałe z sumy rozpoznanych wydatków, kwalifikujących się do objęcia pomocą w ramach Instrumentów wsparcia, dających prawo do wyliczania kwoty wolnej od podatku dochodowego na podstawie art
1. W jaki sposób przyporządkować koszty o charakterze wspólnym (koszty obsługi administracyjnej przedsiębiorstwa, amortyzacja hali produkcyjnej, podatek od nieruchomości, opłata za wieczyste użytkowanie, zużycie: energii elektrycznej, gazu, wody, opłaty bankowe itd.) do kalkulacji dochodów zwolnionych z CIT? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) 2. Czy od momentu zakupu pierwszego środka trwałego, po
Czy przez cały okres rozliczania zwolnienia z podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT dla wyliczenia wartości przysługującego zwolnienia dla inwestycji realizowanej w ramach Decyzji 1 i Decyzji 2 właściwy pozostaje status beneficjenta na moment przyznania pomocy publicznej, co powoduje, że uwzględniane jest 45% intensywności pomocy?
Czy momentem poniesienia wydatków, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 1 lit. b Rozporządzenia WNI, kwalifikujących się do objęcia pomocą w postaci zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o PDOP, będzie moment przyjęcia danego środka trwałego do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych na podstawie dokumentu OT?
1. Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w ramach płatności częściowych, na zakup lub wytworzenie środków trwałych, spełniające warunki określone w Rozporządzeniu, będą stanowić wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT w momencie ich faktycznej zapłaty, tj. zgodnie z metodą kasową? 2. Czy wydatki ponoszone przez
Czy kosztem kwalifikującym się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP będzie cena netto nabycia leasingowanych środków trwałych określona w momencie ich wprowadzenia do ewidencji środków trwałych; - czy dniem poniesienia kosztów kwalifikowanych z tytułu zawartych umów leasingu finansowego, kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną
Brak wpływu zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w ramach płatności częściowych (w tym ponoszone na podstawie umowy nr (…) i na podstawie umowy nr (…), spełniające warunki określone w Rozporządzeniu, będą stanowić wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, w momencie ich faktycznej zapłaty tj. zgodnie z metodą kasową;
Czy momentem poniesienia kosztów (wydatków) Wnioskodawcy, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia PSI (tj. kosztów na nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych), kwalifikujących się do objęcia pomocą w postaci zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, jest (zgodnie z metodą kasową) moment zapłaty tych kosztów; - Czy Spółka, zgodnie z § 9 pkt
Brak wpływu zmiany statusu Spółki ze średniego na dużego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Czy prawidłowe jest stanowisko, że zmiana statusu Spółki, jako przyszłego beneficjenta Decyzji z małego na średniego przedsiębiorcę w toku realizowanej Inwestycji nie wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość zwolnienia, które będzie przysługiwało Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT (po przekształceniu) (pytanie oznaczone
Czy kosztem kwalifikującym się do objęcia wsparciem na nowe inwestycje w postaci zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy CIT będzie cena netto nabycia szlifierki oraz innych maszyn i urządzeń, z których Spółka korzysta bądź będzie korzystała w oparciu o umowy leasingu finansowego, obejmująca opłaty wstępne, raty leasingowe, w tym część odsetkowa raty leasingowej do dnia