Świadczenie, które spełnia kryteria usługi według art. 8 ustawy o VAT, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki określonej w art. 41 ust. 1 tej ustawy, z uwzględnieniem ewentualnych zwolnień lub obniżonych stawek przewidzianych w załącznikach.
Dochody uzyskane przez podatnika z działalności gospodarczej realizowanej w ramach nowej inwestycji przed oddaniem kluczowych środków trwałych do używania mogą być zwolnione z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, o ile inwestycja jest realizowana zgodnie z decyzją o wsparciu.
Czynności dodatkowe, takie jak montaż i transport, gdy są ściśle powiązane z działalnością główną, mogą być traktowane jako świadczenie kompleksowe, którego dochód podlega zwolnieniu z podatku CIT na podstawie decyzji o wsparciu, niezależnie od sposobu dokumentowania sprzedaży.
Dochody uzyskane z działalności produkcyjnej prowadzonej w Specjalnej Strefie Ekonomicznej, której częściowy proces odbywa się poza nią, lecz służący celom marginalnym, podlegają zwolnieniu podatkowemu według art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT. W ramach rozliczania kosztów wspólnych należy stosować zasadę proporcjonalnego ich podziału względem uzyskanych przychodów strefowych i pozastrefowych.
Dochód uzyskany z działalności gospodarczej wykonywanej w ramach specjalnej strefy ekonomicznej jest zwolniony z opodatkowania, gdy spełnia warunki określone w decyzji o wsparciu. Koszty transportu, amortyzacyjne oraz wynikające z różnic kursowych i kredytów powinny być przypisane do działalności strefowej, o ile są bezpośrednio związane z nową inwestycją, a ich proporcjonalne rozliczanie opiera się
Cena netto nabycia środków trwałych wykorzystywanych na podstawie leasingu finansowego, w tym opłaty wstępne, raty leasingowe oraz wartość końcowa, stanowią koszty kwalifikowane inwestycji na cele ulgi podatkowej, pod warunkiem spełnienia wszystkich kryteriów określonych w przepisach rachunkowych i Rozporządzeniu PSI.
Dochody z tytułu sprzedaży białych certyfikatów, pozyskanych w wyniku inwestycji wspieranej państwowo, nie są objęte zwolnieniem od podatku dochodowego na podstawie przepisów ustawy o wspieraniu nowych inwestycji oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, gdyż nie stanowią dochodu bezpośrednio związanego z działalnością określoną w decyzji o wsparciu.
Niektóre wydatki związane z nową inwestycją (zasadnicza zmiana dotycząca procesu produkcyjnego) będą stanowić koszty kwalifikowane i tym samym wpłyną na kwotę puli pomocy publicznej w postaci zwolnienia.
Ustalenie wpływu zmiany statusu podatnika z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Dotyczy ustalenia, czy zamontowanie środka trwałego w innym zakładzie niż wskazanym w DoW, z powodu opóźnień w realizacji prac budowlanych, wpływa na kwalifikalność tego wydatku jako koszt kwalifikowany, oraz czy wpływa na zwolnienie dochodu.
Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy działalności Wnioskodawcy w ramach decyzji o wsparciu
Dotyczy kwestii wynajmowania środków trwałych związanych z wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem oraz czy takie działanie wymusi wyłączenie wartości tego środka trwałego z rozponanych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem
Mają Państwo prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z wykonaniem Decyzji, gdyż zostały spełnione warunki określone w art. 86 ust. 1 ustawy.
1. Czy Spółka może obniżyć stawki amortyzacyjne do dowolnej wysokości wyższej niż 0% dla ŚT wykorzystywanych w ramach Działalności strefowej, wprowadzonych do ewidencji przed dniem 1 stycznia 2021 r., w tym środków trwałych modernizowanych po 31 grudnia 2020 r., ale wprowadzonych do ewidencji przed dniem 1 stycznia 2021 r.? (dotyczy zaistniałego stanu faktycznego) 2. Czy wymagane jest istnienie związku
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w trakcie realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu nie wpłynie zarówno na prawo do uznawania wydatków na używane środki trwałe jako kwalifikowane, jak również na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych
Czy dla określenia maksymalnej puli pomocy publicznej przysługującej w związku z Decyzją, właściwy pozostaje status beneficjenta określony na moment przyznania pomocy publicznej (tj. wydania Decyzji), a w konsekwencji przy kalkulacji dostępnej puli zwolnienia z podatku dochodowego, prawidłowym jest stosowanie wskaźnika maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej dla średniego przedsiębiorcy
Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w trakcie realizacji inwestycji na podstawie DoW 1 i DoW 2 nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji nowej inwestycji?
1) Czy Spółka powinna zaliczyć wydatki poniesione na nabycie i wyburzenie Budynków do wartości początkowej Nowego budynku i tym samym zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów poprzez odpisy amortyzacyjne od wartości środka trwałego? 2) Czy wydatki poniesione przez Spółkę na realizację nowej Inwestycji w zakresie wytworzenia Nowego budynku tj. koszt nabycia Budynków istniejących i podlegających wyburzeniu
Czy momentem poniesienia wydatków, o których mowa w § 8 Rozporządzenia, kwalifikujących się do objęcia pomocą w postaci zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP, będzie (zgodnie z metodą kasową) moment zapłaty tych kosztów; - czy wydatki, o których mowa w § 8 ust. 1 Rozporządzenia, ponoszone przez Spółkę w ramach płatności częściowych i księgowanych na koncie środki
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, dla określenia maksymalnej puli pomocy publicznej przysługującej w związku z Decyzją, właściwy pozostaje status beneficjenta określony na moment przyznania pomocy publicznej (tj. wydania Decyzji), a w konsekwencji przy kalkulacji dostępnej puli zwolnienia z podatku dochodowego, prawidłowym jest stosowanie wskaźnika maksymalnej intensywności
Czy przeprowadzenie Likwidacji niektórych Środków Trwałych - przed upływem okresu wynikającego z Warunku utrzymania własności - będzie skutkować obowiązkiem wyłączenia wartości wydatków poniesionych na takie Środki Trwałe z sumy rozpoznanych wydatków, kwalifikujących się do objęcia pomocą w ramach Instrumentów wsparcia, dających prawo do wyliczania kwoty wolnej od podatku dochodowego na podstawie art
1. W jaki sposób przyporządkować koszty o charakterze wspólnym (koszty obsługi administracyjnej przedsiębiorstwa, amortyzacja hali produkcyjnej, podatek od nieruchomości, opłata za wieczyste użytkowanie, zużycie: energii elektrycznej, gazu, wody, opłaty bankowe itd.) do kalkulacji dochodów zwolnionych z CIT? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) 2. Czy od momentu zakupu pierwszego środka trwałego, po